Ordin nr. 113116/2006 pentru punerea in aplicare a Normelor privind Registrul actuarilor, (Publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 562 din 29 iunie 2006).
In temeiul prevederilor art. 4 alin. (27), ale art. 2 lit. B pct. 471 si ale art. 122 alin. (7) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare si supravegherea asigurarilor, cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit Hotararii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor din data de 20 iunie 2006, prin care s-au adoptat Normele privind Registrul actuarilor, presedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor emite urmatorul ordin:
Art. 1. - Se pun in aplicare Normele privind Registrul actuarilor, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2. - Directia generala reglementari din cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor asigura ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Presedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor,
Nicolae Eugen Crisan
Bucuresti, 23 iunie 2006.
Nr. 113.116
ANEXA - NORME privind Registrul actuarilor
Art. 1. - Persoanele fizice care indeplinesc conditiile prevazute la art. 122 alin. (2) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare si supravegherea asigurarilor, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cele din prezentele norme, in vederea inregistrarii in Registrul actuarilor, vor depune la Comisia de Supraveghere a Asigurarilor o cerere de inregistrare completata conform modelului prevazut in anexa care face parte integranta din prezentele norme.
Art. 2. - (1) Documentele necesare in vederea inregistrarii in Registrul actuarilor sunt:
a) curriculum vitae;
b) copie de pe actul de identitate;
c) copie de pe diploma de absolvire - studii superioare de lunga durata;
d) copie legalizata de pe diploma de absolvire - studii actuariale;
e) copie de pe cartea de munca;
f) copie de pe documentul care atesta plata taxei prevazute la art. 13 alin. (10) din Legea nr. 32/2000, cu modificarile si completarile ulterioare;
g) doua scrisori de recomandare prin care se atesta experienta profesionala acumulata, de cel putin 3 ani, intr-o functie in care activitatea desfasurata a necesitat cunostinte actuariale;
h) cazier judiciar si fiscal;
i) cerere de inregistrare in Registrul actuarilor.
(2) Pentru persoanele care au obtinut certificarea de actuar intr-o alta tara, documentele prevazute la alin. (1) lit. c) si d) vor fi inlocuite cu copie legalizata de pe actul care atesta certificarea de actuar.
Art. 3. - Toate documentele prevazute la art. 2 vor fi prezentate in limba romana sau, dupa caz, vor fi insotite si de traducerea legalizata a acestora in limba romana.
Art. 4. - Registrul actuarilor cuprinde urmatoarele rubrici:
a) numarul si data inregistrarii in Registrul actuarilor;
b) numele si prenumele;
c) codul numeric personal;
d) adresa;
e) denumirea angajatorilor cu care actuarul se afla/s-a aflat in relatii de munca;
f) sanctiuni;
g) observatii.
Art. 5. - Registrul actuarilor se tine de catre Comisia de Supraveghere a Asigurarilor in sistem computerizat si pe suport hartie. Datele inscrise in Registrul actuarilor referitoare la nume si prenume, numarul si data inregistrarii, precum si datele de contact pentru fiecare actuar vor fi permanent accesibile publicului la sediul central al Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor - Directia relatii cu publicul si mass-media, precum si pe site-ul autoritatii de supraveghere.
Art. 6. - Numarul de inregistrare al actuarilor in Registrul actuarilor va avea urmatoarea structura alfanumerica: REGACT-000.
Art. 7. - Comisia de Supraveghere a Asigurarilor va radia o inregistrare din Registrul actuarilor in oricare dintre situatiile urmatoare:
a) la solicitarea scrisa a unui actuar;
b) in cazul decesului unui actuar;
c) in cazul in care un actuar inceteaza sa mai desfasoare profesia de actuar pentru o perioada continua mai mare de 5 ani;
d) in cazul in care un actuar este sanctionat de 3 ori de catre Comisia de Supraveghere a Asigurarilor;
e) daca un actuar este condamnat pentru infractiuni contra patrimoniului sau pentru infractiuni prevazute de legislatia financiar-fiscala printr-o sentinta definitiva.
Art. 8. - in termen de 30 de zile de la data depunerii la Registratura Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor a cererii mentionate la art. 1, in cazul in care sunt indeplinite toate prevederile legale in vigoare, Comisia de Supraveghere a Asigurarilor va comunica actuarului numarul si data inregistrarii in Registrul actuarilor.
Art. 9. - Registrul actuarilor se va deschide de catre Comisia de Supraveghere a Asigurarilor incepand cu data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana.
ANEXA la norme - CERERE de inregistare in Registrul actuarilor.
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Ministerul Finantelor Publice va completa prevederile privind tipurile de garantii prin...
"In piata asigurarilor nimeni nu isi asuma nici un risc. Toti fac business pe garantii. Vezi daca...
Inca 21 de asiguratori din Romania vor fi evaluati in cadrul programului Balance Sheet Review and...
Consiliul Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF) a aprobat infiintarea Institutului de Studii...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...