OTP Fond de Pensii, care opereaza pe piata pensiilor private obligatorii (pilonul II), si-a revizuit in jos estimarile privind cota de piata pana la 7-8%, fata de 10% cat anticipa la startul campaniei de atragere de clienti, a declarat presedintele companiei, Mircea Floarea. `OTP Fond de Pensii estimeaza ca va ajunge la o cota de piata de 7-8% fata de 10% cat estimasem initial, deoarece concurenta din acest sector nu este tocmai loiala`, a spus Floarea, mentionand ca firma pe care o conduce a atras deja peste 9.000 de participanti.
El a explicat ca segmentul pensiilor obligatorii este afectat de un fenomen numit `cointeresare directa`, care consta in faptul ca agentii de marketing ofera unui participant intre 20 si 50 lei pentru a-si da semnatura unei anumite companii. Presedintele companiei OTP Fond de Pensii a adaugat ca, in goana lor dupa comisioane, agentii incearca sa-si convinga potentialii clienti sa semneze pentru mai multe companii asigurandu-i ca, odata cu incheierea perioadei de alegere a unui fond obligatoriu, agentii vor depune cea mai buna oferta in locul lor, a adaugat Floarea.
Timp de zece zile de la inceperea perioadei in care romanii isi pot alege un fond de pensii obligatorii se epuizeaza `piata calda`, care reprezinta cunostintele, familia si prietenii agentilor respectivi, dupa care urmeaza o perioada de acalmie in care romanii se informeaza despre aceasta piata, considera Mircea Floarea. Aproximativ 500.000 de participanti si-au ales deja un fond de pensii obligatorii, a mai spus presedintele companiei.
Compania a investit 1 milion euro in pregatirea agentilor de marketing, iar in prezent are semnate contracte cu sapte companii de brokeraj si dispune de 2.103 de agenti proprii, dintre care 110 sunt din reteaua bancii si 205 de la OTP Garancia.
OTP Fond de Pensii acorda agentiilor sai de marketing un comision de 30 euro pentru fiecare participant atras, iar presedintele fondului a estimat ca, la nivelul intregii piete, vor fi cheltuite cu aceste comisioane peste 100 milioane euro. Totodata, el a precizat ca firmele inregistrate pe pilonul II platesc agentii de marketing cu comisioane cuprinse intre 25 si 40 de euro pentru fiecare contract incheiat de acestia.
Integral pe BankNews
Pentru majoritatea romanilor, Pilonul 2 este singurul instrument financiar prin intermediul caruia...
Astazi, 22 octombrie a.c., Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) a...
Banca Romaneasca a lansat un pachet de produse si servicii bancare destinate exclusiv pensionarilor...
Pensionarii care aleg, pana la sfarsitul lunii noiembrie, sa-si incaseze pensia in cont deschis la...
"Lucian Anghel, in prezent economist sef si director al Directiei de Cercetare si Strategie a BCR,...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...