Proprietarii de masini Euro 3, care nu au trecute in cartea tehnica emisiile de CO2, au doua optiuni, potrivit noii formule a taxei auto, fie vor face o evaluare a emisiilor de dioxid de carbon la RAR, pe cheltuiala proprie, fie accepta taxarea in functie de celelalte emisii de poluanti.
Proiectul privind noua forma a taxei auto, trimis de autoritatile romane, la Bruxelles, la inceputul lunii martie, nu a suferit modificari `substantiale` in urma negocierilor cu oficialii CE, care considera ca, in noua sa forma, taxa este in acord cu normele comunitare. Potrivit formei asupra careia s-a convenit cu CE, pentru masinile non-euro, Euro 1 si Euro 2 vor fi luate in calcul emisiile de oxid de azot si alte noxe, iar in cazul masinilor Euro 3 si Euro 4 - emisiile de CO2 inscrise in cartea tehnica. In ceea ce priveste masinile Euro 3 care nu au trecute in cartea tehnica emisiile de CO2, s-a stabilit ca proprietarii pot opta pentru doua variante: fie vor face o evaluare a emisiilor de CO2 la Registrul Auto Roman (RAR), pe cheltuiala proprie, fie vor accepta taxarea in functie de celelalte emisii de poluanti.
Actul normativ privind taxa de prima inmatriculare, proiect legislativ aflat la a treia revizuire, va fi discutat, in prima lectura, in sedinta de luni a Executivului, potrivit unor surse guvernamentale. Emisiile de dioxid de carbon sunt primul criteriu dupa care se va aplica taxa de prima inmatriculare. Potrivit ministrului de Finante, Varujan Vosganian, al doilea criteriu care se va aplica la calculul taxei vizeaza deprecierea masinii. `De la an la an, deprecierea trebuie sa fie de cel putin 5%. Daca ai o masina euro 4, taxa la masina de sase ani vechime trebuie sa fie cu cel putin 30% mai mica decat la una noua`, a explicat ministrul.
Taxa de prima inmatriculare a devenit, in 2007, obiectul unei proceduri de incalcare a Tratatului de aderare. Intre timp, autoritatile romane au avut mai multe runde de negocieri cu reprezentantii Comisiei Europene, pe diverse proiecte privind calcularea taxei auto. Ultima revizuire a taxei de prima inmatriculare, cea de-a treia, a fost facuta dupa ce Camera Deputatilor a adoptat, la mijlocul lunii februarie, motiunea simpla a PD-L - `Anulati taxa de prima inmatriculare!`, cu 158 de voturi pentru. Ulterior, atat premierul Tariceanu cat si ministrul Finantelor, Varujan Vosganian, au declarat ca Executivul va lua in calcul prevederile motiunii, care a si fost aprobata de Executiv.
Sursa: NewsIn
Un studiu international, dat publicitatii in acest an, arata influenta semnificativa pe care o pot...
Peste doua zile, primariile vor putea aplica amenzi cuprinse intre 100 si 500 de lei proprietarilor...
Principalul risc perceput de catre managerii din domeniul asigurarilor este valul de noi...
Asigurarea locuintei cu 50 de bani pe zi pare a fi ireala, avand in vedere ca suma este atat de...
Prima iubire" nu se uita niciodata si, in foarte multe cazuri, este foarte greu sa scapi de ea,...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...