Promotiile oferite de banci in perioada Sarbatorilor de iarna au in spate calcule precise, menite sa duca la stimularea apetitului pentru imprumuturi al romanilor. Batalia se da pe reducerea dobanzilor, pe perioade mai mari de gratie sau pe produse oferite drept bonus la contractarea unui credit. De obicei, febra cumparaturilor pentru `Mos Craciun` inseamna pentru bancheri o crestere a vanzarilor cu pana la 50% fata de o perioada normala.
`Din experienta anilor trecuti, in perioada Sarbatorilor de iarna, vanzarile pot creste cu 30% pana la 50% fata de lunile normale. Cele mai cautate produse sunt creditele, in special cele de consum`, a decalarat, pentru Adevarul, Radu Ghetea, presedintele Asociatiei Romane a Bancilor.
Ca lucrurile stau asa o confirma si Ionut Costea, presedintele Raiffesen Banca pentru Locuinte (RBL). `Experienta de pana acum arata foarte clar ca lunile noiembrie si decembrie sunt cele mai bune din punct de vedere al distributiei produsului nostru. Asta pentru ca foarte multe persoane prefera sa isi deschida contracte de economisire-creditare in ultima parte a anului, sa economiseasca sumele aferente si sa beneficieze de prima de stat pe tot anul care s-a incheiat`, spune Ionut Costea. Banca si-a bugetat 500.000 de euro pentru o ampla actiune de consiliere a clientilor actuali si potentiali, prin intermediul a 50 de sucursale mobile amplasate in principalele retele de retail din tara. RBL previzioneaza parafarea, de la inceputul campaniei si pana la finele anului, a 20.000 de contracte noi, o crestere de circa 60% fata de numarul celor semnate in acest an pana la demararea campaniei.
`Sarbatorile sunt, prin definitie, o perioada in care vanzarile cresc. Clientii achizitioneaza produse si servicii mai multe decat in restul anului, calatoresc, iar investitiile `in cadouri` sunt mai mari. Tocmai de aceea, Banca Transilvania (BT) doreste sa abordeze intr-un alt mod clientii, printr-o oferta atractiva, datorita careia au de castigat atat clientii, cat si banca`, afirma oficialii Bancii Transilvania.
si Banca Comerciala a pus la punct o strategie de atragere a clientilor pe perioada Sarbatorilor. `Am lansat deja promotia pentru creditul de nevoi personale Divers Extra BCR, cu o reducere a nivelului de dobanda de 2,1 puncte procentuale. Vor urma si alte oferte, de exemplu, la platile cu cardurile BCR. `Apreciez ca o crestere intre 10% si 25% a vanzarilor diferitelor tipuri de produse si servicii bancare`, a declarat, pentru Adevarul, Corneliu Cojocaru, director de comunicare la BCR.
Bancile se bat in oferte promotionale
Ca nimanui nu-i prea pasa de economisire in preajma Sarbatorilor de iarna o demonstreaza oferta bancilor, axata in majoritate pe oferte de creditare. La Bancpost, clientii cu dare de mana, activi si care obisnuiesc sa calatoreasca mult sunt imbiati cu cardurile de credit TAROM American Express, Practic si Premium, care ofera limite mari de creditare, de 30.000 lei, respectiv 75.000 lei. Perioada de gratie oferita este de pana la 55 de zile, un atu al acestor doua produse fiind servicile dedicate de calatorie. Bancpost ofera la promotie, la activarea cardurilor amintite, 1.000, rspectiv 2.000 de mile de zbor Smart Miles, a caror acumulare peste un anumit nivel permite obtinerea unor servicii gratis.
La Raiffeisen, folosirea cardului de cumparaturi de minium trei ori pana pe 31 decembrie va poate trimite la Viena, impreuna cu trei prieteni, plus 1.000 de euro bani de buzunar. Tot Raiffeisen Bank a anuntat si saderea cu 6 puncte procentuale a dobanzilor la creditele de consum in lei, pana la 9,5%. Tot pe scaderea dobanzilor a mizat si BCR pentru succesul ofertei. Astfel, la imprumutul de nevoi personale in lei, Divers Extra BCR, pana la finele lui ianuarie 2007, dobanzile practicate au scazut cu 2,1 puncte procentuale, pana la 11,4% in cazul creditelor contractate pe termen scurt si la 11,9% in cazul celor luate pe termen mediu si lung.
Suma maxima care poate fi imprumutata prin contractarea un credit Divers Extra BCR este de 10.000 de euro, pentru maximum zece ani. De asemenea, BCR acorda, prin tragere la sorti, 91 de premii, cate unul pentru fiecare zi a campaniei promotionale, in valoare neta de 1.500 lei fiecare.
Banca Transilvania a lansat recent doua campanii, respectiv `Ai card de la Banca Transilvania, poti castiga un autoturism Alfa Romeo`, care se desfasoara pana pe 22 decembrie. Aceste campanii se adreseaza posesorilor de carduri Mastercard Forte sau Visa Gold, care sunt utilizate pentru efectuarea de plati la comercianti. Tot la BT s-a lansat Creditul fara rate, cu 0% dobanda, destinat, de asemenea, persoanelor fizice, si se acorda in RON, valoarea minima fiind de 1.000 EUR, iar cea maxima, de 10.000 EUR echivalentul in lei.
Pentru a fi mai convingatoare, Raiffeisen Banca Pentru Locuinte organizeaza tombole cu premii consistente, in cadrul proiectului derulat si in agentiile si sucursalele Raiffeisen Bank - `Saptamanile economisirii-creditarii`. Conditia de a participa la tombole este de a incheia contracte de economisire-creditare. In plus, RBL a inceput sa acorde, la sfarsitul lunii septembrie, credite cu dobanda anuala de 6%.
Bonusuri la pachet
O noutate a sezonului este oferirea de pachete de produse complementare. Astfel, cei care contracteaza un imprumut de nevoi personale de la Banca Romaneasca primesc drept bonus un card de credit, prin care clientii pot beneficia de un disponibil de 5.000 de euro, fara garantii. Marele avantaj oferit pentru platile la comercianti este dobanda 0% pentru sumele returnate in perioada de gratie de pana la 45 de zile. Creditul de nota zece are o dobanda de 11,5% pe an, suma maxima ce poate fi imprumutata fiind de 10.000 de euro, pe cel mult 10 ani. Alpha Bank a redus, la randul ei, dobanzile la creditul pentru locuinta pana la 5,9% pe an la euro, fixa pentru primul an sau in primii doi ani, urmand sa fie apoi variabila. Cea de-a doua varianta este creditul cu dobanda fixa pe primii doi ani, de 6,9% pe an la euro sau 8,9 in lei. Indiferent de varianta aleasa, Alpha Bank ofera bonus asigurare de viata pe perioada creditului, un AlphaCard Visa Credit, cu un disponibil de pana la 5000 EUR (in echivalent lei) sau trei salarii lunare nete, fara taxa de emitere si acces gratuit la AlphaClick, serviciul de Internet Banking.
BRD a `aruncat` pe piata creditul de nevoi personale Expresso, fara avans si giranti, individualizat prin timpul scurt de acordare a imprumutului si prin perioada de `gratie totala` (care presupune amanarea cu o luna a platii ratelor, dobanzilor si comisioanelor de gestiune lunara pentru contractele parafate pana pe 25 decembrie). Nu trebuie demonstrata destinatia utilizarii banilor, creditul putand fi luat pentru o perioada de pana la 10 ani.
Dobanzile sunt fixe pentru imprumuturile in lei si variabile pentru cele in euro. Astfel, pentru un credit pe termen scurt, de la 6 la 48 de luni, in lei, BRD practica o dobanda de 10,5%, pe cand pentru termene mai mari, de la 85 la 120 de luni, dobanda fixa este de 16% pe an. La euro, pentru aceleasi perioade, dobanzile sunt in acest moment de 10, respectiv 12,5% pe an. Comisionul de intocmire a dosarului este de 2,5%, iar cel de gestiune lunara a creditului de 3%, aplicat lunar la sold.
Sursa: www.adevarulonline.ro
Doar 37 la suta dintre romani isi fac asigurari pentru bicicleta, 54 la suta prefera sistemele...
Leul a continuat sa se intareasca in prima zi a saptamanii fata de principalele monede...
Bancile sunt tot mai putin dispuse sa isi asume riscuri in ceea ce priveste creditarea, astfel...
Sustinerea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii reprezinta una dintre prioritatile...
Porsche Asigurari, parte a Porsche Finance Group Romania a introdus serviciul Direct Debit pentru...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...