ING, Allianz-Tiriac, Generali, Aviva si Interamerican au atras in primele doua luni si jumatate aproape 2,2 milioane de clienti la fondurile de pensii obligatorii pe care le administreaza. Pe langa investitiile facute si recunoasterea pe care o au in randul clientilor, forta de vanzare a facut diferenta fata de pluton. Cele mai mari cinci companii de pensii (dupa numarul de participanti atrasi pana acum) cumuleaza 2,15 milioane de clienti, care au fost convinsi de o armata de peste 131.000 de agenti de vanzare.
Practic, forta liderilor de piata a stat in numarul si agresivitatea agentilor de marketing, liderii dupa numarul de participanti fiind aproape aceiasi cu liderii fortelor proprii de vanzare. Cumulat, ING, Allianz-Tiriac, Generali, Aviva si Interamerican au aproape 51% din intreaga forta de vanzare de pe piata, fara a pune la socoteala parteneriatele cu canalele externe de distributie (brokeri specializati si bancile care si-au pus la bataie reteaua pentru vanzarea pensiilor private).
ING, liderul la zi al pietei, cu 876.000 de clienti dupa doua luni si jumatate din totalul de patru, este practic singura companie care si-a atins pana acum obiectivul declarat inainte de startul vanzarilor. ING isi propusese o cota de piata de 30%, adica peste un milion de clienti, avand acum peste 33% din piata. ING are in prezent aproape 45.000 de agenti de marketing, fiind lider detasat si la acest capitol. Noul obiectiv al ING este 1,1-1,2 milioane de clienti, in situatia in care piata pensiilor obligatorii s-ar `intinde` pana la 3,5 milioane de participanti. Allianz-Tiriac, care si-a asigurat practic locul doi, este foarte aproape de a-si indeplini obiectivele anuntate inainte de start. Fondul gestionat de Allianz-Tiriac a atras 666.000 de clienti in primele doua luni si jumatate, adica 26% din piata, comparativ cu obiectivul de 30% anuntat initial.
Fata de milionul de clienti vizati, Allianz si-a redus acum obiectivele de vanzare la 800.000 de participanti. Compania are o forta proprie de peste 25.000 de agenti, a treia ca marime de pe piata, aceasta fiind insa compensata de parteneriate puternice cu brokerii.
Generali este a treia companie din top, cu 244.000 de clienti dupa primele cinci raportari bilunare si a doua foarte aproape de obiectivele declarate, avand acum o cota de piata de 9,4%, fata de tinta anuntata de 10%.
In urma podiumului, toate companiile se afla mult sub obiectivele declarate de vanzari. Generali are aproape 13.000 de agenti si parteneriate cu mai multi brokeri.
Aviva a pierdut recent locul trei in favoarea Generali, dar are o pozitie solida pe locul patru. Fondul gestionat de Aviva are aproape 210.000 de participanti, adica o cota de 8% (fata de obiectivul de 30% anuntat initial). Aviva vinde prin brokerul propriu AAV, cu o forta de 33.000 de agenti de marketing.
Un articol de: Mihai Bobocea
Integral in Ziarul Financiar
Pentru majoritatea romanilor, Pilonul 2 este singurul instrument financiar prin intermediul caruia...
Astazi, 22 octombrie a.c., Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) a...
Banca Romaneasca a lansat un pachet de produse si servicii bancare destinate exclusiv pensionarilor...
Pensionarii care aleg, pana la sfarsitul lunii noiembrie, sa-si incaseze pensia in cont deschis la...
"Lucian Anghel, in prezent economist sef si director al Directiei de Cercetare si Strategie a BCR,...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...