Curg `pomenile` RCA din sacul asiguratorilor


Data: 20.02.2007

Firmele de asigurari s-au batut in oferte care mai de care mai tentante ca sa poata atrage cat mai multi clienti care sa incheie polite de asigurare auto obligatorie RCA. Omniasig, de exemplu, a oferit o asigurare de locuinta gratuita, unul dintre riscurile asigurate fiind prabusirea unei aeronave. Altfel spus, daca `Omniasiguratorul` iti iese din casa prin tavan, firma plateste dauna.

O vesta reflectorizanta, un cupon de cadouri, un bon de benzina, preturi mai mici pentru femei, mergand chiar pana la oferirea unui sampon... Acestea sunt cateva dintre `pomenile` cu care asiguratorii au incercat sa atraga mai multi clienti. Unii au mers chiar mai departe si au prezentat drept bonusuri discounturi pe care erau obligati prin lege sa le acorde, cum ar fi reducerea de 20% pentru pensionari sau 50% pentru persoanele cu handicap locomotor.

Oferte colorate
In ce priveste agentii economici care detin flote mari de autovehicule, firmele de pe piata s-au intrecut in oferte care mai de care mai tentante. Astfel s-a ajuns ca, intr-un caz inregistrat la Constanta, o astfel de flota sa beneficieze de o reducere de 78% din tariful standard. In aceste conditii, se pune intrebarea daca va avea compania in cauza de unde sa acopere daunele ce pot aparea atunci cand a incasat doar putin peste 20% din tariful normal. Alte firme de profil au oferit drept facilitate tarife foarte reduse pentru remorcile autovehiculelor asigurate sau chiar au renuntat la aceste tarife. Tentatia este mare, pentru ca din RCA se scot cei mai multi bani din piata asigurarilor.

Tot in vederea atragerii clientilor, mai multe firme de asigurari au alocat bugete mari pentru reclama si publicitate in mass-media. Este cazul Omniasig, cu campania `Omniasiguratorul`, sau al Allianz-Tiriac - campania referitoare la personalizarea RCA. `Omniasig a dorit transmiterea unui mesaj puternic, credibil si, implicit, sustinerea acestui mesaj prin fapte si actiuni concrete, care sa demonstreze cateva din atributele ce definesc politica firmei: apropierea de client, interesul si centrarea pe nevoile acestuia, calitatea serviciilor si puterea fortei de vanzare. Pentru evidentierea fortei Omniasig, dar si pentru detasarea neta de competitori, Omniasig a organizat o campanie RCA fara precedent, sub sloganul: `Omniasiguratorii vin la tine acasa``, ne-a declarat Alina Nastase, de la departamentul de comunicare al Omniasig.

Asa cum aratam, pe langa polita RCA, Omniasig a mai oferit si o polita standard de asigurare a locuintei.

Campanii costisitoare
Campaniile publicitare s-au derulat fara ca asiguratorii sa fie deranjati de CSA, desi in vara anului trecut reprezentantii autoritatii de reglementare sustineau altceva: `Ca urmare a majorarii considerabile a limitelor maxime de raspundere aferente asigurarilor RCA (pana la cel putin echivalentul a 100.000 euro pentru daune materiale si 350.000 euro/persoana pentru vatamari corporale), societatile de asigurare vor trebui sa constituie rezervele necesare si suficiente pentru onorarea tuturor obligatiilor, astfel incat se apreciaza ca resursele financiare orientate in trecut spre campanii costisitoare de promovare a asigurarilor obligatorii vor fi orientate catre acoperirea acestor rezerve.

Pentru o mai buna protejare a drepturilor asiguratilor si cresterea increderii publicului in sectorul asigurarilor, Comisia de Supraveghere a Asigurarilor are in vedere reglementarea, in perioada urmatoare, a activitatilor de publicitate in domeniul asigurarilor, indeosebi cu privire la asigurarile RCA`, se arata intr-un comunicat din iulie 2006. De atunci insa... tacere.

Sursa: www.sfin.ro

Articole OMNIASIG »

Omniasig si Pilkinton au inaugurat primul service rapid

Omniasig si Pilkington au inaugurat, luni, punctul de lucru Pilkington Bucuresti - Grivita,...

Liviu Stoicescu, Omniasig Vienna Insurance Group: 4-5 milioane euro, blocate la plata din cauza suspiciunilor de frauda

Societatile de asigurari au devenit tinte sigure ale fraudelor, in special dupa declansarea crizei...

Rangam Bir, Allianz: Un client cere, pe RCA, o despagubire de 10 mil. lei

Pe piata romaneasca se manifesta o tendinta de crestere a cererilor de despagubire pentru daune...

Afacerile Omniasig in scadere la 9 luni

Omniasig, una dintre cele mai mari companii de asigurari, controlata de grupul austriac Vienna...

AXA Life Insurance primeste bani de la noul actionar

Gigantul francez de asigurari AXA a inceput sa aduca bani in compania pe care a preluat-o la...

Articole Actualitate »

Viitorul RCA sta sub semnul online-ului?

Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...

Sistemul asigurarilor din Romania se apropie de varful istoric din 2008

Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...

Guvernanta corporativa pentru operatorii din pietele financiare nebancare – in atentia ASF

Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...

De ce avem nevoie de asigurari de sanatate private

Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...

Fondul de Garantare a Asigurarilor cere creditorilor Astra sa trimita cereri de despagubire

Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...

BursaAsigurarilor