BANCA TRANSILVANIA - PROFITUL OPERATIONAL IN PRIMELE 9 LUNI ALE ACESTUI AN: MAI MARE CU 83% FATA DE 30.09.2008


Data: 29.10.2009

Banca Transilvania a obtinut rezultate financiare pozitive in primele noua luni ale acestui an, in conditiile unui angajament deosebit al echipei bancii, intr-un context economic dificil. Strategia BT, ca banca a oamenilor intreprinzatori, a fost aceea de a continua sa se adapteze cerintelor pietei, de a identifica cele mai bune cai de gestionare sanatoasa a afacerii si de a veni cu solutii pentru clientii sai. Parteneri internationali puternici, precum BERD si IFC - divizie a Bancii Mondiale, au continuat sa sustina Banca Transilvania, din toate punctele de vedere.

Robert C. Rekkers, Directorul General al Bancii Transilvania, declara: "La 30.09.2009, profitul operational a crescut cu 83% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Ne-am focusat in aceste 9 luni pe eficienta si pe prudenta. Toate eforturile noastre se indreapta catre realizarea obiectivelor pe care ni le-am asumat pentru acest an, inclusiv nivelul de profit brut estimat, in conditiile in care trimestrul urmator nu se arata a fi mai usor decat acesta, din punctul de vedere al mediului de afaceri".

I. Date financiare - la 30.09.2009:

  • Veniturile operationale au inregistrat o valoare de peste 930 mil. lei, in crestere cu 23% fata de 30.09.2008
  • Profitul brut operational inainte de provizionare este de 418 mil lei, cu 83% mai mare fata de aceeasi perioada a anului precedent
  • Profitul brut dupa provizionare este de 73,08 mil lei, incluzand si profitul exceptional de 13,79 mil. lei - rezultat din vanzarea participatiei detinute la BT Aegon 
  • Costul net al riscului de credit la 30.09.2009 este de 358 mil. lei 
  • Raportul cost / venit este de 55%, fiind imbunatatit fata de 30.09.2008 (70%)
  • Raportul credite / depozite este de 0,84, BT continuand sa pastreze un nivel subunitar, mai bun decat la sfarsitul anului 2008, cand raportul a fost de 0,93
  • Solvabilitatea se mentine la un nivel de 13,53%, cu mult peste limita minima impusa de BNR 
  • Activele bilantiere au atins valoarea de 18.246 mil. lei, in crestere cu 7% fata de 31.12.2008
  • Numarul de operatiuni cu clientela a crescut in primele 9 luni cu 28% fata de 30.09.2008
  • Numarul de clienti activi a crescut in primele 9 luni a anului cu 150.000, in ciuda contextului economic

Activele bilantiere ale Bancii Transilvania au ajuns la 18.246 mil. lei, la 30.09.2009, crescand cu 7%, in decurs de 9 luni. In ceea ce priveste raportul credite / depozite, acesta este de 0,84, la 30.09.2009; faptul ca valoarea acestui indicator s-a mentinut subunitara, arata o lichiditate foarte buna a bancii, precum si o pozitie puternica in ceea ce priveste resursele atrase din piata interna, resurse care au crescut cu 15% in 2009. Investitiile Bancii Transilvania in titluri de stat sunt de peste 2 miliarde lei, crestere facilitata si de operatiunile repo. Solvabilitatea BT a inregistrat un nivel confortabil de 13,53%, semnificativ peste limita minima (8%) impusa de BNR.

Portofoliul de credite al Bancii Transilvania este unul stabil, preponderent in lei, cu o expunere de sub 4% pe domeniul dezvoltatorilor imobiliari. In conditiile dezvoltarii echilibrate a portofoliului, volumul total al creditelor BT a crescut la 11.659 mil. lei, la data de 30.09.2009, din care: 57,53% credite pentru companii, iar 42,47%, credite pentru persoane fizice.

Soldul provizioanelor la credite a crescut cu 151% in primele 9 luni ale acestui an, in conditiile unui management al riscului adaptat mediului economic actual. Costul net al riscului de credit a ajuns la 358 mil. lei, la data de 30.09.2009. In ceea ce priveste creditele neperformante, cu restante mai mari de 90 de zile, acestea reprezinta 3,95% din totalul portofoliului de credite, la finalul lunii septembrie a.c.

Profitul operational a crescut cu 83% fata de aceeasi perioada a anului trecut, de la 228 mil. lei, la 418 mil. lei. Cresterea venitului operational - care este de 930 mil lei, la 30.09.2009, mai mare cu 23% fata de 30.09.2008 - s-a datorat in special operatiunilor financiare si dobanzilor.

Numarul de operatiuni cu clientela in primele 9 luni din 2009 a crescut cu 28% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Cresterea este data si de segmentul de carduri, care a inregistrat un numar de operatiuni cu 36% mai mare decat in ianuarie-septembrie 2008. Veniturile directe din operatiuni au crescut cu 15% la 30.09.2009, in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut, influentele fiind date de cresterea numarului de operatiuni, in conditiile in care Banca Transilvania a mentinut un nivel acceptabil de comisionare.

Una dintre prioritatile BT a fost si este in continuare controlul foarte riguros al costurilor. Raportul cost / venit a fost, la 30 septembrie a.c., de 55%, imbunatatit fata de 30.09.2008, cand era de 70%, dar si fata de prima jumatate a anului 2009 (62%). Cheltuielile operationale s-au diminuat si acestea, valoarea fiind, la 30.09.2009, de 512 mil. lei, fata de 527 mil. lei, la 30.09.2008.

Activitatea si rezultatele Bancii Transilvania au fost analizate de agentia Fitch, care a mentinut ratingul Bancii Transilvania la "BB-", cu perspectiva stabila. De asemenea, rezultatele verificarilor si controalelor BNR, in ceea ce priveste activitatea BT, au fost pozitive.

II. Mai multi clienti; Dezvoltarea celor 4 linii de afaceri BT; Parteneriate strategice; Implicare sociala
Banca Transilvania a atras in primele 9 luni ale acestui an 150.000 de clienti activi noi.
Portofoliul de clienti BT cuprinde peste 1.350.000 de persoane fizice si companii, clienti activi, pentru care banca a venit, si in 2009, cu o oferta specifica si chiar cu o Platforma financiara Anti-Criza. In plus, Banca Transilvania se afla in topul preferintelor romanilor care au apelat la serviciile bancare in ultimele luni, conform unui studiu realizat de CSOP, avand ca subiect „Reputatia bancilor din Romania". Tot din rezultatele respectivei cercetari, reiese faptul ca BT se afla pe un loc din fruntea clasamentului si in ceea ce priveste perceptia pozitiva si gradul de atasament al clientilor sai.

Dezvoltarea celor 4 linii de afaceri a fost una dintre prioritatile Bancii Transilvania si in aceste prime 9 luni din 2009. Fie ca este vorba de persoanele fizice, de IMM-uri, de companii mari sau de segmentul medicilor, prin Platforma BT Anti-criza au fost aduse pe piata produse si servicii noi, oferta bancii a fost adaptata atunci cand a fost cazul, demersurile de business fiind sustinute prin campanii de comunicare dedicate.

Banca Transilvania are o activitate deosebita in cadrul programului Prima Casa, acordand deja peste 600 de credite, in valoare totala de peste 25 milioane euro. Pentru ca oferta bancii s-a bucurat de succes, plafonul de garantare primit initial, in valoare de 17 milioane euro, a fost suplimentat cu inca 10 milioane euro.

De asemenea, impreuna cu AEGON Romania, BT a lansat, la inceputul lunii septembrie a.c., Planul de Economisire si Protectie, solutie financiara care combina avantajele unui cont de economii cu cele ale unei asigurari de viata, intr-un program de investitii personalizat.

In ceea ce priveste oferta dedicata IMM-urilor, Creditul Gata Garantat, adus pe piata in acest an, este unul dintre cele mai solicitate produse ale bancii, asa incat BT a acordat, pana la sfarsitul lunii septembrie a.c., peste 1.800 de astfel de credite. Pentru dezvoltarea Diviziei Pentru Medici, Banca Transilvania a primit din partea IFC - divizie a Bancii Mondiale, 50 de milioane euro, pentru investitii in dezvoltarea sectorului medical privat din Romania.

Parteneriatele strategice, cu institutii romanesti sau straine, s-au numarat printre prioritatile Bancii Transilvania. A fost continuata, si in perioada iulie - septembrie a.c., dezvoltarea colaborarilor, pentru lansarea unor produse si proiecte speciale cu International Finance Corporation, Fondul National de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri, AEGON Romania, Visa International si Google Corporation (proiect de marketing). De asemenea, BERD, in calitate de actionar semnificativ al Bancii Transilvania, a sustinut si sustine strategia BT.

Echipa BT a fost in centrul preocuparilor si in primele 9 luni ale anului - atat din punctul de vedere al consolidarii, cat si al construirii unui mediu care incurajeaza performanta si inovatia.

Implicarea sociala a fost, si in perioada iulie - septembrie 2009, una dintre preocuparile Bancii Transilvania, ca parte a comunitatii. „Clujul Are Suflet" este unul dintre proiectele pentru care banca a alocat noi resurse, BT lansand chiar si o campanie dedicata: pentru platile efectuate de clienti, cu cardurile, banca doneaza bani in contul fundatiei.

Pentru Banca Transilvania, primele 9 luni ale acestui an au inseamnat provocari si solutii. In urmatoarea perioada, BT va continua sa implementeze strategia stabilita pentru cele 4 linii de afaceri ale sale, identificand si valorificand oportunitatile pietei.

Achizitie: Banca Transilvania detine acum 100% din capitalul social al Companiei de Factoring IFN SA, prin achizitionarea de la Intermarket Bank, cu care BT avea un joint venture din 2006, a participatiei de 50% a acesteia. Semnarea contractului aferent acestei tranzactii a avut loc astazi, 28 octombrie.

Articole Asigurari Sanatate »

Omniasig asigura 2650 de militari din Fortele Aeriene ale Romaniei

Militarii din Fortele Aeriene ale Romaniei vor beneficia in urmatoarele 15 luni de asigurari emise...

Vesti bune pentru asigurarile private de sanatate

Odata cu adoptarea Noului Cod Fiscal, companiile au la indemana si asigurarile voluntare de...

Oportunitati pe piata asigurarilor de sanatate private din Romania

Piata de asigurarilor private de sanatate ar putea creste cu 20-25 la suta anual si va ajunge la...

Noul Cod de Procedura Fiscala propune cresterea sumei deductibile pentru asigurari de sanatate private la 800 Euro pe an

"De cel putin trei saptamani discutam in comisie Codul Fiscal si Codul de Procedura Fiscala. Am...

ANAF amelioreaza "Spatiul Privat Virtual": decizia privind platile anticipate de sanatate poate fi obtinuta online

Adeverinta de venit, certificatul de atestare fiscala sau decizia privind contributiile anticipate...

Articole Actualitate »

Viitorul RCA sta sub semnul online-ului?

Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...

Sistemul asigurarilor din Romania se apropie de varful istoric din 2008

Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...

Guvernanta corporativa pentru operatorii din pietele financiare nebancare – in atentia ASF

Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...

De ce avem nevoie de asigurari de sanatate private

Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...

Fondul de Garantare a Asigurarilor cere creditorilor Astra sa trimita cereri de despagubire

Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...

BursaAsigurarilor