Generali Romania, compania nascuta din fuziunea Generali Asigurari si Ardaf, care a avut loc in aceasta toamna, se afla in prezent intr-un proces de integrare la nivel operational, care se va incheia abia peste cateva luni. Despre cum va ataca noua companie piata asigurarilor din Romania, puternic zdruncinata de criza economica, aflam intr-un interviu in exclusivitate cu Adrian Marin, noul CEO Generali Romania.
1.Cum apreciati evolutia companiei in primele 9 luni ale anului 2011?
Despre rezultatele Generali Romania este oarecum prematur sa vorbim, dat fiind ca analizam o companie cu doar o luna de activitate, luna septembrie. Trebuie sa specificam ca aceasta a rezultat in urma fuziunii dintre Generali Asigurari si Ardaf si ca, pana la finele lunii august, au existat doua companii.
Asadar, pentru o perioada de 8 luni (ianuarie – august) putem analiza activitatea Generali Asigurari, o companie solida, cu un business profitabil, un portofoliu echilibrat, orientata catre asigurarile corporate si activitatea Ardaf, orientata catre retail, cu un business majoritar format din asigurari auto. In ultimii ani, aceasta din urma a suferit, in vederea alinierii la standardele Generali, o serie de schimbari, care au avut un impact semnificativ asupra business-ului.
Dupa primele 9 luni ale acestui an, Generali Romania (rezultate cumulate Generali Asigurari + Ardaf) a inregistrat o valoare totala a primelor brute subscrise de aproximativ 394,1 mil. Lei. Chiar daca acest volum este cu 25% mai mic decat valorile inregistrate in aceeasi perioada din 2010, rezultatul este unul previzibil si previzionat, si nu vedem acest lucru ca pe ceva negativ deoarece obiectivul nostru este sa mentinem compania sanatoasa, fara a ne indeparta de la filozofia noastra de subscriere prudenta care ne-a permis intotdeauna sa ne onoram cu succes obligatiile fata de clientii nostri.
In acealasi timp, urmarim sa avem un portofoliu echilibrat care sa sustina business-ul pe termen lung. Portofoliul nostru de asigurari si-a modificat semnificativ structura, in sensul ca ponderea asigurarilor auto s-a diminuat, iar eforturile de vanzare au fost concentrate catre alte liniile de business non-auto.
Cu totii trebuie sa intelegem ca trecem printr-o perioada foarte dificila si ca nu vom mai vedea prea curand cresteri spectaculoase asa cum se inregistrau inainte de criza. In acest moment a devenit un lucru pozitiv faptul ca un segment de business se mentine la un nivel constant si nu mai inregistreaza scaderi dramatice.
In acesta situatie se afla asigurarile de viata unde, dupa primele 9 luni ale anului, am reusit sa inregistram o valoare similara cu cea din 2010, 66,9 milioane de lei, care ne-a propulsat pe pozitia a 4-a in topul companiilor de asigurari de viata.
2.Care sunt sectoarele in care ati inregistrat cele mai mari cresteri?
Dar cele in care ati obtinut rezultate sub asteptari? Deoarece finantarile pentru sectorul auto au inregistrat scaderi spectaculoase de la declansarea crizei, acest sector a fost puternic afectat. In consecinta, Generali Romania a incercat sa contrabalanseze aceasta situatie prin reorientarea strategiei de dezvoltare catre alte nise de asigurari, independente de industria auto.
Am inregistrat cresteri semnificative pe sectoare precum asigurarile tehnice, unde portofoliul nostru a inregistrat o crestere de peste 70%, asigurarile de viata de grup – aici potofoliul s-a marit cu peste 26% si asigurarile de locuinte, unde am inregistrat cresteri de aproximativ 50%.
Pe asigurari coporate cresterea a fost de 20%. Segmentul de asigurari auto a fost cel mai afectat afectat, ponderea acestuia in total portofoliu companie ajungand la 46%.
3. Care sunt prognozele dumneavoastra cu privire la evolutia pietei asigurarilor in 2012?
Care sunt directiile de dezvoltare ale companiei in anul urmator? Daca nu vor exista turbulente economice neprevazute, ne asteptam ca in 2012 piata asigurarilor sa inregistreze o crestere usoara de pana la 5%. Am putea inregistra cresteri mai serioase daca s-ar relansa creditarea si, implicit, distribuirea de asigurari prin intermediul bancilor.
Cel mai probabil, segmentul asigurarilor de viata va fi in continuare pe un trend ascendent, dar nu ma astepta sa inregistreze cresteri mai mari de 10%. In cazul asigurarilor de viata am putea inregistra o evolutie mult mai buna daca statul ar accepta stimulente fiscale care sa incurajeze populatia sa cumpere astfel de produse. Oricum, este imbucurator ca segmentul asigurarilor de viata, precum si cele al asigurarilor non-auto se dezvolta.
In ceea ce priveste liniile de business targetate de Generali Romania, ne vom orienta spre asigurarile de viata, deaorece Romania are un foarte mare potential de crestere pe acest segment. Totodata, mizam pe asigurarile non-auto, retail si corporate, in special pe cele de tip property, raspundere si travel. Asigurarile auto nu vor fi neglijate nici ele, insa vom subscrie in conditiile deja stiute: tarife corecte pentru servicii de calitate.
Reprezentantii Generali Group in Romania au anuntat astazi intentia Grupului de a uni cele doua...
Compania Generali Asigurari a platit, pana acum, despagubiri in valoare de aproximativ 600.000 lei...
Incendiul de la Dragonul Rosu ar putea fi cea mai mare dauna din istoria pietei romanesti de...
Generali Asigurari deruleaza o ampla campanie de comunicare pentru sustinerea asigurarii...
In Generali Asigurari salariile oferite celor care doresc sa-si inceapa cariera in cadrul uneia din...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...