1. Se declara accidentul /furtul la sectia de politie in raza careia s-a petrecut evenimentul. Sectia 5 Politie din B-dul Bucurestii Noi, nr. 54, S.1 Sectorul 2 B.P.R. Sediul din Str. Masina de Paine, nr. 47, S.2 Sectorul 3 Sectia 12 Politie din Str. Stefan Nicolau, nr. 2-4, S.3 Sectorul 4 B.P.R. Sediul din Str. Candiano Popescu, nr. 57, S.4 Sectorul 5 B.P.R. Sediul din Str. Candiano Popescu, nr. 57, S.4 Sectorul 6 Sectia 21 Politie din Str. Dezrobirii, nr. 37, S. 6
In Bucuresti accidentele se anunta dupa cum urmeaza :
Sectorul 1
Furturile din autovehicule (casetofoane, oglinzi, anvelope, etc.) se anunta la sectia de politie in raza careia s-a produs furtul.
Furturile de autovehicule se anunta imediat ce s-au constatat la Biroul Furturi de Autovehicule din Str. Candiano Popescu, nr. 57, S. 4.
2. Se solicita de la sectia de politie actul specific evenimentului declarat si anume :
- pentru accidente soldate numai cu avarii ale autovehiculelor : proces verbal de contraventie si autorizatie de reparatie;
- pentru accidente soldate cu avarii ale autovehiculelor si cu vatamari corporale sau avarii produse de de autori necunoscuti : Anexa nr. 2 si autorizatie de reparatie ;
- pentru avarii cauzate de furturi sau tentative de furt : dovada de furt ;
3. Se verifica documentele eliberate de politie, dupa cum urmeaza :
a. In cazul eliberarii procesului verbal de contraventie sau a Anexei nr. 2 se vor verifica:
- concordantele dintre autovehicule - tip auto, nr. inmatriculare si persoanele implicate faptic cu cele mentionate in procesul verbal de contraventie ;
- mentionarea alcoolemiei conducatorilor auto implicati in accident ;
- daca vinovatul de producerea accidentului si-a dat acordul pentru plata despagubirii ;
- daca au fost mentionate toate avariile cauzate de accident ;
- daca au fost mentionate toate imprejurarile descrise in declaratii, conform realitatii ;
b. In cazul eliberarii dovezii de furt se vor verifica :
- daca au fost mentionate in dovada toate avariile si lipsurile cauzate de furt/tentativa de furt ;
- daca au fost mentionate corect in dovada data, locul, si ora furtului/tentativei de furt conform realitatii si celor descrise in declaratii ;
4. Se consulta programul de constatari al societatii de asigurare afisat la sectia de politie.
In functie de preferintele clientului, de tipul de autovehicul ( sunt mentionate in lista tipurile de reprezentante pentru marcile importante existente in Romania ), de zona in care se afla punctul de constatare si de ziua din saptamana, se alege din lista service-ul in care se va face constatarea;
Pentru constatarea avariilor, clientul se va prezenta la unitatea reparatoare cu autovehiculul avariat si cu urmatoarele documente :
- documente eliberate de politie in original( proces verbal de contraventie, Anexa nr. 2, autorizatie de reparatie, dovada de furt, dupa caz)
- copia contractului de asigurare ( polita casco+anexe, tichet de raspundere civila) ;
- delegatie in cazul in care detinatorul autovehiculului avariat este persoana juridica sau procura notariala daca proprietarul, persoana fizica, nu participa la constatare;
- certificatul de inmatriculare al autovehiculului avariat, permisul de conducere al conducatorului autovehiculului si buletinul de identitate ( in original );
- in caz de furt total, se va prezenta in original, certificatul de inmatriculare, cartea de identitate precum si nr. total de chei si telecomenzi ale autovehiculului furat;
5. Se prezinta clientul cu actele mentionate mai sus in service, unde se deschide dosarul de dauna si se primeste nota de constatare a avariilor. In nota de constatare sunt mentionate elementele avariate si solutia tehnologica de reparare precum si documentele care mai sunt necesare pentru lichidarea daunei ;
6. Unitatea reparatoare se alege de catre client. Clientul va solicita inspectorului de dauna care a intocmit nota de constatare relatii referitoare la unitatile reparatoare cu care societatea la care aveti incheiat contractul de asigurare are incheiate conventii de decontare directa ( plata despagubirii se face direct de catre societatea de asigurare la unitatea respectiva iar autovehiculul reparat se ridica de client pe baza de accept de plata ).
7. Pana la finalizarea reparatiei se depun la societatea de asigurare cererea de despagubire, factura de reparatie, devizul de reparatie precum si documentele solicitate prin nota de constatare. Pentru unitatile reparatoare cu care societatea de asigurare are incheiate conventii de decontare directa eliberarea autovehiculului din service se face pe baza de accept de plata. Pentru urgentarea primirii acceptului de plata sau pentru ca momentul eliberarii autovehiculului sa coincida cu momentul finalizarii reparatiei, va rugam solicitati unitatii reparatoare devizul final de reparatie cu minim 2 zile inainte de incheierea reparatiei (majoritatea reparatiilor se finalizeaza cu lucrari de vopsitorie / finisare care dureaza de regula 2-3 zile, si ale caror costuri sunt deja cunoscute).
In doi ani de cand ALD Automotive a lansat Programul de condus defensiv, utilizatorii flotei sale...
Groupama Asigurari a lansat sistemul de garantare a angajamentelor asociate serviciilor oferite...
Potrivit Institutului National de Statistica (INS), rata somajului in forma ajustata sezonier,...
Mihai Tanasescu, reprezentantul Romaniei la Fondul Monetar International, care va prelua de la 1...
Directorul FMI pentru continentul american, Nicolas Eyzaguirre a demisionat din postul sau,...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...