Din cele 39 de banci existente pe piata, conform statisticilor Bancii Nationale a Romaniei (BNR), mai mult de jumatate au o politica agresiva pe partea de retail, ceea ce a determinat aparitia unei oferte extrem de diversificate pe piata. Aproape toate bancile se afla in expansiune accelerata, incercand in primul rand sa isi dezvolte reteaua, iar apoi, implicit, sa atraga mai multi clienti si sa isi creasca veniturile.
Portalul financiar-bancar www.SMARTbank.ro, apartinand agentiei de new-media SMART press, a realizat un sondaj in randul vizitatorilor sai, incercand sa afle cum aleg acestia serviciile unei anumite banci dintr-o oferta atat de vasta. La intrebarea `Care dintre urmatoarele criterii de mai jos este cel mai important atunci cand alegeti in mod special sa folositi serviciile unei banci comerciale din Romania?` au raspuns 545 de persoane, votul fiind limitat pe baza de IP, pentru ca rezultatele sa poata fi reprezentative pe segmentul 18-45 de ani, mediul urban, persoane cu venituri medii si mari, active in societate - mai exact targetul www.SMARTbank.ro.
Mai mult de o treime dintre respondenti (35%) au spus ca nivelul dobanzilor este criteriul principal in functie de care aleg serviciile unei banci. Acest lucru demonstreaza astfel o lipsa de fidelitate a romanilor fata de banci, alimentata si de politica acestora din urma de a atrage clienti prin promotii si dobanzi speciale si mai putin de a-si fideliza publicul, asa cum probabil se va intampla cand piata bancara din Romania se va maturiza, iar calitatea serviciilor va creste de asemenea.
Celalalt criteriu foarte important pe care se bazeaza romanii atunci cand aleg o banca este legat de reteaua bancii respective. In acelasi sondaj, pe www.SMARTbank.ro, 10% dintre cei chestionati au votat Reteaua de sucursale, 12% Reteaua de ATM-uri, iar 11% Apropierea de agentie, ceea ce duce la un total de 33% pentru categoria `retea bancara`.
`Rezultatele confirma faptul ca multi romani se uita mai putin la brandul bancii - 9% - si mai mult la costurile sau beneficiile directe ale serviciului bancar pe care il aleg. De asemenea, multi romani aleg comoditatea, incercand sa se adreseze bancii care se afla in imediata apropiere a locuintei sau bancii care are agentii si ATM-uri in cat mai multe locuri de interes`, a comentat Razvan Iancu, Marketing Manager SMART press si coordonator al proiectului SMARTbank.ro.
Diversitatea serviciilor ii atrage in mod direct pe 5% dintre romani, insa 15% considera ca o banca cu care lucreaza trebuie sa aiba un serviciu de internet banking cu tarife convenabile, ceea ce indica totusi o educare a segmentului mai sus mentionat, din mediul urban. Nevoile tot mai multor romani se diversifica, iar bancile moderne au de castigat in dauna celor ce nu si-au modernizat inca paleta de produse si servicii. In fine, 3% dintre cei ce au votat pe www.SMARTbank.ro au spus ca isi aleg banca in functie de alte criterii.
SMARTbank.ro este o publicatie financiar-bancara exclusiv electronica, ce ofera in principal informatii bancare si legate de piata de capital. Categoriile de stiri sunt: Noutati bancare, Credite de consum, Credite locuinta, Credite pentru IMM, Credite nebancare, Carduri de debit, Carduri de credit, Credite & Finantare, Carduri co-branded, Asigurari, Depozite bancare, Fonduri de investitii, Piata de capital, Internet banking, Leasing.
Sursa: SMART bank
In doi ani de cand ALD Automotive a lansat Programul de condus defensiv, utilizatorii flotei sale...
Groupama Asigurari a lansat sistemul de garantare a angajamentelor asociate serviciilor oferite...
Potrivit Institutului National de Statistica (INS), rata somajului in forma ajustata sezonier,...
Mihai Tanasescu, reprezentantul Romaniei la Fondul Monetar International, care va prelua de la 1...
Directorul FMI pentru continentul american, Nicolas Eyzaguirre a demisionat din postul sau,...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...