In ianuare 2012, va intra o lege care prevede ca taxa de poluare sa fie platita o singura data atat pentru autovehiculele noi cat si pentru cele second-hand, care sunt inmatriculate pentru prima data in Romania, indiferent daca autovehicolul este produs in tara sau in strainatate, se arata intr-un comunicat de presa mediafax.biz.
Taxa se calculeaza pe baza mai multor criterii ale masinii luand in considerare si deprecierea autoturismului.
Iata in ce cazuri se plateste taxa pe poluare:
- la inmatricularea, pentru prima data a unui autovehicul de catre un proprietar din Romania;
- la repunerea in circulatie a unui autovehicul dupa incetarea unei exceptari sa scutiri;
- la reintroducerea in parcul auto a unui autovehicul in cazul in care, la momentul scoaterii din parc, i s-a restituit proprietarului valoarea reziduala a taxei;
Noua lege prevede ca aceasta taxa sa nu fie achitata de catre proprietarii masinilor inmatriculate in perioada 1 ianuarie 2007- 1 iulie 2008, de autovehicule incadrate in categoria vehiculelor istorice sau care au fost acordate unor institutii ale statului. In acelasi timp, nici autoturismele confiscate sau cele acordate cu titlu gratuit nu sunt supuse la plata aceste taxe.
Teoretic, noua lege urmareste sa elimine complet discriminarile din legea veche, creand un cadru legal prin care cel care polueaza plateste, indiferent de unde si-a cumparat masina.
In practica lucrurile stau altfel. Prin aceasta lege nu se sanctioneaza poluarea, ci vanzarea de masini. Astfel, doar cei care cumpara sunt obligati la plata taxei auto de poluare. Prin urmare nu toti cei care au masini si le folosesc, deci polueaza, platesc, ci doar cei care vor sa cumpere o masina. Noutatea adusa de noua lege intrata in vigoare in ianuarie 2012, fata de legea veche, este ca indiferent de unde cumpara masina, din strainatate sau din tara, cumparatorul va fi nevoit sa plateasca aceasta taxa.
Prin noua lege, se incalca in lant mai multe principii comunitare si constitutionale de drept. Legea nr.9/2012 este in contradictie totala cu legislatia UE dar si cu legislatia nationala.
Prin aceasta lege libertatea de circulatie a bunurilor pe teritoriul Romaniei este indirect limitata. Dand castig de cauza celor care au actionat in judecata pentru recuperarea sau evitarea taxei auto de poluare, instantele din toata tara au constatat efectele nedorite create de aceasta noua lege, care a creat doar confuzie, discriminari si abuzuri, concomitent cu o incalcare flagranta a jurisprudentei Curtii Europene de Justitie.
Cu sentinta legalizata se merge la Serviciul Public Comunitar – Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculari unde, avand restul documentelor necesare, solicitantul isi poate inamtricula masina fara sa achite taxa auto pe poluare.
Vezi etapele si metodele de recuperare a taxei auto aici.
Reparatiile masinilor acoperite de polite RCA si CASCO efectuate de service-urile auto in...
Porsche Finance Group (PFG) aniverseaza 15 ani de activitate in Romania. Cu aceasta ocazie, PFG a...
Incepand cu luna noiembrie, clientii UNIQA Asigurari pot plati sumele aferente politelor de...
Gothaer Asigurari Reasigurari a lansat prima platforma din Romania care permite clientilor sai sa...
LeasePlan Romania a lansat in luna decembrie platforma de responsabilitate sociala "Sigur la drum",...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...