Morosan sau oltean, cu varsta cuprinsa intre 45-55 de ani. Acesta este portretul sintetic al celor mai fideli clienti ai companiilor de asigurari, potrivit unui studiu realizat de Henley Centre Headlight Vision pentru Aviva.
"Cei mai increzatori in serviciile companiilor de asigurari sunt locuitorii din zonele Banat-Crisana-Maramures si Oltenia, 78% si respectiv 75% declarand ca ar opta pentru aceste institutii, in timp ce bucurestenii se afla pe ultimul loc cu un procent de 37%", arata studiul.
O alta concluzie a acestuia releva faptul ca pentru protectia financiara personala sau a bunurilor, 7 din zece romani ar alege serviciile oferite de companiile de asigurari in detrimentul celor bancare.
Dezvoltarea pietei financiare a dus la o oferta bogata de produse si servicii financiare, atat din partea companiilor de asigurari, cat si a bancilor care si-au extins aria de acoperire si pe acest segment.
Cu toate acestea, peste jumatate dintre romani au recunoscut ca aleg traditia si experienta companiilor de asigurari pentru siguranta personala, fata de 20% dintre acestia care ar opta pentru banicile cu produse similare pentru asigurari.
In ceea ce priveste categoria de varsta, 69% dintre cei care au facut aceasta alegere au varsta cuprinsa intre 45 si 55 de ani, fiind persoane interesate in mod direct de produsele de asigurari de viata si pensii.
Acelasi lucru se intampla si in cazul pensiilor private obligatorii sau facultative, peste jumatate dintre romanii chestionati prefera pana in prezent serviciile oferite de companiile de asigurari si doar un sfert ar alege oferta similara a bancilor.
Printre motivele principale care ii determina pe romani in alegerea companiilor pentru singuranta personala sau a bunurilor, un sfert dintre acestia au recunoscut ca sunt influentati de familie sau prieteni, in timp ce notorietatea si traditia companiei in domeniul asigurarilor joaca un rol important pentru 13%, respectiv 12%.
Fara brokeri
In ceea ce priveste consultanta financiara venita din partea brokerilor, romanii nu sunt inca obisnuiti sa apeleze la acest tip de serviciu, doar 4% ar alege agentiile de brokeri pentru o consiliere in vederea investitiilor, 7% pentru asigurari de viata si 8% daca ar dori sa isi aleaga o pensie.
"Ne bucuram ca in conditiile dificile ale crizei financiare, romanii isi pastreaza un grad de incredere in crestere in produsele financiare oferite de companiile de asigurari.
Pentru Aviva Romania, acest lucru determina sporirea profesionalismului si continuarea traditiei de a oferi produse adaptate nevoilor clientilor nostri, indiferent de timpul si contextul financiar pe care il traversam cu totii.
Totodata, vom continua sa dezvoltam parteneriate cu bancile si agentiile de brokeri din Romania pentru a oferi impreuna produsele necesare clientilor care aleg sa beneficieze de asigurari de viata prin intermediul acestor institutii", a conchis Shah Rouf, CEO Aviva Romania.
Aviva, a patra companie din piata asigurarilor de viata, si-a bugetat o crestere a primelor brute...
Asiguratorul Aviva le ofera clientilor 5 minute de faima proiectandu-le pozele pe cladiri de mari...
Comisia de Supraveghere a Asiguratorilor a inceput verificarea cunostintelor tehnice ale...
Comisia de Supraveghere a Asigurarilor a decis in august sa retraga autorizatiile acordate lui...
Directorul general al Aviva Investors Romania, Eugen Voicu, redevine actionarul majoritar al...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...