Sistemul informatic integrat de evidenta al Casei Nationale de Pensii Publice (CNPP, fosta CNPAS) ar fi trebuit pus in functiune inca de acum 7 ani, din 2004
Potrivit ultimului raport anual de activitate publicat de CNPP, aferent anului 2009, in acel an, circa 7.200 de cereri de stabilire a drepturilor de pensii, aproape 45.000 de cereri de modificare a drepturilor de pensie, 40.000 de cereri de modificare a drepturilor de pensie recalculate si 7.300 de sesizari, reclamatii, petitii si solicitari de informatii nu au fost solutionate in termenele prevazute de legislatie.
Casa Nationala de Pensii Publice (CNPP) a semnat, pe 9 martie, alaturi de Ministerul Muncii si de cel al Comunicatiilor, un contract de finantare din fonduri europene a proiectului „Servicii publice online destinate cetatenilor, contribuabililor si beneficiarilor sistemului public de pensii si ai sistemului accidentelor de munca si bolilor profesionale”, in valoare de 26.658.760 de lei (circa 6,38 milioane de euro). Autoritatile nu au anuntat insa si termenul de implementare.
Scopul proiectului este dezvoltarea unui sistem informatic integrat care sa permita participantilor la sistemul public de pensii accesul la mai multe servicii online. Acestea se refera la managementul cererilor de acordare, recalculare, transfer, suspendare sau reluare a platii drepturilor de pensii, precum si al cererilor de achitare a sumelor cuvenite si neincasate, ca si al cererilor de modificare a datelor personale.
De asemenea, se doreste trecerea in mediu electronic a procedurilor de intocmire, modificare sau adaugare de acte aditionale la declaratiile de asigurari sociale, precum si a celor legate de contractele de asigurare sociala, inclusiv rezilierea acestora. Autoritatile mai promit ca va fi posibila online si vizualizarea fiselor financiare pentru asiguratii individuali, a stagiilor de cotizare si a viramentelor la sistemul de pensii private obligatorii (pilonul II), precum si evidenta declaratiilor nominale lunare.
Principalele rezultate vizate de implementarea proiectului sunt reducerea timpului de raspuns la solicitarile beneficiarilor, precum si descongestionarea activitatilor de la ghiseele caselor teritoriale de pensii.
Pentru majoritatea romanilor, Pilonul 2 este singurul instrument financiar prin intermediul caruia...
Astazi, 22 octombrie a.c., Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) a...
Banca Romaneasca a lansat un pachet de produse si servicii bancare destinate exclusiv pensionarilor...
Pensionarii care aleg, pana la sfarsitul lunii noiembrie, sa-si incaseze pensia in cont deschis la...
"Lucian Anghel, in prezent economist sef si director al Directiei de Cercetare si Strategie a BCR,...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...