Persoanele care vor Înmatricula, de la 1 iulie, autovehicule second-hand vor beneficia de o reducere suplimentara a taxei de poluare auto daca declara pe propria raspundere ca rulajul mediu anual real al masinii este mai mare decât cel considerat standard pentru categoria respectiva a vehiculului. Taxa de poluare va fi calculata printr-o formula care include coeficienti stabiliti În functie de gradul de poluare a motorului (normele Euro) si emisia de dioxid de carbon, suma rezultata pentru fiecare subcategorie fiind ajustata cu o cota de reducere raportata la vechimea masinii, situatia tehnica generala, nivelul de dotare si rulajul mediu anual, cu un numar standard de kilometri pentru fiecare tip de autovehicul.
`Atunci când persoana care solicita Înmatricularea unui autovehicul rulat declara pe propria raspundere ca rulajul mediu anual real al autovehiculului este mai mare decât rulajul mediu anual considerat standard pentru categoria respectiva de autovehicule, la calculul taxei se va lua În considerare o reducere suplimentara fata de cota stabilita deja În ordonanta privind taxa de poluare`, au declarat, miercuri, agentiei MEDIAFAX surse din Ministerul Economiei si Finantelor.
Pentru fiecare tip de autovehicul va fi aplicat un nivel standard privind rulajul mediu anual.
Astfel, pentru un autovehicul folosit la transportul de pasageri si cu cel mult opt locuri pe scaune (ĂŽncadrat ĂŽn categoria auto M1) a fost stabilit un nivel standard al rulajului mediu anual de 15.000 kilometri, iar pentru un autovehicul folosit la transportul de marfuri si cu o masa maxima care nu depaseste 3,5 tone (din categoria N1) a fost decis un nivel standard de 30.000 kilometri.
Rulajul mediu anual considerat standard creste corespunzator capacitatii autovehiculelor grele, la 60.000 kilometri pentru masinile folosite la transportul de pasageri, cu mai mult de opt locuri pe scaune si o masa maxima ce nu depaseste 5 tone (categoria M2), precum si pentru autovehiculele de transport marfa cu o masa maxima ĂŽntre 3,5 tone si 12 tone (categoria N2) si, respectiv, la 100.000 kilometri ĂŽn cazul masinilor de transport pasageri cu greutatea de peste 5 tone (categoria M3) si al autovehiculelor pentru transport marfa cu masa maxima de peste 12 tone (categoria N3).
Rulajul mediu anual real va fi ĂŽnsa calculat prin raportarea indicatorului de kilometraj al autovehiculului la vechimea stabilita ĂŽn functie de data primei ĂŽnmatriculari, iar cota de reducere suplimentara a taxei de poluare va creste de la 0 la 3,5% din suma, ĂŽn raport direct proportional cu diferenta dintre rulajul mediu anual real si cel standard, exprimata ĂŽn numar de kilometri, au afirmat sursele citate.
Astfel, pentru un autovehicul folosit la transportul de pasageri si cu cel mult opt locuri pe scaune se va aplica o cota de reducere suplimentara de 1% ĂŽn cazul unei diferente de 5.001-10.000 kilometri ĂŽntre rulajul mediu anual real si cel standard, de 2,5% pentru o diferenta cuprinsa ĂŽntre 20.001 si 25.000 kilometri si de 3,5% pentru o diferenta mai mare de 30.001 kilometri.
Cota de reducere suplimentara creste corespunzator diferentei de rulaj si ĂŽn cazul unui autovehicul folosit la transportul de marfuri si cu o masa maxima care nu depaseste 3,5 tone, respectiv de la 1% pentru o diferenta de 10.001-20.000 kilometri la 2% pentru o diferenta de 30.001-40.000 kilometri si la 3% ĂŽn cazul unei diferente mai mari de 50.001 kilometri ĂŽntre rulajul mediu anual real si cel standard.
Pentru masinile folosite la transportul de pasageri, cu mai mult de opt locuri pe scaune si o masa maxima ce nu depaseste 5 tone, precum si pentru autovehiculele de transport marfa cu o masa maxima ĂŽntre 3,5 tone si 12 tone va fi aplicata o cota de reducere suplimentara de 1% ĂŽn cazul unei diferente de 15.001-30.000 kilometri, de 2% pentru o diferenta de 45.001-60.000 kilometri si de 3% pentru cazurile ĂŽn care diferenta dintre rulajul mediu anual real al autovehiculului si rulajul mediu anual standard este mai mare de 75.001 kilometri.
Acelasi sistem va fi aplicat si ĂŽn cazul masinilor de transport pasageri cu greutatea de peste 5 tone si al autovehiculelor pentru transport marfa cu masa maxima de peste 12 tone, cu o cota de reducere de 1% pentru o diferenta de 25.001-50.000 kilometri, de 2% pentru o diferenta de 100.001-150.000 kilometri si de 3% pentru o diferenta mai mare de 200.001 kilometri ĂŽntre rulajul mediu anual real si cel considerat standard.
Pentru a beneficia de reducerea suplimentara a taxei de poluare, proprietarii de autovehicule trebuie sa completeze la administratia fiscala o declaratie pe propria raspundere, sub sanctiunea falsului În declaratii din Codul Penal, privind rulajul mediu anual al autovehiculului, exprimat În numar de kilometri, la data Înmatricularii În România.
La calculul taxei de poluare se va mai lua În considerare atât situatia tehnica generala, cât si nivelul de dotare al masinii.
Atunci când persoana care solicita Înmatricularea autovehiculului nu poate face dovada datei primei Înmatriculari a autovehiculului, taxa se calculeaza pe baza elementelor aferente unui autovehicul similar cu o vechime de pâna la o luna, cu un coeficient de depreciere de un punct.
Taxa de poluare auto va fi platita ĂŽn lei, prin virament sau ĂŽn numerar, la unitatile trezoreriei, iar sumele astfel colectate vor fi transferate lunar ĂŽn contul Administratiei Fondului pentru Mediu.
Executivul a decis, În luna aprilie, introducerea taxei de poluare auto, calculata În functie de datele tehnice ale fiecarei masini În parte, pe baza emisiilor de dioxid de carbon si de noxe, aceasta urmând sa Înlocuiasca, la 1 iulie 2008, taxa de prima Înmatriculare aflata În vigoare.
Sursa: Mediafax
Un studiu international, dat publicitatii in acest an, arata influenta semnificativa pe care o pot...
Peste doua zile, primariile vor putea aplica amenzi cuprinse intre 100 si 500 de lei proprietarilor...
Principalul risc perceput de catre managerii din domeniul asigurarilor este valul de noi...
Asigurarea locuintei cu 50 de bani pe zi pare a fi ireala, avand in vedere ca suma este atat de...
Prima iubire" nu se uita niciodata si, in foarte multe cazuri, este foarte greu sa scapi de ea,...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...