In cazul unor IFN-uri care acorda credite de consum s-a ajuns ca trei din zece dosare de credite sa fi fost respinse anul trecut. Principala cauza este gradul prea mare de indatorare al solicitantilor.
La mai bine de trei ani de la explozia creditului de consum din
Oficialii Estima Finance, IFN care ofera produse de creditare in magazinele Domo, sustin ca intr-o luna ponderea dosarelor respinse poate varia intre 10 si 20%. `In ultima parte a anului trecut si anul acesta rata de refuz a fost de sub 20%`, ne-a declarat si Sorin Ghencea, director comercial in cadrul EFG Retail Services, IFN care finanteaza, printre altele, clientii Altex.
Un procent similar de dosare respinse se inregistreaza si la Cetelem, care ofera produse de creditare in magazine precum Flanco, Flamingo, FutureShop, Rombiz, Elvila, Mobexpert, Baumax sau Bricostore. Mai precis, este vorba de 5 pina la 11% din cererile de finantare depuse intr-o luna.
Mare grija la rambursarea creditelor
Dosarul unui solicitant de credit trece prin mai multe faze de analiza, verificindu-se in primul rind daca se respecta normele BNR potrivit carora ratele lunare ale unui solicitant nu trebuie sa depaseasca 30% din valoarea venitului net. De asemenea, se pune foarte mare accent pe bonitatea clientului analizata si pe baza datelor furnizate de Biroul de Credit. Nu in ultimul rind, agentii de credite ai IFN-urilor se uita cu atentie si la eventuale declaratii sau documente cu inadvertente. Nu in ultimul rind, reprezentantii IFN-urilor vorbesc si de anumite `reguli interne`, de care tin cont atunci cind stabilesc daca acorda sau nu un imprumut unui solicitant si care nu sint facute publice.
`Activitatea de acordare a creditelor se desfasoara cu respectarea normelor BNR specifice. Aplicarea acestora este insotita si de verificarea bazei de date puse la dispozitie de Biroul de Credit, precum si de aplicarea de norme interne. In consecinta, rata de respingere a cererilor de credit este indisolubil legata de datele prezentate de solicitanti si de nivelul creditelor solicitate`, explica Simona Tartacuta, Marketing Manager in cadrul Cetelem.
In aceste conditii, printre principalele motive de respingere a dosarelor invocate de reprezentantii institutiilor financiare nebancare se numara depasirea gradului de indatorare impus de BNR si faptul ca au un istoric negativ conform datelor furnizate de Biroul de Credit.
Numarul dosarelor respinse scade in timp
Cu toate ca procentul celor care sint respinsi este, in unele cazuri, destul de mare, ponderea acestora tinde sa scada, sustin reprezentantii IFN-urilor. `Numarul dosarelor respinse a scazut in prezent cu peste 25% fata de situatia existenta la inceputul colaborarii cu partenerii nostri`, sustine reprezentantul EFG. `Pentru 2007, procentul aplicatiilor respinse a scazut, situindu-se in jurul valorii de 32%`, sustine si Mihaela Nicoara, Sales and Marketing Manager Credex.
Sursa: www.cotidianul.ro
Doar 37 la suta dintre romani isi fac asigurari pentru bicicleta, 54 la suta prefera sistemele...
Leul a continuat sa se intareasca in prima zi a saptamanii fata de principalele monede...
Bancile sunt tot mai putin dispuse sa isi asume riscuri in ceea ce priveste creditarea, astfel...
Sustinerea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii reprezinta una dintre prioritatile...
Porsche Asigurari, parte a Porsche Finance Group Romania a introdus serviciul Direct Debit pentru...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...