Inca inainte de a incepe sa vanda pensii private, unele firmele de asigurari au intrat in colimatorul autoritatilor de reglementare in domeniu pentru ca au fost prinse facand reclama mincinoasa produselor de economisire pe termen lung tip pensie privata sau ca au recurs la metode incorecte pentru atragerea clientilor.
In incercarea de a-si atrage cat mai multi clienti, unele dintre marile firme de asigurari din Romania, care sunt totodata, prin companiile de pensii infiintate recent, si principalii jucatori pe piata pensiilor private, au inceput sa recurga la practici mai putin ortodoxe. Este vorba, in principal, de promisiunea unor castiguri ireale, imposibil de prevazut, pe care le-ar putea aduce investitiile intr-o pensie privata, precum si modalitatea de a-si atrage clienti, prin intermediul site-urilor, fara ca pontetialii clienti sa fie avertizati in prealabil.
Semnalul de alarma a fost tras de catre Petru Dandea, vicepresedintele sindicatului Cartel Alfa si in acelasi timp membru in Consiliul de Administratie al Casei Nationale de Pensii si Asigurari Sociale, cu ocazia unui seminar despre pensiile private la care a participat si Mircea Oancea, presedintele Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private.
`Credem ca increderea in pensiile private este un element extrem de important pentru implementarea acestui sistem, iar acest lucru nu se poate face fara un comportament corect din partea tuturor companiilor implicate`, a spus Dandea. `Din pacate, am constantat ca una dintre cele mai mari companii de asigurari din Romania, dar si din Europa, are un comportament la limita legii, ceea ce face bine sistemului. Pe site-ul propriu, aceasta companie a postat un anunt mititel, in care spune ca poti obtine informatii despre pensiile private obligatorii, cu conditia completarii unui chestionar. Sub chestionar insa, se precizeaza ca cei care-l completeaza isi exprima automat acordul de a deveni participant la o pensie obligatorie. Credem ca aceasta este o modalitate incorecta de a atrage clienti`, a adaugat Dandea.
El a precizat ca astfel de practici nu pot decat sa afecteze increderea oamenilor in noul sistem de pensii private. Informatia a fost confirmata si de seful organismului de supraveghere a pensiilor private, Mircea Oancea: `Acest caz este deja in acheta Comisiei si urmeaza sa luam o decizie in acest sens. Compania in cauza risca sa-si piarda autorizatia pentru a activa pe piata pensiilor, daca a primit-o deja sau sa nu primeasca una noua`, a precizat Oancea.
Aviva, prinsa cu mata-n sac
Este vorba de firma Aviva, care pe site-ul sau a postat un chestionar unde trebuie sa completezi date personale, printre care si CNP-ul, pentru putea primi informatii despre
pensiile private obligatorii. La finalul chestionarului se preciza insa, cu litere mici, ca cei care l-au completat isi exprima acordul de a deveni clienti ai companiei, mai precis ca vor fi inscrisi in baza de date pentru a putea primi o pensie privata. Ulterior, firma a modificat textul, cu precizarea ca cei care-si lasa datele personale vor putea primi doar informatii despre pensii.
Oancea a mai spus ca fiecare campanie si material publicitar al firmelor de pensii trebuie aprobat de catre Comisie, iar reclamele trebuie sa fie cat mai corecte cu putinta. `De exemplu, am observat ca fiecare dintre marile firme de asigurari spun ca este numarul 1 in diverse domenii. Insa acest lucru trebuie si probat atunci cand se foloseste in materiale de promovare`, a adaugat Oancea.
Vicepresedintele Cartel Alfa a mai spus ca pe piata pensiilor private mai circula o multime de informatii eronate, fara a putea fi verificate, si care de asemenea dauneaza celor care vor sa-si faca o pensie privata. El a dat ca exemplu alte site-uri a caror identitate nu poate fi gasita si care promit castiguri fabuloase pe care le-ar putea aduce pensiile private. `Se spune, de exemplu, ca printr-o contributie (prima) anuala la pensiile private facultative in valoare de 180 de euro se poate obtine o rata de inlocuire a pensiei (valoarea pensiei private in comparatie cu salariul) de 100%. Acest gen de informatii eronate le creeaza oamenilor asteptari false si ar putea duce la neincrederea in sistemul privat de pensii. De aceea noi, sindicatele, vom incerca sa dam o mana de ajutor pentru ca agentii de marketing si membrii sindicatelor sa primeasca informatii cat mai reale cu privire la pensiile private`, a mai spus reprezentantul Cartel Alfa.
Un articol de: Vasile Coman
Sursa: Asigurareamea.ro
Pentru majoritatea romanilor, Pilonul 2 este singurul instrument financiar prin intermediul caruia...
Astazi, 22 octombrie a.c., Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) a...
Banca Romaneasca a lansat un pachet de produse si servicii bancare destinate exclusiv pensionarilor...
Pensionarii care aleg, pana la sfarsitul lunii noiembrie, sa-si incaseze pensia in cont deschis la...
"Lucian Anghel, in prezent economist sef si director al Directiei de Cercetare si Strategie a BCR,...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...