Solutia pentru mentinerea profitului si a marginilor operationale in afacerile cu masini este cresterea preturilor la serviciile post-vanzare. Companiile auto vor pune accent tot mai mult pe aceasta strategie, in conditiile in care piata auto se apropie de stagnare, a declarat vicepresedintele
`Marginile operationale sunt in scadere, nu numai la noi (Porsche Romania - n.r.), ci la toti jucatorii din piata. Motivele ar fi concurenta tot mai accelerata si mai stransa, presiunea pe pret, piata din ce in ce mai dificila si alunecarea din segmentul de masini mari spre cele mai mici. in aceste conditii e normal ca marginea operationala sa se reduca`, a declarat Brent Valmar. El a adaugat ca, pe de alta parte, aportul veniturilor din zona de servicii post-vanzare creste.
Oficialul APIA a mai declarat ca in Romania sunt practicate tarife care reprezinta circa 30 procente din cele de pe pietele auto din vestul Europei, in ceea ce priveste serviciile, si acest lucru limiteaza veniturile celor implicati in comertul cu masini. Pe de alta parte, directorul Porsche Romania afirma ca o majorare a tarifelor pentru servicii este greu de operat in Romania.
`In acest moment situatia este foarte delicata pentru ca exista presiune pe pretul masinilor noi (de a fi cat mai mic - n.r.) si pe de alta parte piata si puterea de cumparare nu permite ridicarea tarifelor la nivelul necesar acoperirii investitiei in service-uri si, in aceste conditii, trebuie sa strangem cureaua peste tot, si la vanzare si la after-sales. (...) Vom lansa si noi servicii si avem in lucru diverse variante de finantare pentru ca acum creditul e scump si omul nu mai are acces la bani asa usor ca inainte`, a declarat oficialul Porsche Romania.
El a mai spus ca mutarea `bataliei` din industria auto pe partea de service va face mai clara diferenta dintre jucatorii de pe piata, tinand cont de pregatire, echipamente si capacitate de servisare. Despre piata auto in ansamblul ei, Valmar a spus ca vanzarile si comenzile au reinceput sa se reaseze la nivelul anului trecut.
`Ma astept ca dupa ce vom trage linie la sfarsitul anului, sa fim la un nivel comparabil cu cel din anul 2007, in termeni de volume, o crestere de peste 20 procente fiind exclusa. Programul de innoire a parcului auto este o treaba foarte buna, la 40.000 de unitati cat are anul acesta, toata lumea va inregistra progrese mai mari. De fapt, programul din acest an va avea rolul de a mentine livrarile la nivelul anului trecut, fara a avea putere insa sa conduca la un avans al pietei`, a explicat Brent Valmar.
Anul trecut piata auto romaneasca a crescut cu 23,4 procente, la 366.819 unitati. Din total, 315.621 au fost autoturisme, in crestere cu 23,1 procente fata de nivelul din anul precedent.
Pentru 2008, estimarile APIA indica o stagnare sau o usoara crestere a pietei de maximum 5 procente.
Sursa: Stiriauto
Un studiu international, dat publicitatii in acest an, arata influenta semnificativa pe care o pot...
Peste doua zile, primariile vor putea aplica amenzi cuprinse intre 100 si 500 de lei proprietarilor...
Principalul risc perceput de catre managerii din domeniul asigurarilor este valul de noi...
Asigurarea locuintei cu 50 de bani pe zi pare a fi ireala, avand in vedere ca suma este atat de...
Prima iubire" nu se uita niciodata si, in foarte multe cazuri, este foarte greu sa scapi de ea,...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...