"Suntem pe ultimele locuri din Europa in ceea ce priveste piata asigurarilor, insa avem teluri mari", declara Mihai Tecau, presedintele directoratului Omniasig, citand statisticile modeste, potrivit carora piata locala de asigurari depaseste doar cu putin un grad de penetrare de 1% din Produsul Intern Brut (PIB). Companiile de asigurari au subscris anul trecut prime de 8,1 miliarde de lei (1,8 mil. euro), din care 4,4 miliarde de lei au venit din polite auto. Despagubirile platite in contul asigurarilor auto s-au situat la 5 miliarde de lei, potrivit datelor Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF). In ciuda aspiratiilor de dezvoltare a acestui segment, presedintele ASF, Misu Negritoiu, opineaza ca orice avans lipsit de fundamente sustenabile este periculos. „ "Obiectivul meu este sa ajungem la o dimensiune europeana a pietei de asigurari, fata de o dimensiune damboviteana. Trebuie sa ne ferim de cresteri rapide, avem nevoie de un fundament solid“, a explicat Negritoiu, semnaland, totodata, si rezervele asiguratorilor cand vine vorba de schimbarea modelului de business, alaturi de problemele majore ale pietei, in special cele care tin de costuri si de capitalizare. Tema a fost pusa in discutie saptamana trecuta, la Cluj, in cadrul unui simpozion organizat de Ziarul Financiar, in parteneriat cu Omniasig.
"Asiguratorii cu pierderile cele mai mari au in portofoliu, intr-o proportie mai mare de 90%, un produs nesustenabil", a mai spus Misu Negritoiu, referindu-se la politele auto, care genereaza, de altfel, mai mult de jumatate din totalul primelor subscrise de asiguratori. In aceste conditii, politele property, alaturi de asigurarile destinate companiilor ar putea fi modalitatea prin care asiguratorii ar putea sa-si balanseze portofoliile si sa-si intareasca rezultatele financiare. In plus, de vreme ce corporatiile isi incheie asigurarile la nivel international, antreprenorii locali reprezinta segmentul cel mai “vanat”, companiile mici si mijlocii (IMM-uri) sau afacerile antreprenoriale fiind o excelenta oportunitate de crestere pentru asiguratori, la nivel national. Dar si in acest sector exista probleme, in primul rand pentru ca o buna parte din firmele mici sunt inca reticente cand vine vorba de alocarea banilor pentru asigurari – au admis participantii la simpozionul de la Cluj. Lipsa de educatie, dar si increderea scazuta in companiile de asigurare sunt principalele motive pentru care IMM-urile prefera autoasigurarea. In consecinta, in acest moment detin o asigurare mai putin de jumatate din companiile mici si mijlocii din Romania, adica aproximativ 145.000 de antreprenori. “Cel mai greu de gestionat business este cel al firmelor mici si mijlocii. Pentru acest segment trebuie sa ai produse care sa iti permita sa ofertezi unui coafor si unei patiserii in acelasi timp. O problema mare este sa avem oameni de calitate care sa stea in fata brokerilor si a clientilor corporate”, a spus Costi Stratnic, membru al directoratului Omniasig.
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Despagubiri de milioane de euro pentru victimele de la Colectiv. Bursa Asigurarilor prezinta...
Asigurarea de raspundere civila ar trebui sa fie obligatorie pentru patronii de cluburi, asa cum se...
Cetatenii romani cheltuie pe asigurari de 20 de ori mai putin decat orice alt cetatean european,...
Dobanda anuala efectiva (DAE) este unul din principalele criterii in alegerea unui credit, iar...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...