Francois Fourmont, directorul general
`Daca se va renunta la taxa de prima inmatriculare, vom asista la o scadere a vinzarilor
Daca taxa ar disparea vom asista la aceeasi situatie ca in Polonia. Europa occidentala scapa de masinile vechi si, la limita, e treaba Guvernului roman sa se ocupe de ele`, a spus Fourmont in exclusivitate pentru `Cotidianul`. In prezent, in uzinele Dacia de la Pitesti lucreaza 11.800 de salariati, iar reteaua de furnizori interni cuprinde 54 de firme si circa 3.000 de angajati.
`Taxa nu ne-a afectat`
Directorul general de la Dacia considera ca problema taxei este una delicata avind in vedere negocierile de la Bruxelles, pozitia Comisiei Europene, dar si nevoia de a avea grija ca Romania sa nu fie transformata intr-un `cos de gunoi`. `Noi ne-am proiectat investitiile dupa nivelul taxelor din Codul fiscal. Vrem sa facem in Romania cel mai mare centru industrial al grupului Renault-Nissan, cu o productie de 350.000 de autovehicule pe an. Pina la sfirsitul acestui an vom fi investit un miliard de euro in Romania. Daca Renault face un centru de proiectare aici, inseamna ca avem incredere in
Trebuie sa mentionez ca, in urma modificarii in Parlament a nivelului taxei de prima inmatriculare, valoarea acesteia pentru automobilele
Riscul inoperativitatii
Oficialul de la Dacia a spus ca nu are informatii noi despre negocierile privind taxa auto. `Nu stiu daca intr-adevar exista intentia Guvernului de a modifica aceasta taxa. Nu cred ca taxa va fi anulata, sa fim clari. Exista insa riscul ca dupa negocieri taxa sa devina inoperanta. Intre anularea taxei si ajungerea ei in stare inoperanta este o diferenta, dar rezultatul este acelasi. Vom fi foarte vigilenti in negocieri, astfel incit sa nu se ajunga aici, cu consecinte dramatice. Noi am sustinut actualul nivel al taxei`, a precizat Fourmont.
Cui ii convine taxa?
Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile a fost unul dintre principalii sustinatori ai introducerii taxei de prima inmatriculare. Motivul: protejarea vinzarilor de masini noi, atit din import, cit si de pe plan local, in fata unei eventuale invazii a masinilor rulate din Europa occidentala.
Daca in 2005 raportul dintre vinzarile de masini noi si cele uzate era de 1 la 4, anul trecut numarul autoturismelor rulate importate s-a majorat la mai mult de o treime. Potrivit vicepresedintelui Consiliului de Administratie al Dacia, Constantin Stroe, in 2006 au fost importate peste 90.000 de masini second-hand, in timp ce vinzarile de autoturisme noi au depasit 256.000 de unitati.
Finantele stiu una si buna: taxa auto ramine in vigoare pina la proba contrara
Taxa speciala de prima inmatriculare va fi mentinuta la nivelul actual. Marea hiba, spun Finantele, nu ar fi nivelul acesteia, ci nerespectarea principiului de taxare uniforma.
Ministrul Finantelor Publice, Sebastian Vladescu (foto), a declarat ieri ca va trimite Guvernului saptamina viitoare mai multe posibile scenarii privind situatia taxei de inmatriculare. `In acest moment`, a spus Vladescu, `sansele de a elimina aceasta taxa sint zero`. Potrivit acestuia, exista citeva optiuni care vor fi propuse. Una dintre ele este mentinerea in vigoare a taxei la nivelul actual, iar o alta ar putea fi un impozit anual pentru toti posesorii de masini din
`Exista o zona in care taxa de inmatriculare ar putea intra in contradictie cu legislatia Uniunii Europene, in sensul ca un autovehicul second-hand pe care il vinde un roman nu este taxat, in timp ce o masina vinduta de un cetatean german este taxata. Am discutat si despre nivelul taxei, dar principala problema este respectarea Tratatului de aderare`, a spus Vladescu.
Din punctul de vedere al
Taxa se calculeaza in functie de normele euro privind emisiile de noxe ale autoturismului, capacitatea cilindrica si vechimea masinii. Valoarea taxei variaza de la citeva sute de euro pentru masini noi la citeva mii de euro pentru masini mai vechi.
Vladescu a recunoscut ca este posibil ca taxa de inmatriculare sa fie inlocuita cu un impozit anual pe care sa-l plateasca toti proprietarii de automobile. `Tehnic, ar fi mai simplu sa avem un sistem de taxare anuala, cu o componenta ecologica, insa trebuie sa tinem cont si de realitatea romaneasca: avem multe masini non-euro, iar multi nu-si vor putea permite sa plateasca aceasta taxa`, a sustinut reprezentantul Ministerului Finantelor.
Sursa: www.cotidianul.ro
Un studiu international, dat publicitatii in acest an, arata influenta semnificativa pe care o pot...
Peste doua zile, primariile vor putea aplica amenzi cuprinse intre 100 si 500 de lei proprietarilor...
Principalul risc perceput de catre managerii din domeniul asigurarilor este valul de noi...
Asigurarea locuintei cu 50 de bani pe zi pare a fi ireala, avand in vedere ca suma este atat de...
Prima iubire" nu se uita niciodata si, in foarte multe cazuri, este foarte greu sa scapi de ea,...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...