Numarul reclamatiilor cu privire la modul de solutionare a daunelor in cazul accidentelor rutiere a crescut in primele 10 luni ale acestui an cu 30% fata de 2005. Cele mai multe dintre sesizarile primite de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor vin din partea soferilor care reclama abuzuri savarsite de societatile de asigurari.
La randul lor, asiguratorii se plang ca beneficiarii de polite de asigurare fraudeaza societatile de profil.
Specialistii de pe piata asigurarilor spun ca abuzurile sunt savarsite, atat de soferi, cat si de firmele de asigurare, atunci cand se analizeaza un accident in care una dintre masini are o polita CASCO.
Conform acestora, exista cazuri in care solutionarea dosarelor de daune este tergiversata, termenul de plata a despagubirilor nu este respectat sau apar divergente cu privire la repararea sau inlocuirea unor elemente de caroserie.
`Sunt foarte multe situatii in care se intampla ca reparatia sa se faca intr-un service care nu are o decontare directa cu un asigurator si uneori iti ia 2-3 zile pana cand il determini pe inspectorul de daune sa se deplaseze la service pentru a reconstata piesele care au fost avariate`, a declarat Gheorghe Grad, consultant asigurari.
Si asiguratii au metodele lor de fraudare a societatilor de profil. Cele mai frecvente sunt inscenarile de accidente.
ABUZURI la care poate fi supusa societatea de asigurare
- masini avariate aduse din strainatate si implicate intr-un accident inscenat pe teritoriul Romaniei
- accidente in care exista o singura parte implicata, adica soferul
- accidentele produse in scurt timp de la incheierea unei polite de asigurare
`Exista in randul asiguratorilor persoane identificate in decursul timpului care obisnuiesc sa isi loveasca masinile. Aduc masini din strainatate gata avariate, dupa care insceneaza accidente pe teritoriul Romaniei`, a mai spus Gheorghe Grad.
Potrivit consultantilor in asigurari, persoanele care sunt nemultumite de serviciile oferite de societatea la care au incheiat polita CASCO, pot sesiza Comisia de Supraveghere a Asigurarilor. De altfel, de la inceputul anului, Comisia de specialitate a primit 900 de reclamatii, fata de aproximativ 700 cat au primit anul trecut. Termenul maxim de solutionare a unei reclamatii este de 30 de zile.
DREPTURI ASIGURAT CASCO
- asiguratul implicat intr-un accident rutier soldat cu pagube materiale are dreptul la despagubire
- asiguratul isi alege unitatea service in care isi repara masina avariata
- asiguratul poate contesta modul de gestionare si instrumentare a dosarului
- asiguratul poate sa reclame solutia primita in dosarul de daune
- asiguratul care se considera nedreptatit de solutia data de asigurator se poate adresa Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor.
Sursa: www.bloombiz.ro
Reparatiile masinilor acoperite de polite RCA si CASCO efectuate de service-urile auto in...
Porsche Finance Group (PFG) aniverseaza 15 ani de activitate in Romania. Cu aceasta ocazie, PFG a...
Incepand cu luna noiembrie, clientii UNIQA Asigurari pot plati sumele aferente politelor de...
Gothaer Asigurari Reasigurari a lansat prima platforma din Romania care permite clientilor sai sa...
LeasePlan Romania a lansat in luna decembrie platforma de responsabilitate sociala "Sigur la drum",...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...