Tradeville:: Daimler AG, listat la BVB


Data: 03.12.2010

Actiunile Daimler A.G. pot fi tranzactionate, incepand cu data de 23 de noiembrie, pe sistemul alternativ de tranzactionare (ATS) al BVB. Lichiditatea in piata este furnizata de un market maker care se obliga sa asigure disponibilitatea continua a unor pachete de cate 200 de actiuni atat la vanzare cat si la cumparare.

Blocul minim de tranzactionare este de o actiune, in timp ce spread-ul maxim dintre preturile de cumparare si de vanzare (diferenta dintre bid si ask) pe care market maker-ul se obliga sa il ofere este de 1%. Actiunile sunt admise la tranzactionare la Deutsche Boerse si Boerse Stuttgart.

Daimler are o capitalizare de 53 miliarde de euro, fiind cea mai mare compania auto din Europa dupa valoarea de piata. Se tranzactioneaza la de 17 ori profitul net pe ultimele 12 luni, usor peste media sectorului european de 16,84, si sub media de 20,7 la nivel global. Din perspectiva multiplului P/BV compania este subevaluata (P/BV 1.54) atat in comparatie cu sectorul auto european (P/BV 1,87) cat si cu cel global (P/BV 2,71).

Compania are expunere pe piata auto globala, profitand astfel de ritmurile mai mari de crestere din tarile emergente, cum este cazul Chinei unde vanzarile au avut in acest an rate impresionante de crestere. Dezavantajul comertului global consta in riscul valutar, profitabilitatea companiei avand de suferit in contextul in care euro se depreciaza in fata valutelor aferente tarilor pe care Daimler are expunere (rezultatele companiei sunt calculate in euro).

Vezi aici raportul complet Tradeville cu privire la Daimler AG



In 8 din ultimii 9 ani, exceptie facand anul 2009, compania a acordat dividende pentru actionari la o rata medie de alocare de 50%. De exemplu in perioada 2005-2007 randamentul mediu al dividendelor a fost de 4% cu mult peste media inflatiei din Germania in acea perioada (1.8%). Frecventa cu care compania obisnuieste sa imparta dividende constituie un avantaj pentru investitor, la BVB sunt putine companii cu un istoric la fel de bogat. Pentru un investitor local insa, randamentul dividendului este mai putin atractiv in momentul in care este comparat cu rata inflatiei, se arata intr-o analiza Tradeville.

In primele noua luni ale anului profitul companiei a ajuns la 3,44 miliarde de euro fata de o pierdere de 2,3 miliarde in aceeasi perioada din 2009. In aceste conditii, un profit net pe 2010 estimat la 4 miliarde de euro, distribuit in proportie de 50% actionarilor, ar implica un randament al dividendului de 5,4% pentru 2010 (calculat la pretul de la inceputul anului) si un randament de 4% calculat la un pret de 50 de euro/actiune.

Randamentul conserva puterea de cumparare a investitiei fata de o inflatie de 1,3% in Germania, insa o investitie in lei nu este la fel de atractiva, din acest punct de vedere, rata inflatiei din Romania ajungand in octombrie la 7,9%.

Daimler este singurul producator auto listat pe piata locala, iar investitorii au posibiltatea de a-si difersifica astfel, in mod direct, portofoliul, printr-o expunere pe piata auto. La BVB sunt listate companii care produc accesorii auto.

Formatorul de piata (market maker-ul) isi rezerva dreptul de a nu afisa oferte ferme de cumparare si de vanzare in 3 sedinte de tranzactionare pe luna. In perioadele cu volatilitate ridicata, actionarul este supus riscului de lichiditate daca formatorul de piata nu afiseaza oferte de cumparare sau de vanzare. In acest caz, spre exemplu, detinatorul actiunilor nu va putea vinde titlurile pana cand market maker-ul nu va afisa noi cotatii, riscand astfel sa vanda la un pret mai mic decat cel cotat initial in piata.

Ciclicitatea este o caracteristica a sectorului auto, evolutia companiilor din aceasta piata este corelata cu mersul economiei, vanzarile scad intr-un ritm accelerat in recesiune si inregistreaza o rata de crestere ridicata in perioade de crestere economica.

Profitului net pe actiune a scazut in 2009, fata de media ultimilor 3 ani (2006- 008), cu aproape 200% pe fondul recesiunii globale care a condus la scaderea cererii pentru autovehicule. Cotatia DAI a scazut cu 78% din maximul inregistrat in octombrie 2007 pana la minimele din martie 2009, indicele german DAX pierzand in acelasi interval 55%.

Profitul inainte de dobanzi si impozitare a scazut cu 99%, pe fondul numarului mult mai mic de contracte noi incheiate precum si din cauza cresterii riscului acordurilor financiare. In acest fel compania a constituit un provizion de 100 milioane de euro.

Grupul Daimler produce automobile, camioane, furgonete, autobuze sub urmatoarelor branduri: Mercedes-Benz, smart, Mercedes-AMG, Maybach, Freight-liner, Mitsubishi Fuso, Western Star, Detroit Diesel, Setra, Orion si Thomas Built Buses. Grupul este impartit in cinci divizii: Mercedes-Benz Cars, Daimler Trucks, Mercedes-Benz Vans, Daimler Buses, Daimler Financial Services.

Compania desfasoara afaceri la nivel global cea mai importanta piata fiind Europa de Vest, cu o pondere de aproape 37%. Compania beneficieaza de cresterea accelerata a economiilor asiatice, ponderea vanzarilor a crescut la 15.7% in 2009, dupa ce in 2007 era de 11%.

Tradeville este noul nivel Vanguard. In spatele acestei transformari a firmei de brokeraj stau 14 ani de expertiza bursiera, inovatie tehnologica, transparenta si permanenta comunicare cu clientii, concretizate prin leadership in tranzactionarea
on-line in Romania. O platforma integrata de tranzactionare si extinderea regionala in Europa de Est reprezinta oferta pe care Tradeville o face investitorilor. Mai multe informatii puteti gasi pe

tradeville.eu

sau pe

vanguard.ro

.

Articole RCA »

Viitorul RCA sta sub semnul online-ului?

Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...

Decontarea directa, un nou mar al Discordiei pe piata RCA din Romania

Decontarea directa, cu propria polita RCA, presupune reparea unui autovehicul in baza propriului...

Un nou proiect de lege ar putea aduce preturi personalizate pentru polita RCA

Polita RCA ar putea avea pret variabil, in functie de profilul de risc al beneficiarului, estimat...

Transportatorii din Romania anunta proteste de amploare fata de marirea RCA

Mobilizare generala impotriva maririi RCA Transportatorii din Romania anunta mobilizarea generala...

Anul marilor sperante pentru asiguratorii din Romania

Anul 2015 ar putea marca o reluare de ciclu pe piata asigurarilor din Romania, sunt de parere...

Articole Actualitate »

Viitorul RCA sta sub semnul online-ului?

Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...

Sistemul asigurarilor din Romania se apropie de varful istoric din 2008

Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...

Guvernanta corporativa pentru operatorii din pietele financiare nebancare – in atentia ASF

Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...

De ce avem nevoie de asigurari de sanatate private

Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...

Fondul de Garantare a Asigurarilor cere creditorilor Astra sa trimita cereri de despagubire

Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...

BursaAsigurarilor