Lipsa colaborarii dintre birourile de credit din UE impiedica bancile sa ofere imprumuturi persoanelor din alte state. Practicile anticoncurentiale din sistemul bancar european, prezentate intr-un raport al Comisiei Europene, pot fi regasite si pe piata creditelor de retail din
Modul in care isi desfasoara activitatile bancile din
Un raport al comisarului european pe probleme de concurenta, Neelie Kroes, publicat ieri, arata faptul ca bancile din statele membre ale Uniunii Europene au dezvoltat o serie de bariere comerciale pentru a limita intrarea unor noi competitori, simultan cu scumpirea produselor si serviciilor oferite populatiei si firmelor mici si mijlocii. Chiar daca studiul a fost demarat in iunie 2005 si a avut la baza un sondaj realizat printre bancile din cele 25 de state membre, o serie de concluzii pot fi regasite si in piata creditelor de retail din tara noastra. Asta si pentru ca aproape 85% din activele sistemului bancar romanesc sunt detinute de institutii cu actionar majoritar din UE.
Istoricul de plata, esential pentru creditul de consum
Una dintre principalele concluzii ale raportului subliniaza faptul accesul la date privind istoricul de plata al persoanelor fizice este una dintre cerintele esentiale pentru o institutie ce vrea sa ofere servicii de retail, cum ar fi credite de consum, imprumuturi ipotecare sau carduri. Insa in multe state membre, accesul la datele privind clientii bancilor este limitat fie prin reglementarile tarii respective, fie de faptul ca piata creditelor de retail este putin dezvoltata.
In
Bogdan Baltazar, consultant bancar si fost presedinte al BRD - Groupe Societe Generale, a explicat pentru Adevarul ca birourile de credit din diverse tari pot coopera intre ele, dar momentan nu sunt organizate ca atare. Astfel, singurul mod in care un client poate obtine un credit de la o banca din alt stat membru tine de faptul ca persoana respectiva sa fie client al filialei din
O alta solutie pentru a obtine o finantare externa ar putea veni din partea bancilor ce isi deschid punct de lucru in
Costuri ridicate pentru cei care se muta la alta banca
Raportul Comisiei Europene mai arata si faptul ca decizia clientilor de a alege o banca este constransa de lipsa unor informatii complete, dar si de costuri ridicate aferente transferului de credite. Astfel, in unele state membre UE, autoritatile au inceput proiecte pentru a creste transparenta costurilor serviciilor bancare si pentru a imbunatati constientizarea consumatorilor. Pe de alta parte, bancile percep comisioane ridicate in cazul in care clientii decid sa se mute la o alta institutie de credit.
Spre exemplu, in
Totusi, oficialii Comisiei Europene spun ca vor folosi prevederile legii concurentei pentru a elimina practicile anticoncurentiale din piata serviciilor bancare de retail.
`Birourile de credit din diverse tari pot coopera intre ele, dar momentan nu sunt organizate ca atare` - Bogdan Baltazar - Consultant bancar
Sursa: www.adevarul.ro
Doar 37 la suta dintre romani isi fac asigurari pentru bicicleta, 54 la suta prefera sistemele...
Leul a continuat sa se intareasca in prima zi a saptamanii fata de principalele monede...
Bancile sunt tot mai putin dispuse sa isi asume riscuri in ceea ce priveste creditarea, astfel...
Sustinerea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii reprezinta una dintre prioritatile...
Porsche Asigurari, parte a Porsche Finance Group Romania a introdus serviciul Direct Debit pentru...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...