UniCredit Tiriac Bank, a sasea banca de pe piata dupa active, a raportat un profit brut de 76,7 milioane de euro la noua luni, in crestere cu 18% fata de castigul cumulat in aceeasi perioada a anului trecut de fostele HVB Tiriac si UniCredit Romania. Banca a inceput sa functioneze oficial la 1 iunie, constituind rezultatul a doua fuziuni succesive. Rasvan Radu, presedintele executiv al UniCredit Tiriac, spune ca profitul net pe trimestrul III s-a ridicat la aproape 20 mil. euro. `Este destul de dificil de facut o comparatie cu datele istorice, insa la nivel de venituri si profitabilitate suntem multumiti avand in vedere ca la 9 luni vorbim de un profit net de peste 70 mil. euro la active de peste 3,3 mld. euro`, a comentat Rasvan Radu pentru ZF.
Potrivit datelor publicate de Bank Austria Creditanstalt, actionarul majoritar al bancii, parte a grupului UniCredit, costurile de integrare dintre HVB Tiriac si UniCredit Romania inregistrate pana la sfarsitul lunii septembrie au insumat 3,4 mil. euro.
Cheltuielile operationale la noua luni consemneaza o crestere de 20%, pana la 97,3 mil. euro, acelasi ritm fiind inregistrat de veniturile totale, care au insumat 191,3 mil. euro. Castigul net din dobanzi a urcat cu 49%, pana la 69,9 mil. euro, in conditiile in care banca a continuat armonizarea portofoliului de produse.
Costurile legate de integrare s-au reflectat insa in cresterea ponderii costurilor totale in venituri cu 1,2 puncte procentuale fata de nivelul cumulat din septembrie 2006, pana la 50,9%. Costurile ar putea creste in continuare in conditiile in care strategia bancii vizeaza atacarea retailului de masa incepand de anul viitor.
`Costurile vor creste pentru ca am aprobat un plan de investitii pentru extinderea retelei si intrarea pe noi segmente de business, insa intentionam sa mentinem raportul cost/venituri in jurul a 50%, pentru pastrarea profitabilitatii`, spune seful UniCredit Tiriac.
Anul viitor, reteaua de unitati este programata sa creasca cel putin cu 70 de unitati. In prezent, numara circa 140 de sucursale. De asemenea, pozitia solida a bancii in sectorul corporate urmeaza sa fie folosita si pentru cresterea pe retail, prin atragerea de clienti persoane fizice din companiile cliente. O alta tinta o constituie cardurile de credit, precum si lansarea de produse specializate pentru IMM-uri.
Un articol de: Razvan Voican
Integral in Ziarul Financiar
Doar 37 la suta dintre romani isi fac asigurari pentru bicicleta, 54 la suta prefera sistemele...
Leul a continuat sa se intareasca in prima zi a saptamanii fata de principalele monede...
Bancile sunt tot mai putin dispuse sa isi asume riscuri in ceea ce priveste creditarea, astfel...
Sustinerea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii reprezinta una dintre prioritatile...
Porsche Asigurari, parte a Porsche Finance Group Romania a introdus serviciul Direct Debit pentru...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...