Mii de romani care au reclamat firmele de asigurari au avut castig de cauza


Data: 30.07.2010

Aproximativ 60% din cei peste 6.000 de romanii care au reclamat firmele de asigurari in 2009 au avut castig de cauza, arata un raport al Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA).

Mai exact, 6.041 de persoane au depus plangeri la impotriva brokerilor sau firmelor de asigurare, iar 55,84%, respectiv 3.373, au fost solutionate in favoarea petentilor, anunta Gandul.

Totodata, solutii nefavorabile au primit 38% dintre petenti, respectiv 2.296 de plangeri, in timp 18 plangeri au excedat competenta Comisiei. Cele mai multe plangeri, 5.473, au avut drept cauza nemultumirea clientilor privind colobarea cu firmele de asigurari in cazul politelor auto, RCA si Casco.

Conform datelor CSA, numarul plagerilor s-a triplat anul trecut fata de cel din 2008, cand la CSA s-au inregistrat doar 1. 974 de plangeri. Nu mai putin de 5.921 de plangeri din 6.041 s-au indreptat, in 2009, impotriva firmelor de asigurari, fata 1.925 din 1.974 in 2008. Diferenta este facuta de plangerile impotriva brokerilor de asigurari.

Comisia sustine ca printrele motivele invocate in plangeri sunt numarul mare de vehicule asigurate (facultativ si RCA) care compun parcul auto national, suspiciunile aparute la societatile de asigurare in instrumentarea dosarelor de dauna, ca urmare a declararii unui eveniment rutier in baza formularului de constatare amiabila de accident.

Un alt motiv este necunoasterea conditiilor de asigurare facultativa Casco de catre asigurati, implementarea de catre asiguratori a sistemelor de evaluare a pagubelor, care a generat dificultati in intelegerea acestora din partea asiguratilor si a unitatilor reparatoare.

Cei care vor sa depuna o plangere trebuie sa stie ca cele mai multe firme de asigurari au birouri proprii de primire si de rezolvare a plangerilor clientilor. Durata de rezolvare insa nu este stabilita prin lege, cum este in cazul CSA. In cazul in care un client nu este multumit de relatia cu asiguratorul, el poate depune o plangere oficiala direct pe adresa de Internet a Comisiei, accesand optiunea "Reclamatii". Conform noilor reglementari ale CSA, Comisia este obligata sa va comunice un raspuns oficial in cel mult 30 de zile.

Articole Asigurarea Auto Casco »

Avantajele colaborarii cu un service auto partener cu societatile de asigurare

Reparatiile masinilor acoperite de polite RCA si CASCO efectuate de service-urile auto in...

Porsche Finance Group aniverseaza 15 ani pe piata din Romania

Porsche Finance Group (PFG) aniverseaza 15 ani de activitate in Romania. Cu aceasta ocazie, PFG a...

Clientii UNIQA pot plati primele de asigurare prin reteaua PayPoint

Incepand cu luna noiembrie, clientii UNIQA Asigurari pot plati sumele aferente politelor de...

GOTHAER lanseaza o platforma online dedicata vanzarii asigurarilor de garantie de participare la licitatie

Gothaer Asigurari Reasigurari a lansat prima platforma din Romania care permite clientilor sai sa...

LeasePlan Romania lanseaza platforma de CSR 'Sigur la drum'

LeasePlan Romania a lansat in luna decembrie platforma de responsabilitate sociala "Sigur la drum",...

Articole Actualitate »

Viitorul RCA sta sub semnul online-ului?

Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...

Sistemul asigurarilor din Romania se apropie de varful istoric din 2008

Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...

Guvernanta corporativa pentru operatorii din pietele financiare nebancare – in atentia ASF

Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...

De ce avem nevoie de asigurari de sanatate private

Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...

Fondul de Garantare a Asigurarilor cere creditorilor Astra sa trimita cereri de despagubire

Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...

BursaAsigurarilor