Achizitionarea unei masini second-hand este o adevarata afacere pentru cine stie sa caute unde trebuie. Site-urile firmelor de leasing pot fi locurile in care amatorii de autoturisme mai ieftine gasesc masini pentru toate buzunarele. Oferta e compusa din masini recuperate de la clientii care nu-si pot achita ratele de leasing.
Socoteala de acasa a cumparatorului se potriveste cu cea de la incheierea afacerii in cazul in care acesta apeleaza la lista de asteptare a firmelor de leasing, compusa din autoturisme second-hand. Aceasta este una din modalitatile in care cumparatorul poate gasi o masina la un pret bun si fara probleme tehnice. Claudiu Filipescu, directorul de vanzari al International Leasing, spune ca gasirea unui nou utilizator al masinii predate de catre clientul aflat in imposibilitate de plata nu este o problema, mai ales atunci cand vine vorba de preturi de 5.000-6.000 de euro. `De obicei, cumparatorii au la dispozitie a anumita suma si se inteleg cu dealerii asupra unui anumit model. E firesc ca ofertele cu preturi mici sa se epuizeze imediat, dupa principiul Primul venit, primul servit, explica Claudiu Filipescu. Practic, firmele de leasing isi asteapta clientii cu preturi incepand de la 8.000 de euro.
Recuperarea masinii complica afacerea
Pana la publicarea ofertei, insa, masina trebuie sa ajunga inapoi, de la utilizator la firma de leasing. Aceasta este, de altfel, partea cea mai neplacuta a businessului, pentru ca mai bine de jumatate din clientii firmelor de leasing nu predau masina de bunavoie. In aceasta situatie, recuperarea masinii se face de catre o firma specializata. Urmeaza redobandirea sumelor datorate companiei de catre fostul utilizator, in functie de clauzele contractuale. De asemenea, daunele legate de uzura si folosinta masinii le suporta tot fostul client. Exista si situatia ideala, cand firma de leasing si clientul aflat in imposibilitatea de plata gasesc un cesionar care sa preia contractul de leasing.
Cum se calculeaza pretul unei masini
Pretul minim de vanzare pentru masinile care se inscriu in aceasta categorie este alcatuit din ratele de capital ramase neachitate, plus cheltuielile aferente aducerii bunului in stare `de vanzare`. De exemplu, un Nissan Patrol fabricat in 2004, cu peste 38.000 de kilometri parcursi, este scos la vanzare cu suma de 24.300 euro (fara TVA), in timp ce un Daewoo Matiz fabricat in 2005 si cu un rulaj de 4.500 km 5.500 euro (pret CIP).
Sursa: Adevarul
In doi ani de cand ALD Automotive a lansat Programul de condus defensiv, utilizatorii flotei sale...
Groupama Asigurari a lansat sistemul de garantare a angajamentelor asociate serviciilor oferite...
Potrivit Institutului National de Statistica (INS), rata somajului in forma ajustata sezonier,...
Mihai Tanasescu, reprezentantul Romaniei la Fondul Monetar International, care va prelua de la 1...
Directorul FMI pentru continentul american, Nicolas Eyzaguirre a demisionat din postul sau,...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...