Gestul sinucigas pentru
Amenintati cu activarea clauzei de salvgardare pentru nerespectarea legilor concurentei intr-o economie de piata functionala doar cu numele, oficialii de la Bucuresti, in frunte cu ministrul Vladescu adopta o pozitie mai mult decat revoltatoare: mergem cu taxa de inmatriculare pana la capat (unde altfel poate fi acest final nefericit decat la Strasboug).
Strans cu usa din toate partile, ministrul se scutura brusc, precum ursul la iesirea din barlog si se gandeste ca nu ar fi rau daca ar extinde taxa pe rable la toate inmatricularile de pe teritoriul mioritic. Si asta in aceeasi zi in care reprezentantul Comisiei Europene (CE) in
Nu mai conteaza nici pe departe faptul ca romanii isi schimba masina la 13,5 ani! Nici faptul ca noua propunere ar produce o paralizie aproape totala a pietei auto. `Ce-l mana pe el in lupta` in acest razboi devenit aproape absurd, purtat de Vladescu in cel mai pur stil kamicadze? Raspunsul a devenit mai mult decat vizibil la finele acestei saptamani. Chiar daca el se putea descifra chiar din mesajul comunitarilor care nu vedeau in taxa de mediu o masura care protejeaza piata indigena de transformarea intr-un cimitir al rablelor europene, ci una pentru apararea, de la nivelul executivului, a intereselor importatorilor si producatorilor din Romania (nu de putine ori premierului a fost prezentat in presa ca `domnul Citroen`).
Presiunile la care este supus Vladescu sa mentina cu orice pret acest bir au iesit la iveala din declaratia presedintelui Francois Formont, de la Dacia - Renault. El a spus franc faptul ca daca pica taxa, `pica` si o treime din locurile de munca de la uzinele din Mioveni! Cu alte cuvinte, marilor investitori nu le mai ajung privilegiile primite atunci cand au descalecat pe plaiurile mioritice, ci vor sa faca regulile jocului dupa cum le-o cere propriile interese. Nici o noutate, desecretizarea contractelor de privatizare din energie au scos deja la iveala nenumarate asemenea tertipuri.
Revenind la cei pe care ii protejeaza cu adevarat taxa de inmatriculare, sa analizam mai atent si partea importatorilor. Nu de alta dar un aparator extrem de vehement a fost si Brent Valmar, din fotoliul sau de sef al
Cum e libera circulatia prin spatiul comunitar, romanul poate sa mearga singurel in
Ramane de vazut cat timp va mai pierde ministrul finantelor cu acest razboi pe care nu il poate castiga niciodata. Si asa energia sa pare vlaguita, atat timp cat nu-si mai aduce aminte ca trebuia sa dea ceva milioane din privatizari pentru construirea de locuinte, asa cum prevede o lege veche de sase ani. Dar, vorba lui Vladescu, ministrii nu trebuie sa cunoasca toate legile! Noi, contribuabilii, care le platim salarii si diurne grase, da !
Sursa: www.curentul.ro
Un studiu international, dat publicitatii in acest an, arata influenta semnificativa pe care o pot...
Peste doua zile, primariile vor putea aplica amenzi cuprinse intre 100 si 500 de lei proprietarilor...
Principalul risc perceput de catre managerii din domeniul asigurarilor este valul de noi...
Asigurarea locuintei cu 50 de bani pe zi pare a fi ireala, avand in vedere ca suma este atat de...
Prima iubire" nu se uita niciodata si, in foarte multe cazuri, este foarte greu sa scapi de ea,...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...