14% dintre soferii care s-au prezentat la testul Politiei au reusit sa-si recupereze permisele suspendate.Chestorul Gheorghe Popa, adjunctul Inspectorului General al Politiei Romane, a declarat, ieri, ca Directia Politiei Rutiere (DPR) a decis reducerea nivelului de dificultate a chestionarelor folosite la testarea cunostintelor soferilor al caror permis a fost suspendat. Argumentul prezentat in prima faza de chestorul Popa a fost ca, de la intrarea in vigoare a noului Cod Rutier, doar aproximativ 14% din soferii care s-au prezentat la test au reusit sa-l promoveze (1376 din 9900).
La intrebarea venita din partea Gandului referitoare la motivul pentru care nu se folosesc la aceasta testare tot chestionarele utilizate la examenul pentru obtinerea permisului de conducere, chestorul Popa si comisarul-sef Dumitru Jianu, seful DPR, au raspuns in cor ca `alea sunt si mai grele`.
In aceste conditii, dupa ce ne-am exprimat nedumerirea cu privire la motivul pentru care testul de redobandire a permisului trebuie sa devina si mai usor decat este in prezent, adjunctul Inspectorului General al Politiei Romane ne-a declarat, cam cu jumatate de gura, ca sindicatele soferilor au contestat dreptul politiei de a retesta cunostintele soferilor cu ocazia suspendarii permisului, incercand sa obtina modificarea noului Cod Rutier. Practic, vrand sa evite o deschidere a Cutiei Pandorei prin modificarea Codului ca urmare a presiunilor sindicale, Politia prefera sa transforme testul intr-o gluma, asigurand din start un grad ridicat de promovabilitate, prin limitarea la intrebari banale.
Referitor la sistemul experimental de supraveghere cu camere video, instalat anul trecut in Capitala, comisarul-sef Jianu ne-a declarat ca nu s-a acordat vreo amenda pe baza imaginilor obtinute, intrucat camerele nu erau omologate pentru calcularea vitezei vehiculelor. De altfel, sistemul experimental a fost dezinstalat, iar Primaria Capitalei urmeaza sa puna la punct, in urma unei licitatii, un sistem complex de supraveghere care va fi utilizat si de Politie.
Adjunctul Inspectorului General al Politiei Romane a dorit, de asemenea, sa spulbere mitul asa-numitului `plan la amenzi` pe care agentii de circulatie ar trebui sa-l indeplineasca. Nu numai ca politistii nu au un asemenea plan si actioneaza in baza unui plan zilnic de patrulare, care vizeaza in special `punctele negre` unde se produc frecvent accidente rutiere, dar, conform Codului Rutier, agentul nu mai are nici macar dreptul de a opri un sofer pentru un control de rutina. Practic, exceptand actiunile punctuale organizate de IGPR sau banuiala referitoare la prezenta in autovehicul a unei persoane urmarite, agentul de politie poate opri un autoturism doar daca soferul savarseste vreo abatere de la prevederile legislatiei.
Sursa: www.gandul.info
Un studiu international, dat publicitatii in acest an, arata influenta semnificativa pe care o pot...
Peste doua zile, primariile vor putea aplica amenzi cuprinse intre 100 si 500 de lei proprietarilor...
Principalul risc perceput de catre managerii din domeniul asigurarilor este valul de noi...
Asigurarea locuintei cu 50 de bani pe zi pare a fi ireala, avand in vedere ca suma este atat de...
Prima iubire" nu se uita niciodata si, in foarte multe cazuri, este foarte greu sa scapi de ea,...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...