Aproape 4,1 milioane de romani au aderat la cele 18 fonduri de pensii de pe piata, dintre care 920.000 numai in ultimele zece zile. Ultimele zece zile ale campaniei de aderare la pensiile obligatorii (7-17 ianuarie) au adus un varf-soc de vanzari: aproape 920.000 de acte de aderare au fost semnate in aceasta perioada, potrivit datelor colectate de ZF de la cele 18 fonduri.
Vinerea trecuta a avut loc ultima raportare bilunara a numarului total de clienti, facuta de catre companiile de administrare la Casa Nationala de Pensii si Alte Asigurari Sociale (CNPAS). Totalul general al celor patru luni de campanie (17 septembrie 2007 - 17 ianuarie 2008) s-a apropiat astfel de 4,1 milioane de clienti, adica 80% din numarul total de salariati din economie (5,1 milioane).
Companiile de administrare s-au declarat unanim surprinse de volumul urias de vanzari raportat pentru ultima perioada. Desi era asteptata o oarecare crestere fata de raportarea anterioara, amplitudinea ultimului val de clienti a luat toata piata prin surprindere. Recordul anterior de vanzari fusese stabilit dupa o luna de la startul vanzarilor, la raportarea de la jumatatea lunii octombrie, cand au fost validati aproape 690.000 de participanti.
Chiar si dupa ultima raportare, piata si-a mentinut gradul de concentrare, primele cinci fonduri atragand in total 3,35 milioane de clienti, adica 82% din total. Lider s-a mentinut ING, cu 1,32 milioane de clienti (si o cota de piata de 32,2%), fiind urmat de Allianz-Tiriac (1,03 milioane de clienti, adica 25,3%), Generali (410.000 de clienti, adica 10% din piata), Aviva si Interamerican.
Singura schimbare de ierarhii din top 10 a avut loc intre BT Aegon si BCR. BT Aegon a urcat pe locul 7, cu aproape 129.000 de clienti, surclasand BCR (care a picat astfel pe locul 8), care a atras doar 124.000 de clienti. In afara top 10, singura schimbare o reprezinta ascensiunea Prima Pensie de pe 13 pe 11, compania depasind Bancpost (locul 12) si OTP (pozitia 13).
Dintre toate cele 18 fonduri, numai trei si-au indeplinit obiectivul de atragere de clienti declarat inainte de startul campaniei de aderare: ING, Allianz-Tiriac si Generali. Restul fondurilor au performat sub obiective, cele mai mari diferente dintre obiective si realizari fiind inregistrate de BCR (care declarase un obiectiv de piata de peste 30% si a reusit numai 3%) si de Aviva (tot cu un obiectiv de 30%, dar cu o realizare de 7,8%).
Din cauza numarului urias de clienti care au aderat in ultima perioada, administratorii se tem ca numarul semnaturilor multiple, al erorilor si al aderentilor neeligibili va fi ceva mai mare decat de obicei, dar spera ca actele invalidate nu vor depasi 10% din totalul ultimelor zile. Cu alte cuvinte, exista sanse ca datele oficiale, ce vor fi publicate in urmatoarea saptamana de catre CNPAS, sa arate un numar de clienti validati doar cu putin mai mare de patru milioane.
In aceste conditii, administratorii spun ca numarul clientilor ce vor fi redistribuiti la loterie va fi mult sub asteptari.
Un articol de: Mihai Bobocea
Integral in Ziarul Financiar
Pentru majoritatea romanilor, Pilonul 2 este singurul instrument financiar prin intermediul caruia...
Astazi, 22 octombrie a.c., Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) a...
Banca Romaneasca a lansat un pachet de produse si servicii bancare destinate exclusiv pensionarilor...
Pensionarii care aleg, pana la sfarsitul lunii noiembrie, sa-si incaseze pensia in cont deschis la...
"Lucian Anghel, in prezent economist sef si director al Directiei de Cercetare si Strategie a BCR,...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...