Aproximativ 60% din cei peste 6.000 de romanii care au reclamat firmele de asigurari in 2009 au avut castig de cauza, arata un raport al Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA).
Mai exact, 6.041 de persoane au depus plangeri la impotriva brokerilor sau firmelor de asigurare, iar 55,84%, respectiv 3.373, au fost solutionate in favoarea petentilor, anunta Gandul.
Totodata, solutii nefavorabile au primit 38% dintre petenti, respectiv 2.296 de plangeri, in timp 18 plangeri au excedat competenta Comisiei. Cele mai multe plangeri, 5.473, au avut drept cauza nemultumirea clientilor privind colobarea cu firmele de asigurari in cazul politelor auto, RCA si Casco.
Conform datelor CSA, numarul plagerilor s-a triplat anul trecut fata de cel din 2008, cand la CSA s-au inregistrat doar 1. 974 de plangeri. Nu mai putin de 5.921 de plangeri din 6.041 s-au indreptat, in 2009, impotriva firmelor de asigurari, fata 1.925 din 1.974 in 2008. Diferenta este facuta de plangerile impotriva brokerilor de asigurari.
Comisia sustine ca printrele motivele invocate in plangeri sunt numarul mare de vehicule asigurate (facultativ si RCA) care compun parcul auto national, suspiciunile aparute la societatile de asigurare in instrumentarea dosarelor de dauna, ca urmare a declararii unui eveniment rutier in baza formularului de constatare amiabila de accident.
Un alt motiv este necunoasterea conditiilor de asigurare facultativa Casco de catre asigurati, implementarea de catre asiguratori a sistemelor de evaluare a pagubelor, care a generat dificultati in intelegerea acestora din partea asiguratilor si a unitatilor reparatoare.
Cei care vor sa depuna o plangere trebuie sa stie ca cele mai multe firme de asigurari au birouri proprii de primire si de rezolvare a plangerilor clientilor. Durata de rezolvare insa nu este stabilita prin lege, cum este in cazul CSA. In cazul in care un client nu este multumit de relatia cu asiguratorul, el poate depune o plangere oficiala direct pe adresa de Internet a Comisiei, accesand optiunea "Reclamatii". Conform noilor reglementari ale CSA, Comisia este obligata sa va comunice un raspuns oficial in cel mult 30 de zile.
Reparatiile masinilor acoperite de polite RCA si CASCO efectuate de service-urile auto in...
Porsche Finance Group (PFG) aniverseaza 15 ani de activitate in Romania. Cu aceasta ocazie, PFG a...
Incepand cu luna noiembrie, clientii UNIQA Asigurari pot plati sumele aferente politelor de...
Gothaer Asigurari Reasigurari a lansat prima platforma din Romania care permite clientilor sai sa...
LeasePlan Romania a lansat in luna decembrie platforma de responsabilitate sociala "Sigur la drum",...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...