Shah Rouf, directorul general al Aviva, estimeaza ca vanzarile de asigurari de viata ale grupului britanic pe piata locala vor creste cu 40% anul viitor. Pretul platit de Aviva Asigurari de Viata pentru administratorul de fonduri mutuale Certinvest, societate pe care a cumparat-o la inceputul lunii septembrie, a fost mult mai mare decat cel care s-ar plati in mod obisnuit pe alte piete pentru o astfel de companie, afirma Shah Rouf. `Pentru Aviva valoarea acestei tranzactii nu a fost mare, insa pentru o companie de talia Certinvest suma a fost importanta. In mod normal, pe pietele internationale, pretul unei astfel de societati este de 4-5% din activele pe care le are in administrare, adica de circa 1,5 milioane de euro, insa suma a fost mult mai mare.
Nu am putut folosi aceasta evaluare pentru Certinvest, pentru ca este un business in dezvoltare, care va creste semnificativ in anii urmatori`, a declarat Rouf.
Pe lista scurta a asiguratorului au fost prezente, pe langa Certinvest, alte doua companii de administrare a investitiilor. Negocierile de preluare si incheierea tranzactiei au durat circa 6 luni. `Acum cautam sinergii intre cele trei businessuri pe care le avem: asigurarile de viata, pensiile private si administrarea investitiilor. Nu vom schimba numele Certinvest, pentru ca este un brand cunoscut pe piata. Vom distribui produsele societatii prin intermediul fortei de vanzare a Aviva si intentionam sa oferim expertiza Certinvest si altor fonduri de pensii de pe piata. Daca vom obtine randamente bune, nu vad de ce alti administratori de pensii nu pot folosi aceasta expertiza`, explica seful Aviva.
El afirma ca cele trei activitati de pe piata locala ale grupului britanic vor fi separate din punct de vedere legal, insa vor avea departamente comune de resurse umane, marketing sau distributie, cel mai probabil incepand cu anul viitor.
Rouf considera ca baza de clienti care au aderat la fondul de pensii administrat de Aviva va fi o sursa de crestere a vanzarilor de asigurari de viata.
`Pensiile ne dau o baza de clienti din care putem dezvolta si activitatea de asigurari de viata. Pensiile private creeaza o relatie pe termen lung, de 20-30 de ani, intre clienti si companie, deci vom avea timp sa le prezentam si alte produse`, afirma directorul general al Aviva.
El estimeaza ca anul viitor vanzarile de asigurari de viata ale grupului pe piata romaneasca vor creste cu circa 40%, evolutie la care se asteapta si in acest an, la aproximativ 36 de milioane de euro.
Cele mai bine vandute polite sunt asigurarile unit-linked, care reprezinta asigurari de viata legate de fonduri de investitii. Acestea plaseaza o parte din prima platita de asigurat in fonduri, iar o parte mai redusa este destinata acoperirii riscului asigurat prin aceasta polita. O parte din vanzarile Aviva sunt realizate prin intermediul unor banci, cum ar fi BRD-SocGen, ABN Amro sau Credit Europe Bank.
Un articol de: Angela Placinta
Integral in Ziarul Financiar
Aviva, a patra companie din piata asigurarilor de viata, si-a bugetat o crestere a primelor brute...
Asiguratorul Aviva le ofera clientilor 5 minute de faima proiectandu-le pozele pe cladiri de mari...
Comisia de Supraveghere a Asiguratorilor a inceput verificarea cunostintelor tehnice ale...
Comisia de Supraveghere a Asigurarilor a decis in august sa retraga autorizatiile acordate lui...
Directorul general al Aviva Investors Romania, Eugen Voicu, redevine actionarul majoritar al...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...