ASIGURAREA DE MIJLOACE DE TRANSPORT MARITIM, LACUSTRU SI FLUVIAL


Asigurator: Euroins


Obiectul asigurarii.

Societatea Comerciala ASITRANS asigura facultativ navele comerciale, navele de pescuit si navele colectoare, precum si alte ambarcatiuni precum cele de agrement, instalatii si utilaje plutitoare, asimilate navelor.

Riscuri asigurate.

Asigurarea poate fi incheiata in una din urmatoarele conditii: pierdere totala, avarie comuna,avarie particulara si raspundere pentru coliziuni; pierdere totala, avarie comuna si avarie particulara; pierdere totala, avarie comuna si raspundere pentru coliziuni; pierdere totala si avarie comuna; pierdere totala .

Riscuri excluse:

Principalele excluderi sunt reprezentate de: -Uzura normala, deteriorarea treptata si defectele cunoscute sau care puteau fi cunoscute de Asigurat, ale corpului navei, masinilor (motoarelor) sau celorlalte parti componente ale navei -Pagubele produse de fortarea ghetii, cu exceptia navelor care au destinatia de spargatoare de gheata -Scoaterea sau indepartarea epavei sau a obiectelor care blocheaza calea navigabila -Pierderi si avarii la incarcatura transportata in baza unui contract sau la bunuri personale cu exceptia celor de pe alta nava cu care nava asigurata intra in coliziune -Pierderi de vieti omenesti, daune corporale sau imbolnaviri -Neincasarea navlului, a contributiei la avaria comuna si a altor sume cheltuite in legatura cu exploatarea navei -Capturare, sechestrare, arestare, retinere sau detentie si consecintele acestora si orice incercare de a le face -Actiuni ale grevistilor, muncitorilor in lock-out sau ale altor persoane luand parte la tulburari, revolte sau miscari civile -Actiuni teroriste sau actiuni ale unor persoane actionand cu rea intentie sau din ratiuni politice -Razboi, razboi civil, revolutie, rebeliune, insurectie sau conflicte civile Asigurarea incheiata in una din conditiile de mai sus poate fi extinsa, pentru a acoperi, prin plata unei prime suplimentare: inventarul mijloacelor fixe si mijloacelor circulante materiale si cheltuielile in legatura cu exploatarea navei; - riscurile de razboi si greve.

Suma asigurata.

Nava se asigura pentru suma declarata de Asigurat si acceptata de ASITRANS, care nu trebuie sa fie inferioara valorii reale sau sa depaseasca valoarea din nou a unei nave similare, la data incheierii asigurarii. Suma Asigurata se specifica, dupa caz, separat pentru fiecare parte a navei: corp, masini si instalatii Perioada de asigurare. Asigurarea navelor se incheie pe o perioada de un an. La cerere, asigurarea se poate incheia si pe o perioada mai scurta, dar nu mai putin de o luna. In mod Plata primei de asigurare se poate face in lei sau in valuta, conform politei de asigurare. La asigurarile incheiate pe o perioada de timp, plata primelor poate fi stabilita in rate lunare sau trimestriale. La asigurarile incheiate pentru o calatorie determinata, primele de asigurare se platesc anticipat si integral, inainte de inceputul voiajului.

Obligatiile Asiguratului.

Sa intretina si sa exploateze nava in bune conditii si in conformitate cu dispozitiile legale, in scopul prevenirii producerii evenimentelor Asigurate Sa instiinteze in scris ASITRANS imediat ce a aflat de producerea evenimentului asigurat si inainte de efectuarea constatarii sau reparatiilor. Sa ia, pe seama ASITRANS si in cadrul sumei asigurate, potrivit cu imprejurarile, masuri pentru limitarea si micsorarea pagubelor produse ca urmare a unui eveniment asigurat. Stabilirea si plata despagubirii se fac de ASITRANS, care va plati despagubirea in cel mult 60 de zile de la data la care i-au fost puse la dispozitie toate documentele necesare. In mod obligatoriu, constatarea si evaluarea pagubei precum si verificarea lucrarilor la reparatii se fac de ASITRANS direct si/sau prin imputerniciti, impreuna cu Asiguratul si/sau imputernicitii lui. ASITRANS nu poarta raspunderea pentru daunele produse la sau de nava asigurata daca aceasta nu detine, in conformitate cu legile in vigoare, codul ISM. ASITRANS poate acorda, la solicitarea Asiguratului, avansuri pentru executarea unor lucrari de reparatii, numai sub conditia, obligatorie, ca Asiguratul sa fie cu plata primelor la zi. Avariile navei se despagubesc numai daca cuantumul despagubirii depaseste fransiza deductibila, per eveniment. Fransizele nu se aplica in cazurile de pierdere totala efectiva sau constructiva.

Articole Actualitate

Viitorul RCA sta sub semnul online-ului?

Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce schimbari semnificative pe piata si diversificarea ofertei brokerilor, care ar putea fi incurajati sa ofere servicii conexe cum ar fi asistenta juridica sau reduceri la alte tipuri de... continuare

Sistemul asigurarilor din Romania se apropie de varful istoric din 2008

Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al revigorarii economice in Romania si in Europa, primul trend crescator de la criza financiara declansata in 2008, dupa colapsul Lehman Brothers, se arata in Raportul Anual privind Evolutia Pietelor... continuare

Guvernanta corporativa pentru operatorii din pietele financiare nebancare – in atentia ASF

Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si supravegheate de Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) vor trebui sa depuna declaratii prin care sa arate in ce masura respecta noul Regulament privind aplicarea principiilor de guvernanta... continuare

De ce avem nevoie de asigurari de sanatate private

Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa previi imbolnavirea si sa te bucuri de sanatatea ta. Costul tratamentelor medicale de calitate este extrem de ridicatNu stii niciodata cand te-ai putea imbolnavi. Daca se intampla acest lucru si este... continuare

Fondul de Garantare a Asigurarilor cere creditorilor Astra sa trimita cereri de despagubire

Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai pentru ca potentialii creditori ai companiei falimentate trimit prea putine cereri de plata catre Fondul de Garantare, dar si ca urmare a lentorii in analiza dosarelor de care sunt acuzate institutiile... continuare

BursaAsigurarilor