ING estimeaza ca va atinge un milion de clienti pentru fondul sau de pensii private obligatorii (pilonul II) pana la Craciun, obiectivul pentru finalul campaniei de vanzare (17 ianuarie 2008) fiind acum de 1,1-1,2 milioane de clienti.
ING, liderul la zi pe piata pensiilor obligatorii, si-a majorat astfel obiectivele de vanzare, tinta sa initiala (declarata inainte de startul campaniei de aderare, la 17 septembrie) fiind de un milion de clienti.
In schimb, Allianz-Tiriac, administratorul de pe locul doi in acest clasament, si-a revizuit saptamana trecuta in sens negativ obiectivul de vanzare, de la circa un milion de clienti la 800.000 pe care ii vizeaza pentru finalul campaniei de aderare initiala.
Impreuna, primii doi jucatori isi propun astfel sa cumuleze doua milioane de clienti, intr-o piata aproximata la 3-3,5 milioane de persoane (estimarile difera in randul companiilor de administrare). Dupa primele doua luni si jumatate de vanzare, ING adunase aproape 879.000 de semnaturi pentru fondul sau de pensii obligatorii, iar Allianz-Tiriac adunase aproape 671.000 de semnaturi.
Cumulat, cei doi jucatori care s-au distantat in fruntea clasamentului celor 18 companii de pensii au peste 1,55 milioane de semnaturi dupa primele cinci raportari bilunare (din totalul de opt). In total, 2,62 de milioane de romani eligibili au aderat la cele 18 fonduri de pensii in aceasta perioada. Dintre acestia, ING si Allianz-Tiriac au luat partea leului, adica 59% din numarul de aderenti.
`Speram ca vom atinge milionul de clienti pana la Craciun, pentru ca in acea perioada lumea va fi ocupata cu alte lucruri si probabil nu vor mai exista atat de multi aderenti la fondurile de pensii obligatorii`, a declarat pentru ZF Bram Boon, presedintele Consiliului de Administratie al ING Fond de Pensii. `Noul obiectiv este de 1,1-1,2 milioane de clienti, estimam ca vom reusi sa impingem piata in aceasta directie`, a mai spus Boon.
De partea cealalta, Crinu Andanut, CEO al Allianz-Tiriac Pensii Private, spune ca 800.000 de clienti este obiectivul sau din vanzarea directa (inainte de loteria din ianuarie 2008) si ca si Allianz este `cu ochii pe obiectivul de un milion`, ce ar putea fi atins dupa loterie, daca piata se va intinde suficient de mult.
`Nu stim cat de mare este piata, aceasta este principala problema acum. Doar loteria din ianuarie ne va putea da raspunsul final la aceasta intrebare. Oricum, si noi suntem cu ochii pe obiectivul de un milion de clienti pentru finalul campaniei, dupa loterie`, a precizat pentru ZF Crinu Andanut.
Pe langa dimensiunea pietei, o alta grija a administratorilor este acum numarul celor care vor adera la fondurile de pensii, dar nu sunt eligibili decat ca varsta (adica au sub 45 de ani), fara sa fie contributori la sistemul public de pensii (adica platesc contributii sociale - CAS).
Un articol de Mihai Bobocea
Integral in Ziarul Financiar
Pentru majoritatea romanilor, Pilonul 2 este singurul instrument financiar prin intermediul caruia...
Astazi, 22 octombrie a.c., Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) a...
Banca Romaneasca a lansat un pachet de produse si servicii bancare destinate exclusiv pensionarilor...
Pensionarii care aleg, pana la sfarsitul lunii noiembrie, sa-si incaseze pensia in cont deschis la...
"Lucian Anghel, in prezent economist sef si director al Directiei de Cercetare si Strategie a BCR,...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...