Cota de piata bate profitul


Data: 16.05.2006

In ultimii ani, asigurarile nu au reprezentat o afacere prea profitabila pentru companiile care activeaza pe piata din Romania. Desi volumul banilor care au circulat pe piata a depasit un miliard de euro, profitul cumulat al firmelor de asigurari a fost de aproximativ 15 milioane de euro. Asiguratorii romani insa spera sa scoata bani buni din vanzarea firmelor catre parteneri straini.

In dorinta de a obtine o cota de piata cat mai buna, firmele de asigurari au incheiat si contracte dezavantajoase din punct de vedere financiar. Daca luam asigurarea auto obligatorie RCA, de exemplu, care a adus anul trecut 220 de milioane de euro in vistieria companiilor de asigurari, au fost destule companii care au cedat pana la 70% din primele de asigurare catre brokerii de asigurari doar ca sa aiba cat mai multe astfel de polite. Or, in aceste conditii, este clar ca nu ai cum sa faci profit la astfel de polite.


Boris Schneider, directorul general al Asirom, spune ca in cazul companiei pe care o conduce un astfel de comision a fost limitat la 15%, chiar daca asta inseamna ca o sa piarda mare parte din brokerii care aduceau asigurari RCA.


`Suntem interesati de obtinerea de profit pentru ca asta ii intereseaza pe actionari. Este adevarat ca anul trecut am inregistrat pierderi, dar aceasta situatie a fost cauzata de factori obiectivi. In primul rand, sa nu uitam ca anul trecut au avut loc evenimente catastrofale cum ar fi inundatiile, alunecari de teren etc. Si nu ma refer aici la dosarele de dauna pentru asigurari agricole sau de locuinte, dar am primit solicitari de bani pentru daune pe polite Casco, de exemplu. A venit viitura si omul nu a avut cum sa-si mai salveze masina. Pe langa asta, valoarea actiunilor pe care le detinem la rafinaria Astra a scazut, dar noi ne asteptam ca pretul sa-si revina. Oricum, strategia noastra pentru acest an este orientata spre obtinerea de profit`, a mai spus Boris Schneider.

Aceeasi strategie orientata spre profit spun ca o au grupul Omniasig si Allianz-Tiriac. `Cota de piata nu ne intereseaza foarte mult. Nu suntem dispusi sa vindem, asa ca ne mentinem pozitia: profitul e cel mai important. Nu suntem institutie de caritate. Actionarii nostri vor profit`, a declarat directorul general al Allianz-Tiriac, Cristian Constantinescu.

Daunele omoara profitul


Un factor important care a diminuat profitul in asigurari a fost cresterea puternica a daunelor la asigurarile auto. In prezent, la asigurarea tip Casco dauna medie este de 860 de euro pentru fiecare eveniment si se mentine tendinta de crestere spre 1.000 de euro, dupa cum apreciaza Cristian Constantinescu.

Fata de 2002, dauna medie a crescut cu 52%. In plus, in Romania se mai inregistreaza un fenomen cel putin curios. Comparativ cu Germania, in tara noastra repararea unei masini pe o asigurare Casco costa cu 30-40% mai mult, in timp ce primele de asigurare sunt mult mai mici, dupa cum declara directorul general al Asirom. In plus, rata daunalitatii in cazul asigurarilor auto este foarte mare, peste 60%. `Practic, doi din trei clienti au daune in timpul unui an. Numai in unele regiuni din Rusia se mai intampla un astfel de fenomen. Este dublu fata de o tara normala`, mai spune Cristian Constantinescu. Motivele care determina aceasta stare de fapt sunt strazile foarte proaste, apoi modul in care se circula, asa ca asigurarile auto nu sunt profitabile.

Casco pentru rable


`Mai este un aspect ciudat in Romania: aici se fac asigurari Casco pentru masinile vechi, de 8-10 ani. In Germania, masinile mai vechi de trei ani nu se mai asigura Casco pentru ca este foarte costisitor. In Romania este destul de ieftin sa faci asigurare de acest tip pentru masinile vechi, desi riscul sa apara o dauna este mult mai mare. Solutia pe care o vedem noi este impunerea unei taxe de fransiza, o coparticipare a asiguratului, in suma fixa de 2.000 de euro, de exemplu, astfel incat pentru daune mai mici asiguratul sa opteze pentru reparatii pe cont propriu, fara a apela la polita Casco`, mai spune Boris Schneider.

 

Sursa: Saptamana financiara

Articole OMNIASIG »

Omniasig si Pilkinton au inaugurat primul service rapid

Omniasig si Pilkington au inaugurat, luni, punctul de lucru Pilkington Bucuresti - Grivita,...

Liviu Stoicescu, Omniasig Vienna Insurance Group: 4-5 milioane euro, blocate la plata din cauza suspiciunilor de frauda

Societatile de asigurari au devenit tinte sigure ale fraudelor, in special dupa declansarea crizei...

Rangam Bir, Allianz: Un client cere, pe RCA, o despagubire de 10 mil. lei

Pe piata romaneasca se manifesta o tendinta de crestere a cererilor de despagubire pentru daune...

Afacerile Omniasig in scadere la 9 luni

Omniasig, una dintre cele mai mari companii de asigurari, controlata de grupul austriac Vienna...

AXA Life Insurance primeste bani de la noul actionar

Gigantul francez de asigurari AXA a inceput sa aduca bani in compania pe care a preluat-o la...

Articole Actualitate »

Viitorul RCA sta sub semnul online-ului?

Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...

Sistemul asigurarilor din Romania se apropie de varful istoric din 2008

Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...

Guvernanta corporativa pentru operatorii din pietele financiare nebancare – in atentia ASF

Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...

De ce avem nevoie de asigurari de sanatate private

Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...

Fondul de Garantare a Asigurarilor cere creditorilor Astra sa trimita cereri de despagubire

Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...

BursaAsigurarilor