Persoanele fizice si juridice se pot inscrie incepand de luni, 10 iunie, in programul de stimulare a innoirii Parcului auto national “Rabla 2013”.
“Avand in vedere numarul mare de solicitari primite de la cetateni, am decis sa repartizam 17.000 de tichete pentru persoanele fizice si 3.000 de tichete pentru persoanele juridice, inclusiv institutiile publice”, a declarat presedintele AFM, Adrian Gearap.
Incepand de vineri, 7 iunie, Administratia Fondului pentru Mediu va incheia protocoalele cu colectorii validati in Programul „Rabla 2013” si va distribui tichetele valorice.
Repartizarea tichetelor valorice nu va fi egala in fiecare judet. In Ghidul de finantare a Programului de stimulare a innoirii Parcului auto national este prevazut ca, in prima etapa, vor fi distribuite maximum 25 % din numarul total de tichete, in functie de numarul masinilor mai vechi de 10 ani din parcurile auto judetene, conform statisticilor realizate de Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Permiselor.
De asemenea, distribuirea acestora se face in mod egal intre punctele de lucru apartinand colectorilor validati din judetul respectiv.
Sunt interzise:
1. transferul si schimbul de tichete distribuite de catre AFM intre colectorii validati
2. transferul si schimbul de tichete intre punctele de lucru apartinand aceluiasi colector validat, fara acordul prealabil al Administratiei Fondului pentru Mediu.
Consumarea tichetelor primite initial este o conditie obligatorie pentru depunerea unei cereri de suplimentare a acestora, atat pentru persoanele fizice, cit si pentru persoanele juridice si operatorii economici fara personalitate juridica.
Distribuirea tichetelor solicitate se face din stocul disponibil la nivel national pentru persoanele fizice, pana la epuizarea acestuia, si in limita stocului alocat de catre AFM proprietarilor persoane juridice si operatori economici fara personalitate juridica.
In baza cererii de distribuire depuse, AFM poate distribui cel mult 200 de tichete la fiecare cerere de suplimentare.
In acest an, se va utiliza un singur tichet valoric pentru achizitionarea unui autovehicul nou, fata de trei tichete cate se utilizau in anii anteriori, iar valoarea acestuia este de 6.500 de lei, fata de 3.800 lei cat valora in 2012.Cumularea eco-tichetului cu tichetul Rabla este posibila in cazul achizitionarii unui autovehicul electric.
Termenul in care proprietarul unui autovehicul obtine certificatele de distrugere, de radiere si tichetul va fi de maxim 10 zile. In termen de cel mult 45 de zile, cei care doresc sa-si achizitioneze un autovehicul si detin un tichet valoric, il pot depune la producatorul/dealerul auto acceptat in program, fara a depasi termenul de 20 noiembrie 2013.
Termenul de valabilitate a notei de inscriere pentru achizitionarea unui autovehicul nou de la un producator/dealer validat este de cel mult 90 de zile lucratoare de la emitere, fara a se depasi insa data de 20 noiembrie 2013.
Prin Programul ”Rabla” derulat anual din 2005 si pana in prezent au fost casate 459.775 autoturisme uzate si au fost achizitionate 225.869 autoturisme noi.
Reparatiile masinilor acoperite de polite RCA si CASCO efectuate de service-urile auto in...
Porsche Finance Group (PFG) aniverseaza 15 ani de activitate in Romania. Cu aceasta ocazie, PFG a...
Incepand cu luna noiembrie, clientii UNIQA Asigurari pot plati sumele aferente politelor de...
Gothaer Asigurari Reasigurari a lansat prima platforma din Romania care permite clientilor sai sa...
LeasePlan Romania a lansat in luna decembrie platforma de responsabilitate sociala "Sigur la drum",...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...