Data: 16.08.2011
Pana in prezent, Generali Asigurari a incheiat aproximativ 100.000 de polite obligatorii de asigurare a locuintei (PAD) de la lansarea programului la jumatatea lunii iulie a anului trecut, ascensiunea asigurarilor de locuinta datorandu-se campaniilor de promovare a beneficiilor protectiei financiare de catre autoritati si companii, potrivit directorului general adjunct Generali Asigurari, Adrian Marin.
In special "mediatizarea primelor despagubiri efectuate de PAID este cea mai buna modalitate de motivare si de impulsionare a celor care nu au inca asigurare", considera Adrian Marin.
In ceea ce priveste asigurarile facultative, "romanii au inteles ca, dincolo de protectia minima impotriva riscurilor catastrofale, sunt supusi unor riscuri variate (nu neaparat doar cele 3 incluse in polita obligatorie) si costul indiferentei este mult mai mare fata de investitia intr-un produs care ofera protectie financiara", a precizat oficialul.
1.Cate polite obligatorii de asigurare a locuintei a incheiat Generali Asigurari de la 15 iulie 2010, cand a inceput oficial programul de asigurare obligatorie a locuintelor, pana in prezent?
Generali Asigurari a incheiat un numar de aproximativ 100.000 de polite PAD, din care 80% sunt polite cu prime de 20 de euro si 20% cu prime de 10 euro.
2.Cum estimati ca va evolua vanzarea politelor in urmatoarea perioada?
In privinta evolutiei vanzarilor de asigurari obligatorii, speram ca trendul crescator se va mentine si in perioada urmatoare si mizam pe faptul ca romanii deja inteleg ca obligativitatea acestei asigurari este o masura foarte buna pentru protectia lor financiara.
In plus, mediatizarea primelor plati efectuate de PAID catre asiguratii afectati de inundatii si care aveau incheiata o polita pentru locuinta lor este cea mai buna modalitate de motivare si de impulsionare a celor care nu au inca asigurare.
3.In cat timp de la producerea dezastrului poate fi despagubit proprietarul locuintei?
Pentru asigurarile facultative de locuinte, plata despagubirilor se efectueaza in termen de 15-30 de zile de la data depunerii documentatiei complete de catre asigurat/beneficiar, in functie de prevederile contractuale din polita de asigurare.
In schimb, pentru asigurarile obligatorii, asiguratorii sunt obligati ca, in termen de 5 zile de la data depunerii ultimul document la dosar, sa transmita catre PAID propunerea de solutionare a dosarului.
4.Cum percep romanii politele facultative pentru locuinte?
Exista desigur mai multe categorii de persoane, cu opinii diferite asupra politelor facultative de locuinta. Din fericire, din ce in ce mai multi proprietari de locuinta inteleg necesitatea protectiei pentru probabil cel mai valoros bun al lor - casa. Segmentul asigurarilor de locuinta este in ascensiune, ceea ce denota faptul ca interesul general fata de beneficiile unui astfel de produs a crescut. Un rol important in impulsionarea segmentului de asigurari facultative l-a avut campania de informare desfasurata atat de autoritati, cat si de companii, pe o perioada ampla de timp. Romanii au inteles ca, dincolo de protectia minima impotriva riscurilor catastrofale, sunt supusi unor riscuri variate (nu neaparat doar cele 3 incluse in polita obligatorie) si costul indiferentei este mult mai mare fata de investitia intr-un produs care ofera protectie financiara.
In ceea ce-i priveste pe cei indecisi, care inca amana luarea unei decizii, este datoria noastra, a companiilor, sa intensificam procesul de educare si sa-i facem sa constientizeze care sunt riscurile la care se supun daca nu au o asigurare acoperitoare.