Specialistii in media ai Starlink Group, Brand Connection, Starcom si Mediaedge:cia estimeaza publicitatea la pensiile private la 10 - 15 milioane de euro, iar specialistii Media Direction estimeaza ca un fond de pensii investeste in promovare intre 600.000 si 1,5 milioane de euro. Specialistul in media Eugen Terchila, executive director la Starlink Group, a estimat ca investitiile nete in media, pana la sfarsitul anului ale tuturor fondurilor de pensii private, pentru pilonul II si pilonul III, vor depasi 15 milioane de euro. `Investitia neta in publicitate pana la sfarsitul anului 2007 este foarte mare datorita pilonului II de pensii, depasind 15 milioane de euro (pilon II + pilon III). Ne asteptam ca publicitatea pentru pilonul II sa reprezinte peste 60% din totalul investitiei pentru serviciile de pensii private`, a declarat, citat de NewsIn, Eugen Terchila.
El a mai spus ca televiziunea va fi principalul canal de promovare in campaniile la pensiile private. `Televiziunea va fi principalul canal de promovare, cu peste 10 milioane de euro (70%), urmata de presa scrisa, 2 milioane de euro (13%). Estimam ca investitia neta pe radio, cinema, outdoor si internet va atinge aproximativ 3 milioane de euro (17%)`, a mai spus Eugen Terchila.
Crina Bibicu, client service director la agentia de media Brand Connection, a estimat ca, pana la sfarsitul anului, companiile care, pe langa pensii private, ofera si servicii bancare, vor avea un buget total net pe media intre 7 milioane si 10 milioane de euro. `Dintre cei 17 jucatori de pe piata pensiilor private, opt ofera si servicii bancare. Acestia sunt: ING, BRD Fond de Pensii, OTP Fond de Pensii, BCR Administrare Fond de Pensii, Bancpost Fond de Pensii, BT Aegon, Marfin Fond de Pensii (Egnatia Bank), MKB Romexterra Fond de Pensii. Pe intreaga perioada a celor patru luni de promovare (17 septembrie 2007 - 17 ianuarie 2008), estimez un buget total net pe media intre 7 si 10 milioane de euro, cheltuit de acesti opt jucatori`, a declarat Crina Bibicu.
In ceea ce priveste impartirea bugetului pe medii, si Crina Bibicu este de parere ca televiziunea va fi mediul principal de promovare a pensiilor obligatorii. `Estimez ca TV-ul va ramane mediul principal de promovare a pensiilor si ca va atrage 60% - 70% din cheltuielile nete de publicitate, urmat de presa si panotaj, avand aproximativ cate 10%, si radio cu 5%. Restul de buget va fi adjudecat de mediile de nisa, internet, cinema, indoor etc.`, a mai spus Crina Bibicu.
Specialistii de la compania de media Starcom au estimat un buget net cheltuit pentru difuzarea media a fondurilor de pensii private obligatorii, pana in data de 17 ianuarie 2008, de aproximativ 15 milioane euro. `Pentru 2008, bugetul va fi nesemnificativ comparativ cu 2007. Pana pe 17 ianuarie, toti angajatii in varsta de pana la 35 ani vor fi repartizati la unul din fondurile de pensii cu administrare privata. Dupa aceasta data, nu se va mai comunica decat pentru noii angajati, or acestia vor fi foarte putini ca numar si o campanie de amploarea celor care se desfasoara acum, nu ar mai avea justificare`, au explicat, pentru NewsIn, specialistii de la Starcom. Ei au estimat ca 50% din bugetele fondurilor de pensii private obligatorii vor fi directionate catre TV, 30% catre outdoor, iar restul de 20% catre print, radio, internet si cinema.
Integral pe Wall-Street
Pentru majoritatea romanilor, Pilonul 2 este singurul instrument financiar prin intermediul caruia...
Astazi, 22 octombrie a.c., Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) a...
Banca Romaneasca a lansat un pachet de produse si servicii bancare destinate exclusiv pensionarilor...
Pensionarii care aleg, pana la sfarsitul lunii noiembrie, sa-si incaseze pensia in cont deschis la...
"Lucian Anghel, in prezent economist sef si director al Directiei de Cercetare si Strategie a BCR,...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...