Pe data de 31 martie, statele membre ale gruparii EFRP CEEC Forum (inclusiv Romania) s-au intalnit la Londra pentru a dezbate evolutiile la nivelul Uniunii Europene in directia reformarii Pactului de Stabilitate si Crestere. In prezent, Pactul impune o viziune economica pe termen scurt, concentrandu-se strict asupra respectarii de catre statele membre a unui deficit bugetar de cel mult 3% din PIB si a unei datorii publice de maximum 60% din PIB.
Concluzia principala a acestor discutii a fost ca Pactul Euro Plus, adoptat de Consiliul European la finele lunii martie, reprezinta o oportunitate ratata pentru a alinia cerintele Pactului de Stabilitate si Crestere la un orizont de timp mai lung, fapt care a impins deja state precum Ungaria si Polonia sa ia masuri pentru a reveni asupra unor reforme din sistemul de pensii, mai precis sa afecteze dezvoltarea Pilonului II de pensii private.
Persistenta acestor prevederi in legislatia europeana ar putea de asemenea forta alte state sa urmeze aceleasi metode pentru a se incadra in limitele de deficit bugetar si datorie publica impuse.
„Pactul de Stabilitate si Crestere ar trebui sa ia in considerare atat introducerea, cat si reversarea unui sistem de pensii private de tip Pilon II, atunci cand analizeaza situatia finantelor publice din statele membre UE. Europa nu isi poate permite sa incurajeze politici pe termen scurt in cazul sistemelor de pensii, fapt care ar putea ameninta adecvarea si sustenabilitatea venitului la varsta pensionarii pentru cetatenii sai” a declarat Dl. Csaba NAGY, Presedinte al grupului CEEC Forum din cadrul European Federation for Retirement Provision (EFRP).
Varianta initiala a propunerii Comisiei Europene catre Consiliul European permitea intr-adevar recunoasterea costurilor sistemelor private de pensii de tip Pilon II in analiza finantelor publice a statelor membre, dar numai pe o perioada tranzitorie de 5 ani. Consiliul ECOFIN intrunit pe data de 15 martie 2011 a agreat aceasta propunere, dar a acordat un caracter permanent concesiilor bugetare ce vor fi acordate statelor membre cu Pilon II de pensii private obligatorii, in schimb renuntand la clauza „anti-reversare” care ar fi penalizat statele care isi afecteaza sistemele de pensii private de tip Pilon II.
Din aceasta cauza, exista in continuare posibilitatea ca unele state membre sa isi afecteze aceste sisteme private de pensii.
Pentru majoritatea romanilor, Pilonul 2 este singurul instrument financiar prin intermediul caruia...
Astazi, 22 octombrie a.c., Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) a...
Banca Romaneasca a lansat un pachet de produse si servicii bancare destinate exclusiv pensionarilor...
Pensionarii care aleg, pana la sfarsitul lunii noiembrie, sa-si incaseze pensia in cont deschis la...
"Lucian Anghel, in prezent economist sef si director al Directiei de Cercetare si Strategie a BCR,...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...