BANII DIN TAXA AUTO AR PUTEA FI FOLOSITI SI PENTRU CASAREA MASINILOR DIN TRANSPORTUL PUBLIC


Data: 21.04.2008

Banii din taxa de poluare auto ar putea fi investiti si pentru innoirea parcului auto din transportul public, prin acordarea unei prime de casare, propunerea urmand sa fie analizata in sedinta de luni a Executivului, a declarat, sambata, premierul Tariceanu.Potrivit sefului Executivului, propunerea a fost avansata in cadrul audierii publice pe tema taxei auto, organizata de Academia de Advocacy.

`Avem o propunere pe care o analizam si luni va trebui sa transam asupra ei, si anume ca din Fondul de Mediu sa dam bani sub forma unei prime de casare pentru innoirea parcului auto, inclusiv pentru vehiculele din zona transportului public. Aceasta propunere mi se pare rezonabila, pentru ca, in orase, si autobuzele sunt foarte poluante`, a declarat premierul la Realitatea TV.

Prima de casare se acorda, in prezent, proprietarilor autoturismelor mai vechi de 12 ani, care primesc in schimbul masinii vechi suma de 4.000 de lei, sub forma unui avans pentru cumpararea unei masini noi. Programul, care vizeaza inlocuirea masinilor vechi, poluante, este cunoscut sub numele de `Programul Rabla`.

Concluzia audierii publice pe tema taxei auto arata ca principiul nediscriminarii trebuie aplicat la toate tipurile de autovehicule, indiferent de proprietar (privat, public). In plus, unii cetateni au aratat ca emisiile din surse fixe (cum ar fi CET-urile) sunt taxate la un nivel mai scazut decat cele din surse mobile (autovehicule).

In acelasi timp, majoritatea depozantilor considera nivelul de taxare necorelat cu gradul de suportabilitate al cetatenilor. O alta ingrijorare se refera la faptul ca taxa de poluare nu este un factor de stimulare al innoirii parcului auto national. Cei mai multi depozanti au mai propus ca taxa de poluare sa fie platita periodic - anual sau corelat cu recertificarea autoturismelor. Alte recomandari transmise Guvernului in urma audierii se refera la revizuirea formulei de calcul in functie de durata de viata a autovehiculului si analizarea corelarii cu alte acte normative sau instituirea unui sistem de bonificatii, care sa accelereze procesul de innoire a parcului auto national. Toate aceste concluzii se constituie in recomandari inaintate Guvernului de comisia de experti, insa Executivul nu este obligat sa tina seama de ele.

NewsIn

Articole Ghiduri Asigurari »

Studiu: Femeile sunt un segment insuficient explorat in asigurari

Un studiu international, dat publicitatii in acest an, arata influenta semnificativa pe care o pot...

Cum cumperi rapid o polita de asigurare a locuintei?

Peste doua zile, primariile vor putea aplica amenzi cuprinse intre 100 si 500 de lei proprietarilor...

Ce ii preocupa pe asiguratori?

Principalul risc perceput de catre managerii din domeniul asigurarilor este valul de noi...

Cum sa-ti asiguri locuinta cu 50 de bani pe zi

Asigurarea locuintei cu 50 de bani pe zi pare a fi ireala, avand in vedere ca suma este atat de...

Cat de veche trebuie sa fie masina ca sa nu o mai poti asigura

Prima iubire" nu se uita niciodata si, in foarte multe cazuri, este foarte greu sa scapi de ea,...

Articole Actualitate »

Viitorul RCA sta sub semnul online-ului?

Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...

Sistemul asigurarilor din Romania se apropie de varful istoric din 2008

Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...

Guvernanta corporativa pentru operatorii din pietele financiare nebancare – in atentia ASF

Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...

De ce avem nevoie de asigurari de sanatate private

Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...

Fondul de Garantare a Asigurarilor cere creditorilor Astra sa trimita cereri de despagubire

Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...

BursaAsigurarilor