Cat mai valoreaza brandurile romanesti dupa doi ani de criza?


Data: 21.03.2011

Valoarea celor mai multe branduri romanesti a scazut in ritm cu economia nationala, dar exista si marci a caror valoare s-a apreciat in timpul anilor de criza, sustin analistii.

"Daca ar fi sa facem o medie, valoarea brandurilor romanesti probabil ca a stagnat sau a scazut, odata cu economia (...) Exista branduri romanesti care au devenit mai puternice in timpul recesiunii. Asta pentru ca au ales sa nu taie bugetele de marketing, ci sa profite de tacerea celorlalte marci pentru a deveni mai vocale, vezi ciocolata Rom ori pufuletii Gusto, care au investit in campanii de advertising, sau branduri precum Labormed, care au investit in rebranding", considera Stefan Liute, director de strategie al Grapefruit.

Un exemplu de brand a carui valoare a crescut este si Dacia. Potrivit unui studiu realizat de Brandient si D&D Research in 2006, valoarea brandului Dacia se ridica la 387 de milioane de euro.

Astazi, valoarea brandului Dacia ar putea fi de aproximativ 500 milioane de euro, porivit estimarilor analistilor.

Exista si branduri a caror valoare s-a conservat, in mod surprinzator, in ultimii doi ani in care Romania a trecut prin criza.

"Cunoastem cu totii branduri romanesti notorii care s-au clatinat periculos in urma recesiunii economice, cu precadere in real estate, dar si in retail. Acestea si-au mentinut suprinzator valoarea si reputatia de brand, in ciuda dificultatilor majore cu care s-au confruntat. Cel mai elocvent exemplu este Altex", arata Catalina Stan, Country Manager Superbrands Romania si Presedinte & CEO BDR Associates.

Surprinzator sau nu, publicul continua sa aprecieze o serie de marci aflate in insolventa, ca Flanco sau Diverta. 

Sursa: Ziare.com 

Articole Asigurare Locuinte »

Allianz-Tiriac este pregatita sa plateasca in totalitate despagubirile pe care si le-a asumat. Asiguratorii contesta rezultatele testului ASF

Controversele continua dupa anuntarea datelor obtinute in urma testului de stres derulat de...

Asiguratorii romani, in scenarii catastrofale

ING Life este singura companie de asigurari din Romania - din cele 13 supuse unor teste de stres de...

Polita de asigurare impotriva dezastrelor devine obligatorie

Asigurarea a locuintelor impotriva cutremurelor, a alunecarilor de teren sau a inundatiilor devine...

BCR si-a suplimentat fondurile pentru Prima Casa

Banca Comerciala Romana (BCR) a obtinut un plafon suplimentar in cadrul programului Prima Casa in...

Noi modificari la asigurarile obligatorii de locuinte

Autoritatea de Supraveghere Financiara a adoptat normele privind Pool-ul de Asigurare Impotriva...

Articole Actualitate »

Viitorul RCA sta sub semnul online-ului?

Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...

Sistemul asigurarilor din Romania se apropie de varful istoric din 2008

Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...

Guvernanta corporativa pentru operatorii din pietele financiare nebancare – in atentia ASF

Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...

De ce avem nevoie de asigurari de sanatate private

Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...

Fondul de Garantare a Asigurarilor cere creditorilor Astra sa trimita cereri de despagubire

Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...

BursaAsigurarilor