In cazul in care un muncitor angajat cu forme legale in Italia sufera un accident de munca sau se alege cu o boala profesionala, angajatorul este obligat sa ii asigure intre 60% si 75% din salariul avut pe toata perioada incapacitatii de munca.
Conform Departamentului pentru Munca in Strainatate, aceasta se numeste `indemnizatie pentru incapacitate de munca temporara absoluta` si nu este limitata in timp. Indemnizatia decurge din a patra zi succesiva a celei in care a avut loc accidentul de munca sau s-a manifestat boala profesionala. Angajatorul este obligat sa ii acorde lucratorului accidentat salariul integral pentru ziua in care a avut loc accidentul de munca si 60% din salariul respectiv (cu exceptia unor conditii mai bune prevazute de norme legislative si regulamentare, precum si de contracte colective sau individuale de munca) pentru restul de zile pana cand intervine asigurarea (3 zile).
Din a patra zi pana in a 90-a zi, suma indemnizatiei temporare este de 60% din salariul zilnic al lucratorului in ultimele 15 zile precedente accidentului de munca sau manifestarii bolii profesionale. Din a 91-a zi pana la insanatosirea clinica, suma ajunge la 75% din retributie. In caz de internare in spital, suma poate fi redusa cu o treime.
Daca din accidentul de munca sau boala profesionala rezulta ulterior invaliditati cu caracter permanent, incepand de la data insanatosirii clinice a asiguratului, lucratorului i se asigura o renta in functie de nivelul de incapacitatea evaluata. Legislatorul italian a stabilit ca atunci cand paguba asupra sanatatii depaseste nivelul de 15% trebuie sa se considere ca acest lucru are consecinte si asupra capacitatii lucrative de a produce salariu. Prin urmare, incepand de la 16% pana la 100% trebuie indemnizate, pe langa paguba asupra sanatatii, si consecintele patrimoniale pe care paguba asupra sanatatii le determina pentru lucrator.
Indemnizatia si renta nu au legatura cu prestatiile medicale - precum interventiile chirurgicale sau curele balneare - ce au ca scop insanatosirea clinica a asiguratului si care sunt acordate in cadrul Serviciului Sanitar National.
In cazul in care muncitorul decedeaza ca urmare a unui accident de munca sau a unei boli profesionale, urmasilor acestuia li se acorda, pe langa ajutor de inmormantare, o renta al carei cuantum variaza in functie de gradul de rudenie. 50% pentru sot/sotie, 20% fiului sau persoanelor echivalente, 40% fiului orfan de ambii parinti, 20% rudelor ascendente si colaterale. Fiecare dintre procente se raporteaza la retributia in cuantum de 100% primita de asigurat inainte de deces, cuprinsa intre un minim si un maxim stabilite prin lege.
Sursa: www.gandul.info
Militarii din Fortele Aeriene ale Romaniei vor beneficia in urmatoarele 15 luni de asigurari emise...
Odata cu adoptarea Noului Cod Fiscal, companiile au la indemana si asigurarile voluntare de...
Piata de asigurarilor private de sanatate ar putea creste cu 20-25 la suta anual si va ajunge la...
"De cel putin trei saptamani discutam in comisie Codul Fiscal si Codul de Procedura Fiscala. Am...
Adeverinta de venit, certificatul de atestare fiscala sau decizia privind contributiile anticipate...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...