Aproape 40% din cei care au aderat deja la un fond de pensii private obligatorii (pilonul II) in prima luna au varsta intre 35 si 45 de ani, adica au ales un fond fara sa fie obligati de lege, a declarat pentru ZF Mircea Oancea, presedintele Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP). Ponderea de 40% din totalul de 1,16 milioane de contracte inseamna ca aproximativ 465.000 dintre romanii care au semnat deja pentru pensia privata se afla in intervalul de varsta de 35-45 de ani, adica nu sunt obligati sa intre in sistemul pensiilor private. Cat priveste distributia pe sexe, aceasta este normala, adica 51% dintre semnatarii actelor de aderare din prima luna sunt femei, iar 49% barbati.
Numarul contractelor raportate dupa prima luna de vanzare, inclusiv pentru segmentul de varsta optional, a depasit asteptarile initiale, pentru ca `piata a fost calda`, spune Mircea Oancea.
`Dupa prima luna, numarul semnaturilor multiple este inca nesemnificativ, sub 2% din totalul actelor de aderare`, a declarat el. Practic, numarul celor care au semnat cu mai multe fonduri de pensii este de circa 20.000 de persoane in prima luna, numarul acestora fiind asteptat sa creasca in ultima parte a campaniei, spune Oancea. Cei care semneaza doua sau mai multe acte de aderare au toate sansele ca optiunile exprimate sa nu conteze si sa ajunga in procedura de redistributie automata, prin soft informatic (loteria pensiilor private, ce va fi organizata in luna ianuarie 2008).
Seful CSSPP considera ca administratorii de pensii private trebuie sa investeasca mai mult in calitatea vanzarii.
`Companiile de administrare trebuie acum sa aloce mai multe resurse pentru verificarea procesului de vanzare. Clientii care semneaza cu un fond in necunostinta de cauza, neinformati, sunt clienti foarte volatili, iar acestia pot fi pierduti usor`, spune seful CSSPP. Administratorii, prin agentii lor, trebuie `sa faca marketing de calitate pentru pensiile private`, daca vor sa aiba clienti stabili in fondurile pe care le vor gestiona, a spus Oancea.
El a mai declarat ca institutia pe care o conduce tocmai a finalizat principala componenta a campaniei publice de informare, adica procedura de direct-mailing. Prin aceasta, 4,16 milioane de pliante informative au fost expediate prin posta tuturor potentialilor participanti la sistemul de pensii private obligatorii. In plus, 130.000 de pliante informative, 39.000 de postere si 67.000 de ghiduri informative au fost de asemenea distribuite catre institutiile publice din teritoriu: prefecturi, administratiile financiare si camerele de comert.
Un articol de: Mihai Bobocea
Integral in Ziarul Financiar
Pentru majoritatea romanilor, Pilonul 2 este singurul instrument financiar prin intermediul caruia...
Astazi, 22 octombrie a.c., Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) a...
Banca Romaneasca a lansat un pachet de produse si servicii bancare destinate exclusiv pensionarilor...
Pensionarii care aleg, pana la sfarsitul lunii noiembrie, sa-si incaseze pensia in cont deschis la...
"Lucian Anghel, in prezent economist sef si director al Directiei de Cercetare si Strategie a BCR,...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...