Data: 17.08.2011
Piata de bunuri de folosinta indelungata a continuat sa evolueze in ritmul primului trimestru, inregistrand o crestere de doua cifre fata de anul trecut, potrivit studiului GFK Temax. In T2 2011 piata a crescut cu 12.4% comparativ cu acelasi trimestru al anului trecut, in timp ce cresterea pentru primul semestru a fost de 11.6%.
Piata bunurilor de folosinta indelungata a fost de 306 milioane de euro in al doilea trimestru, si 613 milioane pentru primele sase luni ale anului in curs. Sectorul IT a avut din nou cea mai buna performanta din piata (+27.5%). Electrocasnicele mici si sectorul foto au avut de asemenea cresteri de doua cifre, respectiv 17.8% si 17.7%. Sectoarele telecom, electronicele de larg consum precum si electrocasnicele mari au crescut intr-un ritm mai lent, de sub 10%. Piata echipamentelor de birou este singura ramasa in zona rosie, dar scaderea s-a diminuat la -3.6%.
Dupa cateva trimestre de amanare a achizitiei de PC desktop-uri, monitoare sau periferice a venit timpul pentru o crestere pe toate aceste categorii, nu doar pe computere portabile. Drept urmare, intregul sector a crescut cu 27,5% fata de acelasi trimestru al lui 2010, in termeni de valoare.
Cel de-al doilea trimestru al anului a adus o crestere pe piata electrocasnicelor mici de 17,8%, cu 4 milioane de euro mai mult decat acelasi trimestru al anului trecut.
Interesul constant al consumatorului roman pentru produsele foto este reflectat printr-o crestere a vanzarilor de 17,7% comparativ cu acelasi trimestru al anului precedent. Vanzarile de camere foto digitale si rame foto digitale au ajuns la 11 milioane de euro in T2 2011.
Piata de telecom din Romania a trecut in sfarsit de la un trend negativ la unul pozitiv, crescand cu 7,8% in valoare in T2 2011 fata de acelasi trimestru al anului trecut. Acest lucru se datoreaza exclusiv smartphone-urilor care sunt declansatorul pe piata de telecom.
Piata electronicelor de larg consum din Romania s-a bucurat de un al doilea trimestru consecutiv ascendent in T2 2011, crescand cu 5,7% la aproximativ 58 milioane de euro.
Dinamica de crestere a fost mai slaba in acest trimestru. In consecinta, T2 2011 a fost cu 7 milioane de euro sub T1 2011.
Inregistrand o valoare de 7 milioane de euro in al doilea trimestru al anului 2011, piata de imprimante si multifunctionale reuseste sa atinga o valoare similara cu cea din aceeasi perioada a anul trecut, in scadere cu doar 3,6%.