Livrarile totale de autoturisme si vehicule comerciale au inregistrat in primele patru luni ale lui 2013 o scadere de cca. 11% comparativ cu aceasi perioada din anul trecut. Declinul vanzarilor de autoturisme a fost de 11,4%, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autovehicule.
Si pe plan european se inregistreaza scaderi ale pietei, acestea fiind in medie de –7,1% comparativ cu aceasi perioada din anul trecut, cu numai doua tari importante aflate pe plus (UK +8,9% si Belgia +2,8%). Principalele tari (Franta, Germania si Italia), inregistreaza insa scaderi peste medie, cuprinse intre -8,5% si -12,3%.
In Romania, in continuare, vanzarile sunt sustinute de achizitiile realizate de catre persoanele juridice (81% din total in luna aprilie), cele catre persoanele fizice reprezentand doar 19% din total.
In plus, continua sa se manifeste, impactul negativ al intrarii masive in parcul national al vehiculelor rulate care, la un volum de aproximativ 71.000 unitati la autoturisme si 15.000 la vehicule comerciale, au o crestere de 53%, respectiv 15% fata de 2012. Din aceste cifre, rezulta ca la fiecare autovehicul (autoturism + vehicul comercial) nou vandut in Romania au fost aduse alte 4 rulate.
Productia nationala a inregistrat in aprilie o crestere de 9,3% fata de luna precedenta, ceea ce face ca la 4 luni din 2013 sa existe o crestere totala fata de 2012 de 33,6% (la volum total 147.053 unitati), cifra datorata in exclusivitate productiei de autoturisme +42% (volum total 147.048 unitati), pe fondul unei scaderi complete a productiei de vehicule comerciale. Volumele cele mai mari la 4 luni le inregistreaza Dacia Duster (44.013 unitati), urmat de Dacia Sandero (37.425 unitati), Dacia Logan (35.463 unitati) si Ford B-MAX (30.147 unitati).
In ceea ce priveste exporturile, se inregistreaza crestere pe primele 4 luni din 2013, aceasta fiind de 22,1%, comparativ cu aceasi perioada din anul trecut, volumul total fiind de 124.837 unitati. Acest avans se datoreaza in exclusivitate autoturismelor (+29,3%). In ceea ce priveste vehiculele comerciale, in absenta productiei, nu au fost nici volume la export, fapt ce a diminuat cresterea realizata de autoturisme. Cel mai exportat model in a fost Dacia Duster (11.495 unitati), urmat de Sandero (11.101 unitati) si B-MAX (7.553 unitati), ordinea fiind aceeasi si pe total an 2013.
Vanzarile de autovehicule (21.916 unitati) au scazut insa cu 10,9% fata de aceeasi perioada din 2012, autoturismele (18.137 unitati) inregistrand o scadere de 11,4%.
La autoturisme, top-ul pe marci la 4 luni din 2013 este format din Dacia, cu 5.248 unitati vandute (28,9% din total), urmata de Volkswagen (2.082 unitati / 11,5%), Skoda (1.517 unitati / 8,4%), Renault (1.034 unitati / 5,7%), Ford (961 unitati / 5,3%), si Hyundai (917 unitati / 5,1%).
Pe modele, Dacia Logan ramane pe primul loc, urmat de Duster, Sandero, Skoda Octavia si Volkswagen Golf.
Reparatiile masinilor acoperite de polite RCA si CASCO efectuate de service-urile auto in...
Porsche Finance Group (PFG) aniverseaza 15 ani de activitate in Romania. Cu aceasta ocazie, PFG a...
Incepand cu luna noiembrie, clientii UNIQA Asigurari pot plati sumele aferente politelor de...
Gothaer Asigurari Reasigurari a lansat prima platforma din Romania care permite clientilor sai sa...
LeasePlan Romania a lansat in luna decembrie platforma de responsabilitate sociala "Sigur la drum",...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...