Pretului de baza al unei masini i se adauga multe dotari contra cost, iar daca acestea sint oferite la pachet, alegerea devine si mai complicata. Publicitatea agresiva de promovare a unui model sau a unei marci prezinta invariabil un pret de pornire a carui menire este de a atrage cit mai multi potentiali clienti.
In general, fie ca pretul de baza este afisat cu sau fara TVA, multe dintre modelele prezentate vin cu liste lungi de dotari optionale. Si acest lucru se traduce prin bani suplimentari pe care cumparatorul trebuie sa-i scoata din buzunar pentru un plus de confort sau de siguranta. Sloganul "mai multe optiuni, mai multe posibilitati" se transforma intr-o adevarata bataie de cap pentru clienti.
Ce sa alegi: diesel sau benzina, ce varianta de motorizare, ce nivel de echipare, ce contine nivelul standard, ce dotari optionale sint disponibile si la ce pret. Si, mai ales, care este pretul final. Mai toti producatorii auto si-au diversificat gama de motorizari, fiecare cu cel putin doua-trei niveluri de echipare, care au la rindul lor anumite dotari standard si liste mari de optionale.
Spre exemplu, Mercedes ofera pentru C-Klasse cinci variante de motorizare pe benzina, de la 143 la 272 de cai-putere, excluzind versiunea de top, C 55 AMG, de 367 de cai-putere, si alte trei propulsoare diesel cu puteri cuprinse intre 122 si 224 de cai-putere. In ceea ce priveste niveul de echipare, C-Klasse este disponibil in varianta Classic, Elegance si Avantgarde. In total, opt motorizari si trei versiuni de echipare. Vi se pare mult pentru clasa medie?
Ceva mai jos, in segmentul clasei compacte, Opel propune potentialilor clienti chiar mai mult prin noul model Astra: cinci motorizari pe benzina, cu puteri intre 90 si 200 de cai-putere, si patru motorizari diesel, de la 90 la 150 de cai-putere. La capitolul echipare, alegerea vizeaza patru niveluri: Essentia, Enjoy, Cosmo, Sport, excluzind varianta OPC pentru modelul Astra, in trei usi, cu motor de 2 litri turbo care genereaza 240 de cai-putere.
Extraoptiuni in functie de marca
Vopseaua metalizata, aerul conditionat, trapa, scaunele incalzite sau senzorii de parcare au preturi care variaza de la producator la producator. Astfel, in cazul unui Renault Clio, culoarea metalizata costa in plus 179 de euro, fara taxe, disponibila in cazul versiunii Privilege. Tot pentru culoarea metalizata se platesc 208 euro in cazul unui Peugeot 207, 312 euro pentru noul Opel Astra sau 327 pentru un Volkswagen Golf.
Pentru Clio, trapa de acoperis panoramica si parasolare pentru sofer si pasager cu oglinzi iluminate sint disponibile contra sumei de 620 de euro. In cazul lui 207, doar trapa electrica ajunge sa coste 520 de euro. La Astra, trapa integral din sticla, care este disponibila numai impreuna cu pachetul de lumini, ajunge la 686 de euro, in timp ce la Golf, pretul este de 681 de euro.
Scaunele din fata cu incalzire sint disponibile in cazul lui Clio la 154 de euro si la 195 de euro in cazul modelului 207. Pentru exact acelasi produs, Opel cere in cazul modelului Astra 175 de euro.
La Volkswagen, scaunele din fata incalzite sint disponibile la pachet cu instalatia de spalare a farurilor, duzele incalzite pentru spalarea parbrizului, indicator de bord pentru semnalizarea nivelului minim al lichidului de spalare, contra sumei de 317 euro.
In ceea ce priveste oferirea de extraoptiuni incluse in pachete, Audi "exceleaza" in acest domeniu. Numai la capitolul "pachete de iarna" sint incluse patru tipuri diferite de pachete cu diverse echipamente, cu preturi cuprinse intre 115 si 434 de euro. Si mai urmeaza: pachete de lumini, pachet Open Sky 1 sau 2, pachet portbagaj, pachet S-line etc. Toate preturile prezentate mai sus sint luate de pe site-urile importatorilor si nu includ TVA.
O treime din BMW la pret suplimentar
Potrivit unui studiu efectuat de Automobil Clubul German (ADAC), peste 90% dintre cumparatorii unui model BMW Seria 1 cu motor de 2 litri pe benzina opteaza pentru vopsea metalizata, care costa 620 de euro, fara taxe. Toti clientii acestui model au optat si pentru aerul conditionat, iar patru din cinci au ales versiunea automata, care costa 1.500 de euro. Asa se face ca pretului de baza al modelului BMW 120i de 25.000 de euro, fara taxe, ajunge sa i se adauge optionale de peste 8.000 de euro, adica inca o treime din valoarea de pornire a masinii. Cine vrea mai mult de atit poate ajunge sa plateasca pentru o varianta full-option chiar si dublul versiunii de baza.
Sursa: www.newschannel.ro
Un studiu international, dat publicitatii in acest an, arata influenta semnificativa pe care o pot...
Peste doua zile, primariile vor putea aplica amenzi cuprinse intre 100 si 500 de lei proprietarilor...
Principalul risc perceput de catre managerii din domeniul asigurarilor este valul de noi...
Asigurarea locuintei cu 50 de bani pe zi pare a fi ireala, avand in vedere ca suma este atat de...
Prima iubire" nu se uita niciodata si, in foarte multe cazuri, este foarte greu sa scapi de ea,...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...