Noua taxa de poluare auto nu se plateste pentru cinci modele de autoturisme comercializate pe piata din
Cel mai ieftin model este Honda Civic Hybrid, care are un pret de baza de 23.000 de euro, cu TVA.
Masina are un motor de 1,3 litri si 95 de cai-putere. Acceleratia de la 0 la 100 de kilometri pe ora se realizeaza in 12,1 secunde, iar viteza maxima este de 185 de kilometri pe ora. Consumul mixt dat de producator este de 4,6 litri, iar emisiile de CO2 sunt de 109 grame pe kilometru.
Toyota Prius, cel mai bine vandut model hibrid la nivel mondial, are un pret de pornire de 25.500 de euro, cu TVA inclusa. Motorul de 1,5 litri, capabil sa dezvolte 113 cai-putere, propulseaza masina de la 0 la 100 de kilometri pe ora in 10,9 secunde si asigura o viteza maxima de 170 de kilometri pe ora. Consumul mixt este de 4,3 litri. Emisiile de dioxid de carbon se cifreaza la 104 grame.
SUV-ul hibrid RX 400h are un motor de 3.311 centimetri cubi si 272 de cai-putere. Acceleratia este de 7,6 secunde, iar viteza maxima de 200 de kilometri pe ora. Consumul mixt este de 8,1 litri. Emisiile de CO2 sunt de 192 de grame. Pretul depaseste cu putin 65.000 de euro, cu TVA.
Cu 2.500 de euro mai scump este comercializat modelul de clasa medie superioara Lexus GS 450h. Masina are aproape 100 de cai-putere pe litru (3.456 centimetri cubi si 345 CP). Viteza maxima este limitata electronic la 250 de kilometri pe ora, in timp ce acceleratia se realizeaza in 5,9 secunde. Consumul mixt este de 7,9 litri, iar emisiile medii de CO2 indica 186 de grame pe kilometru.
Cea mai puternica limuzina hibrid din lume este Lexus LS 600h. Dintr-un V8 de 5 litri, producatorul a scos 445 de cai-putere, ceea ce se traduce printr-o acceleratie de 6,3 secunde si o viteza maxima de 250 de kilometri pe ora, limitata electronic. Consumul mediu este de 9,3 litri la 100 de kilometri. Emisiile de dioxid de carbon sunt de 219 grame pe kilometru, a doua cea mai scazuta valoare dupa BMW 730d, pentru care emisiile de CO2 sunt de 210 grame.
Taxa speciala de prima inmatriculare a fost introdusa la 1 ianuarie 2007, momentul intrarii Romaniei in Uniunea Europeana. Rolul acestei taxe a fost acela de a evita reeditarea scenariului polonez, tara in care au fost inmatriculate peste 800.000 de masini second-hand in primul an de aderarea la UE, in 2004. Initiativa autoritatilor de la Bucuresti a fost criticata de reprezentantii Comisiei Europene, care au calificat taxa drept discriminatorie si au amenintat Romania cu sanctiuni. La inceputul acestui an a mai existat o varianta de taxa, care a fost respinsa de CE si nu a mai intrat in vigoare. Ulterior, oficialii de la Bruxelles si Bucuresti au ajuns la un acord, care s-a concretizat sub forma actualei taxe, denumita taxa de poluare auto.
Integral in Cotidianul
Un studiu international, dat publicitatii in acest an, arata influenta semnificativa pe care o pot...
Peste doua zile, primariile vor putea aplica amenzi cuprinse intre 100 si 500 de lei proprietarilor...
Principalul risc perceput de catre managerii din domeniul asigurarilor este valul de noi...
Asigurarea locuintei cu 50 de bani pe zi pare a fi ireala, avand in vedere ca suma este atat de...
Prima iubire" nu se uita niciodata si, in foarte multe cazuri, este foarte greu sa scapi de ea,...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...