Data: 08.07.2011
Volumul platilor online a ajuns la 80,5 milioane de euro, in primele sase luni ale anului, in crestere cu 18% fata de aceeasi perioada a anului trecut, potrivit statisticilor Romcard.
Numarul tranzactiilor a cunoscut o crestere usoara, de 8%, inregistrandu-se aproape 1,3 milioane de tranzactii, in prima jumatate a anului.
Platforma furnizorului de solutii eCommerce integrate - ePayment a procesat in perioada mentionata peste un milion de tranzactii cu un volum de 71,2 milioane de euro, numarul persoanelor care au ales sa plateasca online prin ePayment fiind de asemenea in crestere cu 10% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Platile online sunt dominate in continuare de comenzile pentru achizitionarea de pachete turistice si bilete de avion, plata facturilor la utilitati, servicii si telecomunicatii.
Spre deosebire de media de crestere a intregii piete, in primele 6 luni, au existat domenii care au evoluat cu peste 30%. Astfel, sectorul serviciilor (acces la continut, hosting, asigurari etc) a inregistrat o crestere de 63% a numarului de tranzactii fata de aceeasi perioada a anului trecut, vanzarile pentru produse IT&C au crescut cu 37%, segmentul vanzarii de flori a crescut cu 28%, iar cel de carti cu 26%.
Se remarca de asemenea sectorul ONG, tot mai multe organizatii neguvernamentale introducand optiunea de donatii online, ceea ce a adus o crestere de 27% a numarului acestora.
"Daca pana acum vorbeam de cresteri in special in domeniile -vedeta- ale industriei, evolutia inregistrata de segmente precum cel social, de flori, carti, cadouri arata ca utilizatorii apeleaza la plata online pentru cumparaturi uzuale, de zi cu zi. Este un semn bun pe care ni-l transmite piata, iar aceasta directie trebuie sustinuta si incurajata de toti jucatorii din industrie", a declarat Daniel Nicolescu, CEO ePayment PayU Group.
In ceea ce priveste distributia tranzactiilor, lunile in care s-au inregistrat cele mai multe tranzactii au fost in luna mai - cu 186.000 de tranzactii si, surprinzator, ianuarie, traditional luna cea mai slaba - cu 183.000 de tranzactii, ambele fiind luni in care ePayment, in parteneriat cu MasterCard, au derulat campanii de incurajare a platilor online si de fidelizare a utilizatorilor.
"Daca in urma cu 2-3 ani asistam la evolutii spectaculoase ale pietei, de minimum 50%, ne dam seama, dupa ritmul de crestere mai redus, ca, si in Romania, industria comertului electronic a intrat in etapa de maturizare. Piata va mai creste cu siguranta, insa ritmul este dictat acum de diversitatea produselor, a metodelor de plata si de serviciile pe care jucatorii din industrie le dezvolta pentru a atrage si a retine utilizatori", a declarat directorul general Romcard, Marin Mitroi.
Pentru a doua jumatate a anului, compania isi mentine estimarile de la inceputul anului, piata comertului electronic cu plata online urmand sa depaseasca valoarea de 160 milioane de euro.
Sursa: Ziare.com