Asiguratorii care doresc sa fie autorizati ca administratori de fonduri de pensii facultative vor trebui sa respecte anumite prevederi speciale privind capitalul, precizate intr-un ordin al CSA, nr. 113137/2006 . Practic, asiguratorii care au dreptul sa devina administratori de astfel de fonduri nu pot aloca in acest scop capital social decat dupa obtinerea prealabila a unei aprobari in acest sens din partea CSA.
Mai mult, noile norme prevad ca, odata cu transferul capitalului social alocat activitatii respective, va trebui sa transfere un volum corespunzator de disponibilitati in conturi bancare. Dar pentru a obtine aprobarea in cauza, asiguratorul trebuie sa faca dovada ca aceasta operatiune nu afecteaza activitatea de asigurare, indeplinind cumulativ o serie de conditii, printre care se numara aceea de a mentine nivelul capitalului, in urma alocarilor precizate anterior, cel putin la nivelul minim impus de normele in vigoare.
La aceasta conditie se adauga necesitatea de a detine si mentine un fond de siguranta si o marja de solvabilitate disponibila cel putin egala cu marja de solvabilitate minima, calculata in conformitate cu prevederile legale, la care se adauga si obligativitatea de a dispune de un coeficient de lichiditate si de a avea capacitatea de a asigura mentinerea acestui indicator si dupa alocarea capitalului in cauza. Apoi va trebui sa dovedeasca faptul ca, dupa transferul activelor lichide intre cele doua activitati, isi va putea acoperi rezervele tehnice brute, constituite pentru asigurarile de viata, cu active admise sa le acopere in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
Estimare pentru marja de solvabilitate
Dupa efectuarea operatiunilor de alocare, asiguratorul va trebui sa dovedeasca efectuarea faptica a acestora cu documente contabile. Dupa autorizarea de administrare efectiva a fondurilor de pensii facultative, asiguratorului ii va fi interzis orice transfer intre activele, pasivele, veniturile si cheltuielile privind desfasurarea activitatii de asigurare si cele aferente administrarii unor astfel de fonduri.
Dosarul de autorizare va cuprinde o serie de documente, dintre care cele mai importante par a fi raportarea privind estimarea marjei de solvabilitate minima si disponibila de care va dispune dupa alocarea capitalului social pentru pensii facultative si cea privind situatia activelor lichide si calculul coeficientului de lichiditate, dupa alocarea capitalului social respectiv.
Sursa: www.curentul.ro
Pentru majoritatea romanilor, Pilonul 2 este singurul instrument financiar prin intermediul caruia...
Astazi, 22 octombrie a.c., Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) a...
Banca Romaneasca a lansat un pachet de produse si servicii bancare destinate exclusiv pensionarilor...
Pensionarii care aleg, pana la sfarsitul lunii noiembrie, sa-si incaseze pensia in cont deschis la...
"Lucian Anghel, in prezent economist sef si director al Directiei de Cercetare si Strategie a BCR,...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...