Raportarile pozitive la Biroul de Credit vor recompensa clientii buni platnici


Data: 02.02.2007

`In Romania, bancile nu recompenseaza clientii buni-platnici`, remarca in editia de astazi Adevarul. Oferirea de catre clientii fara incidente de plata a unor dobanzi la credite `cu puncte procentuale bune sub nivelul pietei` este o practica intalnita in majoritatea statelor europene si SUA, insa in Romania acest lucru nu este posibil.

`Romanii vor avea dobanzi calculate in functie de istoricul de plata in momentul in care toate bancile din Romania vor trece la declararea evenimentelor pozitive catre Biroul de Credit`, explica Dragos Cabat, presedintele Asociatiei Analistilor Financiari. Pana acum, mai putin de 10 banci raporteaza astfel de date, scrie Adevarul, precizand ca Asociatia Romana a Bancilor lucreaza la un proiect care vizeaza generalizarea transmiterii informatiilor pozitive. In opinia presedintelui Bancpost, Mihai Bogza, succesul acestui proiect depinde de `capacitatea de persuasiune a ARB si a BNR de a convinge si restul de banci de beneficiile unui astfel de sistem`. Acesta adauga insa ca Banca Nationala ar putea influenta foarte mult bancile prin metode prudentiale.

In opinia directorului general adjunct al Bancii Transilvania, Ionut Patrahau, va mai trece ceva timp pana ce clientii fideli si fara incidente de plata vor beneficia de conditii financiare mai bune. `In Romania acest lucru este greu de realizat, pentru ca rulajul clientilor intre banci este foarte mare`, declara Ionut Patrahau pentru Adevarul.

Adevarul scrie ca un prim pas in acest sens a fost facut de Citifinancial, cu proaspat lansatul credit de nevoi cu ipoteca. `Noutatea este ca, in functie de risc identificat in urma evaluarii, pentru client, dobanda poate include, pe langa BUBOR, si o valoarea cuprinsa intre 0 si 5,99 puncte procentuale`, noteaza publicatia.

`Triplari de active, inca posibile pe o piata slab bancarizat`, titreaza Ziarul Financiar in pagina 7, unde publica o analiza a evolutiei activelor bancare in 2006. ` (...) nu mai putin de 17 banci au reusit sa-si sporeasca activele intr-un ritm superior`, remarca publicatia, in unele cazuri fiind vorba de triplari de active, desi pornesc de la o baza redusa. `Insa chiar si in partea superioara a clasamentului dupa active au fost consemnate cresteri solide, de peste 50%, ceea ce indica potentialul unei piete inca slab bancarizate`, arata ZF.

Intr-un clasament al cresterilor, OTP Bank este pe primul loc, cu o majorare de 3,5 ori a activelor, ce a dus cota de piata la 1,5%. `Mai este insa departe pana la tinta de 4-5%, mai ales ca va fi din ce in ce mai greu de sustinut cresteri foarte rapide, mai ales in conditiile unei activitati eficiente`, noteaza ZF. In cazul Volksbank, activele au crescut de 2,7 ori in 2006.

`Performante apropiate au reusit Egnatia, Finansbank si Piraeus`, arata ZF, in timp ce despre  Raiffeisen Banca pentru Locuinte si Porsche Bank scrie ca `si-au pus in miscare motoarele de vanzare`, reusind si ele cresteri agresive. Intre bancile mari publicatia remarca evolutia Banca Transilvania, BRD, Alpha Bank, BCR si Bancpost , care `au crescut mai repede decat piata, in contextul continuarii expansiunii teritoriale`.

Evenimentul Zilei publica in pagina 14 un interviu cu Razvan Munteanu, vicepresedintele Raiffeisen Bank, responsabil cu activitatea de retail a bancii, discutiile axandu-se pe evolutiile pietei bancare si modul in care va fi diversificata produsele de profil.

Acesta apreciaza ca produsele de creditare se vor diversifica pentru a raspunde unui numar cat mai mare de profiluri de clienti, printre care liber profesionistii si cei care obtin venituri din alte surse. In acest context, Razvan Munteanu vorbeste de functionarea si in Romania a notiunii de `income-proxy` - `indicatori indirecti care sa spuna ceva despre venitul unei persoane`. Reprezentantul Raififeisen ofera un astfel de exemplu: `pot sa iau o serie de indicatori cum ar fi facturile la utilitati ale unui client si sa deduc de acolo care este profilul de venit regulat pe care il are acel client`. Insa, precizeaza Munteanu, la o astfel de abordare se va putea ajunge cand normele prudentiale vor fi definite cu mai multa independenta de catre fiecare banca.

In momentul de fata Raiffeisen este pregatita sa ofera un astfel de produs, care sa se bazeze pe calcularea veniturilor clientului in functie de facturi, adauga Razvan Munteanu in Evenimentul Zilei. Pentru a-l pune insa in functiune este nevoie de o modificare a normelor BNR.

Sursa:
www.bankingnews.ro

Articole Asigurare Bunuri »

Romanii fura biciclete albastre

Doar 37 la suta dintre romani isi fac asigurari pentru bicicleta, 54 la suta prefera sistemele...

Leul a inceput saptamana cu dreptul

Leul a continuat sa se intareasca in prima zi a saptamanii fata de principalele monede...

Bancile dau credite mai ieftine cu asigurare de viata

Bancile sunt tot mai putin dispuse sa isi asume riscuri in ceea ce priveste creditarea, astfel...

EximBank: IMM-urile raman tinta noastra principala

Sustinerea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii reprezinta una dintre prioritatile...

Politele Porsche Asigurari pot fi platite prin Direct Debit

Porsche Asigurari, parte a Porsche Finance Group Romania a introdus serviciul Direct Debit pentru...

Articole Actualitate »

Viitorul RCA sta sub semnul online-ului?

Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...

Sistemul asigurarilor din Romania se apropie de varful istoric din 2008

Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...

Guvernanta corporativa pentru operatorii din pietele financiare nebancare – in atentia ASF

Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...

De ce avem nevoie de asigurari de sanatate private

Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...

Fondul de Garantare a Asigurarilor cere creditorilor Astra sa trimita cereri de despagubire

Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...

BursaAsigurarilor