Cele sapte banci care s-au implicat in piata pensiilor private obligatorii (pilonul II) prin infiintarea unor companii de administrare au strans in prima luna doar 8% din numarul total de acte de aderare semnate la nivelul intregii piete, conform datelor colectate de Ziarul Financiar. Dintre cele 17 companii de administrare care au fondurile de pensii private obligatorii autorizate de catre Comisia de Pensii Private (CSSPP), sapte au fost infiintate de banci locale, opt de catre companii de asigurare deja existente pe piata si doua de grupuri financiare care au intrat pe piata special pentru pensiile private obligatorii.
Dupa prima luna de vanzare, numarul total de acte de aderare semnate si raportate de cele sapte banci implicate pe piata a fost de aproximativ 90. 000, adica 8% dintre cele peste 1.167.000 de acte de aderare raportate la nivelul pietei.
BRD Fond de Pensii este dupa prima luna compania de administrare cu cele mai multe contracte semnate dintre societatile infiintate de banci, conform informatiilor existente pe piata si centralizate de ZF. BRD a adunat un numar de 37.000 de contracte, situandu-se pe locul sapte intr-un clasament dominat autoritar de companiile de pensii ale asiguratorilor.
BCR Fond de Pensii, societatea infiintata de cea mai mare banca de pe piata, nu a comunicat numarul contractelor raportate in prima luna la solicitarea ZF.
BT Aegon, joint-venture-ul infiintat de Banca Transilvania si compania olandeza de asigurari si pensii private Aegon, se situeaza pe locul opt in clasamentul dupa numarul de semnaturi, cu aproape 25.000 de contracte semnate. Societatile de pensii infiintate de OTP si Bancpost sunt urmatoarele ce pot fi regasite in clasament, pe locurile 10 si 11.
OTP Fond de Pensii a strans in prima luna 9.500 de clienti, iar Bancpost Fond de Pensii - aproape 6.000. De asemenea, compania de pensii a MKB Romexterra a adunat in prima luna doar 134 de semnaturi, in timp ce Marfin Fond de Pensii (societate infiintata de banca Egnatia) nu a inceput in aceasta perioada fuga dupa clienti, raportand zero contracte.
De altfel, forta proprie de vanzare a celor 7 companii de pensii infiintate de banci se ridica in prezent tot la 8% din totalul agentilor autorizati, adica aproximativ 18.300 de agenti de marketing din totalul de peste 235.000. Cu alte cuvinte, bancile au mobilizat doar 8% din forta de vanzare de pe piata, reusind in prima luna sa contracteze doar 8% din numarul de clienti accesat de intreaga piata.
Un aticol de: Mihai Bobocea
Integral in Ziarul Financiar
Pentru majoritatea romanilor, Pilonul 2 este singurul instrument financiar prin intermediul caruia...
Astazi, 22 octombrie a.c., Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) a...
Banca Romaneasca a lansat un pachet de produse si servicii bancare destinate exclusiv pensionarilor...
Pensionarii care aleg, pana la sfarsitul lunii noiembrie, sa-si incaseze pensia in cont deschis la...
"Lucian Anghel, in prezent economist sef si director al Directiei de Cercetare si Strategie a BCR,...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...