Romanii descopera avantajul cardurilor, piata infloreste


Data: 07.08.2006

Potrivit cifrelor BNR, in acest moment, in Romania sunt in circulatie aproape opt milioane de carduri bancare, mai precis - 7,8 milioane. Ritmul de crestere in primele patru luni ale acestui an a fost de 158.000 carduri/luna, fata de 94.000 carduri/luna cat se inregistrau in aceeasi perioada a anului trecut.

Bucurestiul detinea in aprilie a.c. o cota de 24 la suta din totalul de carduri, fata de 22,5 la suta din aprilie 2005 si 20,2 la suta din aprilie 2004. Aceasta arata ca, incet, incet, romanii au descoperit ca plata cu card este un avantaj pentru ca nu trebuie sa aiba tot timpul asupra lor numerar si pot plati intr-un mod mai usor, mai sigur si mai rapid din contul de card.

De asemenea, cardurile sunt extrem de folositoare in timpul calatoriilor in strainatate, detinatorii de carduri nefiind nevoiti sa-si schimbe banii in moneda locala sau sa detina un cont in valuta pentru a plati pentru bunuri si servicii, oriunde in lume, independent de orele de lucru ale bancilor.

Pentru comercianti, cardurile de plati sunt mult mai usor si mai ieftin de procesat decat numerarul si, nu in ultimul rand, sprijina cresterea vanzarilor. O piata bine dezvoltata a cardurilor si o crestere a platilor fara numerar ofera in ultima instanta mai multe fonduri disponibile pentru imprumuturi bancare, ce reprezinta un motor de crestere a economiilor dezvoltate, avand in vedere ca mai multi bani intra in circuitul bancar.

Conform datelor prezentate de Visa, unul dintre cei trei mari competitori pe piata cardurilor din Romania, alaturi de MasterCard si Euroline, tot mai multi romani au prins gustul de a efectua platile cu carduri.

Numarul si valoarea tranzactiilor la comercianti s-au dublat, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut: la comercianti a inregistrat o crestere de 105 la suta, pana la aproximativ opt milioane de tranzactii, in timp ce valoarea acestora a atins 455 milioane de dolari, o crestere de 127 la suta, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

Valoarea totala a tranzactiilor (atat la bancomate cat si la comercianti) a ajuns la 5,4 miliarde de dolari, reprezentand o crestere anuala de 68 la suta. Numarul total al tranzactiilor a atins 64 milioane, crescand cu 27 la suta comparativ cu aceeasi perioada a anului 2005.

Romanii au cumparat cu cardul aparate de aer conditionat, telefoane mobile, televizoare, aparate foto, computere, mp3 playere si alte gadget-uri in valoare de 22,5 milioane de dolari.

Cifra intrecuta doar de valoarea platilor cu cardul la hotel (78,2 milioane) si benzinarii (32,8 milioane). Dar care probabil le depaseste pe toate la un loc daca punem la socoteala cardurile Euroline, larg folosite pentru cumpararea pe credit a produselor electrocasnice. Iar aceste cifre s-a putea sa para mici, tinand cont ca BCR si BRD au lansat recent o serie de carduri co-branded cu marile lanturi de magazine electro-casnice si supermarketuri.

Un mare succes il au cardurile cobranded, cum este cazul cardurilor Visa emise de BRD SG in campania `Preturi unice in Romania, carduri unice in lume`, desfasurata intre 5 decembrie 2005 si 20 aprilie 2006.

Este vorba de serie limitata de carduri reprezentand imaginile marilor campioni romani Nadia Comaneci, Gheorghe Hagi si Ilie Nastase, cei mai cunoscuti in lume. Designul cardurilor respective, si el fiind o conceptie unicat, consta dintr-o holograma ce permite vizualizarea tridimensionala a unei mingi de fotbal (in cazul lui Hagi), a unei rachete de tenis (in cazul lui Ilie Nastase) sau a unei gimnaste, pentru Nadia.

Doar in doua luni de campanie banca a emis peste 500.000 de carduri, un record mondial de emitere a cardurilor Visa in 60 de zile, ceea ce a adus bancii BRD SG premiul `Cel mai bun emitent din zona Visa CEMEA ` acordat de compania Visa.

Numarul cardurilor Visa a depasit in aceasta primavera pragul de patru milioane, in crestere cu 34 la suta, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent.

Segmentarea pietei cardurilor a devenit mai vizibila comparativ cu perioada anului fiscal precedent, cardurile Visa Electron reprezentand 77,4 la suta din numarul total de carduri Visa, cardurile Visa Classic - 20,1 la suta, Visa Business - 2,2 la suta si Visa Gold - 0,2 la suta: Cea mai spectaculoasa crestere a fost inregistrata de produsele premium - numarul de carduri Visa Gold in Romania ajungand la un total de 9.469 de carduri.

Banca Comerciala Romana (BCR) este prima banca din Romania care a depasit pragul de doua milioane de carduri active, fiind totodata prima care a emis carduri `clasice`, sub siglele Visa si MasterCard) in Romania.

`BCR a emis primul card - BCR Maestro - in iunie 1996 si, dupa 10 ani de inovatie si de eforturi sustinute, oferim beneficiarilor 18 tipuri de carduri, de debit si de credit, in lei si valuta, destinate populatiei si firmelor`, a declarat Natalita Hurduc, vicepresedinte executiv al BCR. Din cele doua milioane de carduri marca BCR, peste 90 la suta sunt carduri de debit, cel mai vandut card fiind chiar `veteranul` BCR Maestro, care este, de altfel, si liderul pietei cardurilor de salarii din Romania.

Totodata, cardurile de credit cunosc o dezvoltare accelerata, numarul celor emise de BCR, singura sau in parteneriat cu marii retaileri, dublandu-se in ultimele sase luni.

Pentru clientii care realizeaza venituri peste medie si care calatoresc frecvent in strainatate, BCR a emis primul card de credit `Gold` caruia i-au fost atasate servicii asociate ca: asistenta pe durata calatoriei in strainatate, asigurare medicala in caz de accident, asistenta juridica, servicii diverse (rezervare si distribuire de bilete la spectacolele dorite, livrare de flori la adresa dorita), plati facturi prin ATM.

Banca a lansat recent un card pentru studenti si unul pentru elevi, ambele de debit, care au darul de a contribui la formarea culturii bancare inca de pe bancile scolii. BCR le-a inmanat studentilor din Romania, in mai putin de trei luni de la lansare, peste 12.000 de carduri de debit co-branded BCR - EURO < 26, iar peste 2000 de adolescenti cu varsta intre 14 si 18 ani utilizeaza deja cardul BCR Junior, lansat cu doar doua luni in urma.

In acelasi timp, BCR ofera utilizatorilor de card cea mai mare retea de ATM-uri din Romania - aproximativ 1.200 de ATM-uri - operationale, pe intreg teritoriul tarii. In 10 ani, bancomatele BCR au eliberat peste 25.000.000.000 lei (RON). De asemenea, banca are o retea de 7.140 de POS-uri instalate, in mare majoritate, la comercianti.

BCR promoveaza plata prin card la comercianti, incercand astfel sa determine o mutatie in cultura bancara, de la numerar la `banii de plastic`, platile electronice fiind de altfel menirea cardurilor.

O alta campanie s-a derulat prin MasterCard , cu participarea Bancii Comerciale Romane, BRD - Groupe Societe Generale, Raiffeisen Bank, Banca Comerciala Ion Tiriac, Bancpost, Banca Transilvania, UniCredit, ABN AMRO, HVB, Romexterra, Emporiki, BC Carpatica, EUROM Bank, Banca Romaneasca, CEC, Finansbank, ING, OTP Bank Romania, Romanian International Bank. Ea s-a incheiat la 20 mai, dupa ce a cordat ca premiu doua excursii la semi-finalele FIFA Coupa Mondiala, cinci sisteme home cinema si alte obiecte.

Cardurile cobranded pot fi considerata si ca instrumente de fidelizare. De exemplu, Raiffeisen bank este lider in acest sens prin cardul de credit cobranded Connex/Vodafon, prin care clientii pot primi ca premii telefoane mobile si minute gratuite. Pe piata mai sunt cardurile American Express, disponibile numai pentru clientii Bancpost.

Sursa: Bloombiz

Articole Asigurare Bunuri »

Romanii fura biciclete albastre

Doar 37 la suta dintre romani isi fac asigurari pentru bicicleta, 54 la suta prefera sistemele...

Leul a inceput saptamana cu dreptul

Leul a continuat sa se intareasca in prima zi a saptamanii fata de principalele monede...

Bancile dau credite mai ieftine cu asigurare de viata

Bancile sunt tot mai putin dispuse sa isi asume riscuri in ceea ce priveste creditarea, astfel...

EximBank: IMM-urile raman tinta noastra principala

Sustinerea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii reprezinta una dintre prioritatile...

Politele Porsche Asigurari pot fi platite prin Direct Debit

Porsche Asigurari, parte a Porsche Finance Group Romania a introdus serviciul Direct Debit pentru...

Articole Actualitate »

Viitorul RCA sta sub semnul online-ului?

Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...

Sistemul asigurarilor din Romania se apropie de varful istoric din 2008

Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...

Guvernanta corporativa pentru operatorii din pietele financiare nebancare – in atentia ASF

Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...

De ce avem nevoie de asigurari de sanatate private

Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...

Fondul de Garantare a Asigurarilor cere creditorilor Astra sa trimita cereri de despagubire

Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...

BursaAsigurarilor