ASIGURARE CARAUS PENTRU MARFA TRANSPORTATA (CMR)


Asigurator: Euroins


Obiectul asigurarii

Il constituie raspunderea societatilor ce efectueaza transporturi nationale si/sau internationale cu vehicule, pentru avarierea sau distrugerea marfurilor incredintate pentru transport. Fac obiectul asigurarii numai raspunderile ce ii revin transportatorului in calitate de caraus pentru pagube produse marfurilor transportate cu vehicule, potrivit prevederilor de la art.17 si 23 din `Conventia privind contractul pentru transportul international de marfuri pe sosele (C.M.R.)`, atat pe teritoriul Romaniei, cat si in afara acestuia.

Riscuri acoperite:

Raspunderile cuprinse in asigurare sunt cele prevazute la art.17 si 23 din Conventia internationala (C.M.R.): ARTICOLUL 17 1. Transportatorul este raspunzator pentru pierderea totala sau partiala sau pentru avariere, produse intre momentul primirii marfii si cel al eliberarii acesteia, cat si pentru intirzierea in eliberare. 2. Transportatorul este exonerat de aceasta raspundere daca pierderea, avaria sau intarzierea a avut drept cauza o culpa a persoanei care are dreptul sa dispuna de marfa, un ordin al acesteia nerezultand dintr-o culpa a transportatorului, un viciu propriu al marfii sau circumstante pe care transportatorul nu putea sa le evite si ale caror consecinte nu le putea preveni. 3. Transportatorul nu poate invoca, pentru a fi exonerat de raspundere, nici defectiunea vehiculului pe care-l foloseste pentru efectuarea transportului, nici culpa persoanei de la care a fost inchiriat vehiculul sau a prepusilor acestuia. 4. Tinand cont de articolul 18 paragraful 2 pana la 5, transportatorul este exonerat de raspunderea sau avaria rezultata din riscurile particulare inerente sau a mai multora din urmatoarele fapte: a. folosirea vehiculelor descoperite si fara prelata, daca acest mod de utilizare a fost convenit in mod expres in contract si mentionat in scrisoarea de trasura; b. lipsa sau defectuozitatea ambalajului pentru marfurile expuse prin natura lor la alterari sau avariere atunci cand nu sunt ambalate sau sunt rau ambalate; c. manipularea, incarcarea, ancorarea sau descarcarea marfii de catre expeditor sau destinatar, sau de catre persoane care actioneaza in contul expeditorului sau al destinatarului; d. natura unor marfuri expuse, datorita cauzelor inerente insesi naturii lor, fie la pierdere totala sau partiala, fie la avarie in special prin spargere, rugina, deteriorare interna si spontana, uscarea, curgere, pierdere normala sau prin actiunea insectelor sau rozatoarelor; e. insuficienta sau imperfectiunea marcajelor sau a numerelor coletelor; f. transportul de animale vii. 5. Daca in baza prezentului articol, transportatorul nu raspunde de unii factori care au cauzat dauna, raspunderea sa nu este angajata decat in masura in care factorii de care el raspunde, in baza prezentului articol, au contribuit la dauna.` ARTICOLUL 23 1. Cand in conformitate cu dispozitiile prezentei Conventii, este pusa in sarcina transportatorului o despagubire pentru pierderea totala sau partiala a marfii, aceasta despagubire este calculata dupa valoarea marfii la locul si in momentul primirii acesteia pentru transport. 2. Valoarea marfii este determinata pe baza cursului bursei sau, in lipsa acesteia, pe baza pretului curent al pietei, sau, in lipsa amandurora, pe baza valorii uzuale marfurilor de acelasi fel si aceeasi calitate. 3. Totusi, cuantumul despagubirii nu va depasi 8,33 unitati de cont pe Kg de greutate bruta lipsa. Unitatea de cont este D.S.T. 4. In plus, se restituie taxa de transport, taxele vamale si alte cheltueli ivite cu ocazia transportului marfii, in totalitate in caz de pierdere totala si proportional in caz de pierdere partiala; alte daune - interese pentru pierdere nu sunt datorate. 5. In caz de intarziere, daca cel in drept face dovada ca din aceasta intarziere a rezultat un prejudiciu, transportatorul este tinut sa plateasca daune care nu pot depasi pretul transportului. 6. O despagubire mai mare nu poate fi pretinsa decat in caz de declarare a valorii marfii sau de declarare de interes special la predare, conform articolelor 24 si 26.` 7. In conformitate cu O.U.G. nr.109 din 14/07/2005 `In trafic national, prevederile art. 23 pct.3 din Conventia CMR vor avea urmatorul cuprins: <> 3.2 In cazul vehiculelor care transporta marfuri perisabile, prejudiciile datorate defectiunii echipamentelor care controleaza temperatura sunt acoperite daca s-a convenit astfel intre parti si s-a platit o prima de asigurare suplimentara, cu conditia ca vehiculul respectiv sa fie dotat cu termograf functional. 3.3 furt - prin plata unei prime suplimentare.

Excluderi:

In baza prezentelor Conditii de asigurare, ASITRANS nu acorda despagubiri pentru pagube produse de urmatoarele evenimente: - razboi, invazie, actiune a unui dusman extern, ostilitati (indiferent daca razboiul a fost sau nu declarat), razboi civil, insurectie, putere (dictatura) militara sau uzurpare de putere, actiune a unor grupuri de persoane rauvoitoare sau persoane care actioneaza in numele sau in legatura cu orice organizatie politica, conspiratie, represalii, prezenta minelor si a altor mijloace de lupta similare si in general a tuturor evenimentelor de razboi cat si a actelor de sabotaj, terorism sau piraterie, avand un caracter politic sau asimilate razboiului; - capturare, sechestrare, rechizitionare, expropiere cu forta sau ocupare ilegala, distrugere sau avariere din ordinul oricarui guvern de drept sau de fapt sau al oricarei autoritati publice; - revolta, tulburari civile, greve, greve patronale sau alte evenimente similare; - efecte directe sau indirecte ale exploziei atomice, ale radiatiilor sau infestarii radioactive ca urmare a folosirii energiei atomice sau materialelor fisionabile; - violare a embargoului, contrabanda, comert prohibit sau clandestin, confiscare, punere sub sechestru sau rechizitionare; - orice forma de sechestru, cautiune sau alta garantie financiara;. - amenzi de orice fel, cheltuieli penale; - orice pretentii de despagubire,altele decat cele pentru pierderea sau avarierea marfurilor, acoperite prin contractul de asigurare; diferentele de curs valutar si in general, toate obstacolele ridicate in cursul unei exploatari sau operari comerciale in legatura cu marfurile transportate; - carantina, dezinsectie, masuri sanitare; - pagube produse de ape, incendiu, explozie si de influenta temperaturii atunci cand, in cursul transportului, marfurile sunt descarcate din vehicul in incaperile utilizate sau aflate in exploatarea Asiguratului; - influenta temperaturii atmosferice; - greseala intentionata a Asiguratului sau a personalului sau de conducere; - pagube cauzate de catre marfurile transportate; - folosirea de vehicule neadaptate specificului marfii; - lipsa, insuficienta sau defectuozitatea ambalajului; - manipularea, incarcarea, stivuirea, ancorarea sau descarcarea marfii de catre expeditor, destinatar, sau alte persoane care actioneaza in contul expeditorului sau al destinatarului; - insuficienta sau imperfectiunea marcajelor sau a numerelor coletelor; - cheltuieli facute pentru transformarea sau imbunatatirea marfurilor in comparatie cu starea lor la momentul inceperii raspunderii, cele pentru repararea unor avarii sau distrugeri produse de cauze necuprinse in asigurare si nici cele pentru reparatii, reconditionari sau restaurari nereusite; - neglijenta prepusilor Asiguratului in legatura cu pastrarea si paza marfurilor incredintate pentru transport; - conducerea autovehiculului de catre o persoana care avea in sange o imbibatie alcoolica ce depaseste limita legala sau era in stare de ebrietate ori se afla sub influenta bauturilor alcoolice sau a narcoticelor; - conducerea autovehiculului de catre o persoana care nu are autorizatie sau permis valabil de conducere pentru categoria respectiva de autovehicul, careia permisul de conducere i-a fost retras, anulat sau retinut in vederea anularii, ori ca urmare a suspendarii dreptului de a conduce; - conducerea autovehicului de catre o persoana care dupa producerea accidentului s-a sustras de la recoltarea probelor biologice in vederea stabilirii alcoolemiei ori a parasit locul accidentului, in situatiile in care acest fapt nu este permis prin dispozitiile legale; - poluarea continutului cisternelor ce poate determina, ca urmare a amestecului sau a schimbarii gustului si/sau mirosului, fie o depreciere a continutului, fie cheltuieli pentru readucerea in stare normala a marfurilor transportate; Mai sunt excluse consecintele urmatoarelor evenimente, in afara cazului in care s-a convenit altfel in scris si s-a platit prima suplimentara: - influenta temperaturii ca urmare a absentei, proastei functionari, insuficientei sau opririi aparatelor frigorifice sau de incalzire a vehiculelor; - intarzierea in livrarea marfurilor; Sunt excluse din asigurare raspunderile pentru daune produse urmatoarelor marfuri: - transporturi funerare; - transporturile efectuate pe baza conventiilor postale internationale; - transporturile efectelor de stramutare; - transporturile animalelor vii; - bijuterii, perle, pietre pretioase, blanuri, obiecte de arta si de colectie sau cu valoare artistica, stiintifica sau istorica; - metale pretioase, bani, bilete de banca, monede, cecuri, actiuni, obligatiuni, cupoane sau alte hartii de valoare; Raspunderea pentru transportul unora din bunurile enumerate mai sus poate fi inclusa in asigurare, la cererea scrisa a Asiguratului, prin emiterea unui supliment de asigurare si plata unei prime suplimentare.

Alte Polite Asigurari Maritime Si De Transport

ASIGURAREA COMPLEXA `IDEAL TRANS`

Asigurator: Euroins

Descriere: Se adreseaza societatilor de transport auto international de marfuri si calatori. Riscurile de baza, asigurate sunt: Avarii si furt auto...continuare

ASIGURAREA DE MIJLOACE DE TRANSPORT MARITIM, LACUSTRU SI FLUVIAL

Asigurator: Euroins

Descriere: Obiectul asigurarii. Societatea Comerciala ASITRANS asigura facultativ navele comerciale, navele de pescuit si navele colectoare, precum si alte...continuare

Articole Actualitate

Viitorul RCA sta sub semnul online-ului?

Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce schimbari semnificative pe piata si diversificarea ofertei brokerilor, care ar putea fi incurajati sa ofere servicii conexe cum ar fi asistenta juridica sau reduceri la alte tipuri de... continuare

Sistemul asigurarilor din Romania se apropie de varful istoric din 2008

Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al revigorarii economice in Romania si in Europa, primul trend crescator de la criza financiara declansata in 2008, dupa colapsul Lehman Brothers, se arata in Raportul Anual privind Evolutia Pietelor... continuare

Guvernanta corporativa pentru operatorii din pietele financiare nebancare – in atentia ASF

Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si supravegheate de Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) vor trebui sa depuna declaratii prin care sa arate in ce masura respecta noul Regulament privind aplicarea principiilor de guvernanta... continuare

De ce avem nevoie de asigurari de sanatate private

Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa previi imbolnavirea si sa te bucuri de sanatatea ta. Costul tratamentelor medicale de calitate este extrem de ridicatNu stii niciodata cand te-ai putea imbolnavi. Daca se intampla acest lucru si este... continuare

Fondul de Garantare a Asigurarilor cere creditorilor Astra sa trimita cereri de despagubire

Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai pentru ca potentialii creditori ai companiei falimentate trimit prea putine cereri de plata catre Fondul de Garantare, dar si ca urmare a lentorii in analiza dosarelor de care sunt acuzate institutiile... continuare

BursaAsigurarilor